Kat gedesorienteerd na geven Exil

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Kat gedesorienteerd na geven Exil

Bericht door dex »

Ik heb vanmiddag onze kat Exil flea free twinspot gegeven en nu wilt het probleem zijn dat onze kat heel erg gedesoriënteerd over komt,iets wat niet voor het gebruik van Exil aan de orde was.
Naast dat oogt ze ook heel erg bang,ze wilt alleen maar achter de bank liggen rent snel naar de water bak toe en rent snel weer weg.Naast dat slaapt ze alleen maar..
Geloof me wij kennen onze kat,en zo doet ze nooit..
Heeft iemand ervaring met deze symptomen ?
De natuur kent rare wegen...
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Vraagje

Bericht door Omnia »

Dit lijkt op vergiftiging. Wanneer je dit bericht nog mocht lezen, raad ik je direct aan naar de dierenarts te gaan voor behandeling en om een vochtinfuus om de restanten snel uit het systeem te spoelen. Dit spul kan neurologische schade veroorzaken. Het zou aan de exil kunnen liggen,was dit product geschikt voor katten? er zijn op internet meer negatieve berichten over dit merk. De werkzame stof kan Permethrin zijn, voor katten is dit giftig.
Dus meteen naar jullie DA voor behandeling, een wasbeurt en spoelen....


https://turboton.wordpress.com/2007/06/ ... -g-v-exil/

http://www.huisdieren.nu/katten/gezondh ... ij-de-kat/ deze

http://www.dierenkliniek.com/web/index. ... ntoxicatie

https://dierenziekenhuizen.nl/katten/ve ... ij-de-kat/

Sterkte met jullie kat!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vraagje

Bericht door Dinky »

Ik raad ook aan om zo snel mogelijk naar een DA te gaan. Heb ook vaker gelezen over vergiftiging door Exil!
Dat is voor mij de reden geweest om dit middel nooit aan mijn poes te geven en alleen te kiezen voor middelen die bij de DA verkrijgbaar zijn op dit gebied......
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door castratenkoor »

Ook ik hoop dat je gisteren met gezwinde spoed naar de dierenarts bent gegaan. En dat je voortaan veilige middelen bij de dierenarts koop om vlooien te bestrijden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

Dank jullie voor uw reacties,het begon gisteren zo.
Gelukkig gaat het al weer wat beter met onze kat,maar we houden haar vandaag in de gaten.
Gisteren avond toen ze alleen maar achter de bank zat ontdekten we dat ze erg gevoelig was voor licht.had ik de lamp aan in de keuken dan rende ze naar de drinkbank en begon ze als een gek te drinken en rende ze meteen weer achter de bank deed ik het licht uit dan ging het ook nog wel snel maar ze dronk rustiger met het eten was het niet anders alleen normaal gesproken zit ze voor haar bakje nu hevelde ze haar voor voer over het water met dr bekkie en at ze het naast haar waterbakje op.
Ze was ook met dr rechter poot aan het trekken alsof ze de coördinatie kwijt was van dr rechterpoot.Gelukkig heeft onze kat gisteren zelf al heel erg veel gedronken teveel voor haar doen.Toen we gisteren avond in bed lagen kwam ze bij me liggen en week niet meer van mijn zijde en uiteraard ben ik 's nachts alert geweest en heb ik af en toe gekeken hoe het met haar ging.
Zo als ik nu kan beoordelen gaat het goed ze ligt nu lekker onder de dekbed bij mij op bed (doet ze elke ochtend even,ze mag het alleen maar doen als we wakker zijn)
Wij hebben Exil veel gebruikt voor onze honden vroeger maar nog nooit voor een kat en ze is pas 1 jaar en 2 maanden,had ik maar Beaphar bio genomen maar ja dat is achteraf ..
Exil gaat de deur uit en komt er nooit meer in.
Ik zat gisteren ook te twijfelen of we niet naar de dierenarts moesten,maar als ze water dronk dan dronk ze veel water,dus op dat moment ga je even dingen afwegen.Als ik haar nu onder de douche zet krijg ik het spul er dan nog wel uit?Het zit toch nou al in haar bloed?En ja dit was speciaal voor katten stond er heel duidelijk op toen ik het kocht in de winkel en de datum was ook gewoon goed
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vraagje

Bericht door Ilone »

Exil is ook niet het beste merk...hoor vel negatieve verhalen. Zulk soort middelen kan je écht beter halen bij de dierenarts. Ja, het kost wat meer, maar het kost nog veel meer wanneer je kat er ziek van wordt.
Er af douchen gaat inderdaad niet meer, dat is opgenomen in haar bloedbaan. Vandaar ook haar reactie. Ook kan het zijn dat je het nét niet hoog genoeg in de nek hebt gedaan, en dat ze er met wassen bij kon en zo iets binnen heeft gekeken.
Even aankijken is wel aan te raden inderdaad, en als ze afwijkend gedrag blijft vertonen (zoals bijvoorbeeld suf, veel drinken) dan toch maar rapido een bloedtestje laten doen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

als ik de kat een pipet geeft dan houdt mijn partner de kat vast en ik doe het op haar,dus ik weet zeker dat ik het goed aan heb gebracht.Uiteraard probeert ze eraan te likken dan moest ze wel zo'n draai maken met dr nek daar komt ze gewoon niet bij.
Ze was ook wel heel erg aan het krabben in dr nekje.Iets wat ze nu overigens niet meer doet.
Het gaat ons niet om het geld,anders moet je geen dieren hebben,maar omdat wij altijd goede ervaringen hadden met exil op onze honden vroeger dachten we dat kunnen we ook gebruiken voor onze kat uiteraard de katten variant!!
Tegen de tijd dat ze weer een vlooienkuur moet hebben dan moet ze ook naar de dierenarts dus halen we gelijk maar even een kuurtje daar voor dr.
Ja daar ben ik achter gekomen toen ik gisteren avond aan het googlen was naar de symptomen ..
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

Onze kat is vandaag hoe dan ook niet alleen thuis,en als we wel even weg moeten dan zorg ik er voor dat een kennis even oppast..
Want alleen laten nu is niet verstandig!!
Ik ben zo blij dat jullie gereageerd hebben op mijn post,dank jullie wel!!
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vraagje

Bericht door Ilone »

Dan kan ze het ook via de poot binnen hebben gehad, als ze zo aan het krabben is geslagen.
Heel veel spul is voor honden wel acceptabel omdat deze groter en daardoor sterker zijn. Katten zijn wat gevoeliger :-P De ontvlooiing van de Kruidvat schijnt helemaal bocht te zijn...

Slim om haar even onder toeziend oog te laten!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

Ze krijgt hoe dan ook geen kruitvat of supermarkt spul ook niet als het gaat om ontwormen ..
Exil ontwormen heeft ze nooit gehad wel milbemax maar dat heeft ze 2 maanden geleden nog gehad.
Was wel grappig,onze kat Dex is dikke vriendinnetjes met onze binnen konijn Peb.Waar Dex is is ook Peb en visa versa..Gisteren, miste ze haar vriendinnetje en gaf Dex geen aandacht aan Peb,nu krijgt ze weer aandacht en springt ze vrolijk in dr kooi rond.
Eigenlijk was het ook goed dat dex geen aandacht aan Peb gaf aangezien die twee de koppies aflebberen was het niet goed geweest voor Peb.
De ontlasting van Dex is half half,ze trekt nog wel wat met dr rechter pootje maar niet meer zo erg als gisteren.
Dr ogen staan goed,niet zo strak en wijd als gisteren...
Eten en drinken doet ze goed ook niet meer zo raar als gisteren.
De natuur kent rare wegen...
Dorien66

Re: Vraagje

Bericht door Dorien66 »

Ik zou sowieso geen pipetten meer gebruiken, als je konijn de kat altijd schoonpoetst. Wij gebruiken Comfortis voor katten, dat is een pilletje wat door sommige katten zelfs spontaan wordt gegeten. Bevalt erg goed.
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

Dat is alleen op dr kopje niet over de rest van dr lijf..We houden dat goed in de gaten.daarnaast Peb gaat pas rond 16.00 uur uit dr kooi en is de rest van de avond tot we naar bed gaan dr uit.
Maar Peb mag zoiezo de aankomende 3 dagen haar niet likken ivm die pipet.
Comfortis nooit van gehoord..Wat zijn de bijwerkingen daar van?
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

Update over dex: Dex ligt lekker te slapen eet en drinkt goed,ze ging weer een klein beetje achter vliegjes aan dus dat is een goed teken.Echter haar pootje blijft nog het zelfde..
We blijven haar in de gaten houden,ondertussen heb ik te veel vrije tijd haha maar ja lekker tennis kijken Williams vs de Nederlandse Bertens halve finale.
De natuur kent rare wegen...
Dorien66

Re: Vraagje

Bericht door Dorien66 »

dex schreef:Comfortis nooit van gehoord..Wat zijn de bijwerkingen daar van?
Ze kunnen gaan overgeven. Maar daar heb ik met Flip, en met Abel in het verleden, nooit last van gehad.
http://ec.europa.eu/health/documents/co ... 064_nl.pdf
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

oke thanks Dorien66 zal het volgde keer met de dierenarts gaan bespreken!!Dan vermeld ik meteen wat er is gebeurt met Dex en Exil..Ik had nog 3 pipetten over die liggen nu dus in de prullenbak,weg ermee nooit meer!!
De natuur kent rare wegen...
Plaats reactie