Kitten heeft speen opgegeten??

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Dexterlife
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2016 10:21

Kitten heeft speen opgegeten??

Bericht door Dexterlife »

Hallo iedereen!

Ik heb momenteel een kitten van 5 weken bij mij thuis voor enkele uren. Hij is van familie, en aangezien hij continu in de gaten gehouden moet worden is hij nu bij mij.

Ik heb hem net melk gegeven, tot dat het mij opviel dat de speen afgescheurd is. Ik ben nog aan het zoeken of het stukje speen ergens gevallen is. Zou het kunnen dat hij de speen opgegeten heeft? Hij gedraagt zich normaal, speelt ook gewoon. Het lijkt alsof hij nergens last van heeft. Ik wou de dierenarts bellen maar hij vertoont geen raar gedrag dus het lijkt mij dat hun er ook niet veel mee kunnen.

Heeft iemand dit een keer meegemaakt? Poept hij het gewoon weer uit? Het is een flesje van Beaphar.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten heeft speen opgegeten??

Bericht door Rik »

Ik zou het niet weten (geen ervaring mee). Maar voor andere is een fotootje misschien wel handig.
Hoe groot is het speentje? Is het het hele speentje of maar een stukje?
(hoe groot is het missende stukje?)

(is het deze?)
Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Kitten heeft speen opgegeten??

Bericht door sharon03 »

Wees gerust kan geen kwaad... mijn kat poes jat altijd de baby speen wanneer ze de kans krijgt en kauwt m ook kapot. Dan vind ik een halve speen weer. Ik probeer het zoveel mogelijk te voorkomen maar die kat is nogal slim haha. Zij doet het al vanaf dat we haar hebben en heeft er niks aan over gehouden
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten heeft speen opgegeten??

Bericht door Rik »

sharon03 schreef:Wees gerust kan geen kwaad...
Zolang het stukje er aan de andere kant uitkomt niet nee. Maar als het een obstructie veroorzaakt (wat ook mogelijk is) dan heb je wel een probleem.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten heeft speen opgegeten??

Bericht door castratenkoor »

Met Rik eens, het is wel degelijk riskant, zeker bij een kitten van 5 weken.

Dat soort zacht materiaal zoals elastiekjes en spenen is veel linker dan b.v. kraaltjes. Een kraal wordt een stuk makkelijker uitgepoept, terwijl zacht rubber zich in de darm vast kan hechten en voor een complete afsluiting kan zorgen.

Ik zou goed opletten of het kitten wel elke dag blijft poepen.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 09 jul 2016 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dexterlife
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2016 10:21

Re: Kitten heeft speen opgegeten??

Bericht door Dexterlife »

Dat stelt me gelukkig gerust!
Het speentje was hoogstens 1 cm lang, maar goed, zo'n beestje van 5 weken is ook nog niet echt veel.
Toen ik het melde aan mijn tante (de eigenaar) zei ze dat het katje het al een keer eerder gedaan had. Dus we letten er even op, maar voor zover ik weet heeft hij nog steeds nergens last van.

Bedankt voor de geruststelling, we houden hem goed in de gaten!
Plaats reactie