activyl..wel of niet geven????

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

activyl..wel of niet geven????

Bericht door Noppie »

Aangezien noppie na de eerste behandeling met frontline nog altijd vlooien had, vanochtend er weer 3 afgehaald, ben ik bij DA langs gegaan en heb activyl mee gekregen. Heb toen ik thuis was eens gekeken online wat het precies was en schrok me rot van de ervaringen die mensen er mee gehad hebben.

Ik durf het dan ook absoluut niet aan Noppie en Pixie te geven. Ze zijn alles wat ik heb en ik wil dus niet dat ze iets overkomt door een anti vloooi behandeling. Zou me dat nooit vergeven.

Nu is dus de vraag is dit spul echt zo slecht? Lijkt me toch niet dat een DA het verkoopt als het allerlei bijwerkingen heeft en zelfs vergifigingen kan geven. Of zie ik dat zo verkeerd?
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: activyl..wel of niet geven????

Bericht door Paasnini »

Ik lees er goede maar ook slechte ervaringen mee, zelf geen ervaring mee dus kan je wat dat betreft niet helpen. Wat ik mij wel afbraag is of je je huis ook al hebt behandeld anders ben je aan het vechtn tegen de bierkaai.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: activyl..wel of niet geven????

Bericht door Ilone »

Men zal misschein denken dat ik aandelen heb bij het merk :-P Maar ik kreeg bij die Monsters hier Vectra mee.
Dat is een nieuw merk, en werkt niet alleen op de kat maar ook in het huis. Het is een pipet, maar het middel stinkt niet net zoals al die andere pipetten. Ik ben er zeer tevreden mee geweest.
Ik heb nog nooit van Activyl gehoord.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6819
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: activyl..wel of niet geven????

Bericht door Dinky »

Activyl werkt ook tegen onvolwassen stadia van de vlo in de omgeving van de kat Ilone ;-)

Ik heb er ook niet eerder van gehoord maar Xie ook geen vreemde dingen in bijsluiter staan zo op het eerste gezicht.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: activyl..wel of niet geven????

Bericht door Noppie »

Ik ben er zelf over aan het denken om Noppie en Pixie gewoon 2 maal daags met kam na te kijken. Is hooguit half uurtje werk per keer en heb de tijd er voor. Noppie geniet er van, hij loopt de hele tijd luid te spinnen tijdens het na kijken met kam.
Plaats reactie