Kattenschrik op vacht

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
xmanonxxxxx
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2016 15:14

Kattenschrik op vacht

Bericht door xmanonxxxxx »

Hallo,

Gister heeft één van mijn lieve buurtgenoten kattenschrik over mijn kat heen gegooid. Ze heeft ook een zus die nu constant naar haar blaast. Hoe krijg ik dit het beste eruit? Heb al keer gewassen maar dit heeft helaas niet geholpen.
Dorien66

Re: Kattenschrik op vacht

Bericht door Dorien66 »

Welkom op het forum.

Fijne buurtgenoot... Maar goed. Daar help ik je niet mee.
Ik durf het niet te zeggen, hoe je het goedje eruit krijgt. Kun je haar niet goed inwrijven met een doek of iets waar ze altijd op liggen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenschrik op vacht

Bericht door castratenkoor »

Nou weet ik niet wat kattenschrik is..... Maar het hangt ervan wat de samenstelling is hoe je het moet behandelen.

Probleem in dit soort gevallen is wel, dat het jouw poes is en dat jij ervoor zou horen te zorgen dat niemand last heeft van jouw huisdier. Voor de goede orde, ik praat het niet goed dat mensen katten gooien met stenen of teer of zo, maar door iemand last te laten hebben van jouw kat, maakt wel dat zo iemand op een gegeven moment met rode waas voor de ogen zoiets doet.

Kattenhaters worden niet geboren maar gevormd door ervaringen. Probeer het ook eens van de andere kant te bekijken. Ik heb b.v. mijn vollière met vogels weg moeten doen. Mijn eigen katten komen alleen in een ren buiten, maar andermans katten zorgden ervoor dat de vogels zich 's nachts doodvlogen.

En zo zijn er vele ergernissen waar katten voor kunnen zorgen, vissen uit vijvers slaan, poepen in bloemperkjes en daarmee alle planten eruit wroeten enz. enz. Een ander heeft immers ook recht op gebruik van eigen tuin, toch?

Als ik jou was zou ik je dierenarts bellen en vragen waarmee je de vacht van je kat het beste kunt behandelen. En ik zou mijn tuin catproof maken of een ren bouwen. Zodat alleen jijzelf last hebt van je katten en zodat je zeker weet dat je katten veilig zitten voor buurtgenoten met rode waas voor de ogen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kattenschrik op vacht

Bericht door Dinky »

Mijn tip zou zijn om beide katten om en om te borstelen zodat ze dezelfde geur hebben of om en om te wrijven met een doek.

Hoe je de kattenschrik zelf uit de vacht krijgt weet ik niet maar het is de bedoeling om met kattenschrik katten uit de tuin te houden dus logisch dat het zusje het weerzinwekkend vind ruiken (en katten ruiken beter dan mensen).
http://www.kattenbescherming.nl/kattenv ... urenruzie/
Als ik het zo lees dan is het een olie en dan zal je dus flink moeten wassen wil je het uit de vacht zien te krijgen........
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Stoffer-Blik
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2016 11:43

Re: Kattenschrik op vacht

Bericht door Stoffer-Blik »

Hey, is het inmiddels al gelukt om het uit de vacht te krijgen? Als ik jou had geweest dan had ik even naar de dierenarts gegaan inderdaad.
castratenkoor schreef:Voor de goede orde, ik praat het niet goed dat mensen katten gooien met stenen of teer of zo, maar door iemand last te laten hebben van jouw kat, maakt wel dat zo iemand op een gegeven moment met rode waas voor de ogen zoiets doet.

Tuurlijk is het vervelend als je last hebt van andermans kat, maar dan zijn er altijd nog andere opties voordat je de rode dwaas moet toelaten, zoals praten met de eigenaar of de kattenschrik op het hek van de tuin smeren i.p.v. over dat arme beest gooien.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kattenschrik op vacht

Bericht door Dinky »

Nadeel met katten is dat je vaak niet weet wie de eigenaar is...... dan is het dus lastig in gesprek gaan.
En wie weet heeft diegene het eerst op het hek/omheining gedaan maar werkte dat onvoldoende?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie