Kat gedesorienteerd na geven Exil

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

Update..Het gaat goed met Dex ze heeft lekker met een propje en met Peb gespeeld ze heeft goed gegeten en gedronken dr rechter poot trekt ze niet meer mee dus al met al gaat het goed.
Ik wil jullie bedanken voor adviezen,aangezien we ons best wel zorgen maakte om Dex.
Nogmaals dank schouder klopje voor jullie..
Namens Dex en ook natuurlijk Peb..Bedankt.. ;-) :smile:
De natuur kent rare wegen...
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Vraagje

Bericht door Omnia »

Hoi,

Ik ben blij te lezen, dat het met Dex de goede kant op gaat.

Toch wil ik je adviseren om haar bloed te laten controleren of er geen blijvende schade is ontstaan aan nieren en lever. Want dat kan gebeuren bij dergelijke vergiftigingen met anti insecticiden.

Hopelijk is alles oké, maar dat weet je nooit helemaal zeker, en voor je het weet zit je met een jonge nier en / of leverpatiënt.

Beterschap voor dex hopelijk is ze snel weer helemaal de oude...
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

Dank je Ommia das een goeie,zal morgen even de dierenarts bellen en dit even voorstellen..Dank u!!
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

Update het gaat nog steeds goed met Dex,ze haalde steeds meer Dex streken uit.
Maar wel op advies van Omnia morgen even de dierenarts bellen.
Ik moet wel zeggen (misschien zeggen we dat te weinig tegen onze lieve poezen,katers) Dat ik super trots ben op Dex,
Dex is echt mijn meisje.10 en halve week kwam ze bij ons een heel klein hompie dompie,nog steeds wel met een achterstandje qua groei,maar dat maakt voor ons niets uit.Ik kan Dex niet missen,mijn partner ook niet hoor ...
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9336
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door castratenkoor »

Ik denk eerder kans op (blijvend) neurologische schade. Een compleet bloedonderzoek kost meer dan 200 euro (net bij een van mijn katten laten doen). Pfffff wordt zo een dure ontworming. Maar als het mijn kat was dan zou ik het wel laten doen bij Dex, volledig uitegebreid bloedonderzoek.

De nieren kunnen een flinke klap hebben opgelopen en als ze nierschade heeft opgelopen kun je speciaal-voer gaan geven. Meten is weten. Ik zou dan wel alles laten testen, ook snap-test op Felv en Fiv. Gewoon om alles uit te sluiten en zeker te weten, ook omdat ze groeiachterstand heeft.
Zo zie je maar weer - ook hier is goedkoop duurkoop......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Vraagje

Bericht door dex »

Goedkoop is niet altijd duurkoop Castratenkoor..
Dex is de laatst geboren van het nest daarom is ze klein en daarom heeft ze een groei achterstandje.
Heb de dierenarts trouwens gebeld ik hoef die onderzoeken allemaal niet te doen ze geeft niet over drinkt gewoon is alert en plast normaal en eet goed,de poot gaat het alweer goed mee.
Hij dacht wel aan een allergische reactie,maar zoals Dex nu is hoeven we niet langs de dokter met dr.Deze week nog in de gaten houden is er verandering in gedrag/eet gedrag dan moeten we wel langskomen.
De natuur kent rare wegen...
Gebruikersavatar
Snoesjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2016 10:49

Re: Kat gedesorienteerd na geven Exil

Bericht door Snoesjes »

Ik heb zo'n 12 jaar geleden ook zoiets meegemaakt met Exil.
Een 9 mnd oud kitten van mij is na behandeling hiermee verdwenen en nooit meer teruggezien (wij wonen in het veld)
Altijd het idee gehad dat hij ziek geworden is ervan en zich ergens in de bosjes teruggetrokken heeft en is overleden.
Zo vreselijk.
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar mijn katten krijgen nooit meer zoiets. .....

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Plaats reactie