Roze kater

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Roze kater

Bericht door Lillith »

Jeetje! Hele leuke kleur maar... toch geen ondeugende kinderen in de buurt (of een kattenhater zoals al eerder genoemd hier)? Ik hoop dat het gauw wegtrekt, het feit dat het niet uit te wassen valt maakt mij wel een beetje bezorgd. Zou hem goed in de gaten houden qua gezondheid, misschien zelfs al wel preventief naar de dierenarts gaan om te vragen of die kan kijken wat het is! Maar ik ben echt heel overbezorgd dus kan zijn dat het onzin is...
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Roze kater

Bericht door BloemTetsu »

De ondeugende kinderen is mijn eigen dreumes die stoepkrijt laat slingeren in de tuin. In de gate houd ik het zeker. Ook als de kleur zo blijft ga ik morgen toch even bellen met de da.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Roze kater

Bericht door Ilone »

Is he t wel stoepkrijt ja?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Roze kater

Bericht door Lillith »

Stoepkrijt? Is dat zo moeilijk te verwijderen dan? Maar goed, ja lastig. Snap wel dat poes er in ligt te rollen trouwens... Zal wel lekker ruiken of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Roze kater

Bericht door Adriana »

heb er gisteren ook over zitten piekeren. ben bang dat hij te grazen is genomen door iemand met een spuitbus. het rose te fel, er is geen plant die dat voor elkaar krijgt.
en kleine kans dat hij ergens doorheen heeft liggen rollen want het zit ook zijkant hoofd.
ben bang dat dit er moedwillig in gespoten is. hi hi hi wat hebben we een lol....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Roze kater

Bericht door BloemTetsu »

Deze buurt is erg kind en kat vriendelijk, dus ik hoop het niet. Voor de zekerheid informeer ik wel bij buren met katten.
De manier waarop Tetsu rolt, komt het ook in zijkant gezicht. Ik heb foto's waarin het zand overal zit nadat hij erin rolde.
Vanochtend was hij een stuk minder roze.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Roze kater

Bericht door Adriana »

gelukkig, maar zou hij vannacht met intensief wassen zichzelf hebben proberen schoon te likken?
dan goed drinken en plassen, voorzover je dat kunt bevorderen, om spul uit zijn systeem te krijgen..

hij moet het erg lekker gevonden hebben, dan heeft hij missch op een trottoir over een stoepkrijt-tekening liggen rollebollen.
k weet niet wat de samenstelling van stoepkrijt is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Roze kater

Bericht door BloemTetsu »

Kalk, met kleurstof
Het is niet giftig voor kinderen en honden. En er worden kalk voedingssupplementen verkocht voor katten.
Dus dat zit goed.
Alsnog houden we hem en de buurtkatten in de gaten voorlopig.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Roze kater

Bericht door Sifra »

Wat is er mis met The Pink Panter? Gewoon zo laten. ;-)
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Carrie

Re: Roze kater

Bericht door Carrie »

Dat komt me heel bekend voor!!
Stoepkrijt inderdaad, en een spuitbus speciaal voor honden/kattenvacht kan je ook niet uitsluiten maar geen paniek het is allebei totaal onschadelijk voor dieren.

Vroeger toen ik nog buitenkatten had én kinderen kwamen ze wel vaker in alle kleuren van de regenboog binnen en als krijt verkocht wordt voor kleine kinderen kan je er gevoeglijk van uitgaan dat ze een heel pak op kunnen eten anders mag het niet verkocht worden.
Dat het moeilijk uit de vacht gaat klopt ook wel, maar dat is ook zo met tomatenpuree, spinazie of een andere natuurlijke kleurstof.
Naar de dierenarts gaan lijkt me ietwat overdreven inderdaad ;) bedenk altijd of je met je kind ook naar de huisarts zou gaan als hij wat verf in zijn haar zou hebben.

Ik niet dus.. sterker nog: ik heb zelf een keer groen haar gehad, bleek van het chloor in het zwembad te komen (in de tropen zijn ze daar wat royaler mee, ik ben blond en had geen idee dat mijn haar groen zou worden van het zwembadwater) maar geen seconde gedacht aan een arts..
Wel aan de kapper, meteen zelfs ;) en die heeft nóg meer verf in mijn haar gesmeerd. Is niet schadelijk.

Ik zeg dit omdat ik vanochtend een DA-ass. sprak die vol irritatie boodschappen liep te doen, de hele ochtend stervensdruk met mensen die langskwamen omdat hond of poes zo geschrokken was van het onweer, of kletsnat was geregend.
Niks aan de hand; niet gewond wat moet een DA dan doen..?

Ze zei wat ik stiekem ook denk: ga je ook met je kind naar de dokter als hij of zij tot op de draad natgeregend thuiskomt, geschrokken van het onweer?
Of als ze rood/wit/blauwe kleurstof in hun haar hebben zoals je vaak ziet bij voetbalkinderen denk ik er nu achteraan.
Er is zelfs speciale haarverf in spuitbussen te koop voor mensen die hun witte hondje roze willen verven, hou je geld lekker in je zak voor als er echt iets mis is zou ik zeggen, zo goedkoop is een rondje DA niet over het algemeen.
Echt, de 'zou ik met een kind naar de dokter gaan-vraag' is een goeie vraag om te bedenken of je mss wat overbezorgd bent.

Het zullen ook geen dierenbeulen zijn; die willen over het algemeen dieren pijn doen, laten lijden d.m.v. gif of zoiets.
Ik wilde toch nog even reageren omdat ik meteen dacht: stoepkrijt haha, die ken ik en best een beetje schrok van de reacties v.w.b. dierenbeulen, naar de DA enz.
Zo erg is het hoogstwaarschijnlijk niet!

Ik zou overigens niemand aanraden een kat af te likken... dat is ECHT geen goed idee.. ;)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Roze kater

Bericht door Dinky »

Hoe gaat het inmiddels met de pink panther?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Roze kater

Bericht door BloemTetsu »

Hij is nu licht vaalroze.

Van de haarkleur voor dieren was ik bekend en weet dat het veilig is. (Alsnog vind ik het stom). Men kan het ook met wel giftige kleur doen.

Mijn kind likt zijn haar niet en als hij verf in het haar krijgt weet ik vaak waar het vandaan komt ;)
Dus dat scheelt.
Mocht het echt een hele stomme kleur zijn, dan ga ik naar de buurvrouw.

Overigens is er een verschil met wanneer ga je met kind naar da en wanneer met kat.
Als mijn kind nat is omdat hij in een vijver is gevallen wel en niet kan zwemmen, mijn kat niet want die kan zwemmen en is de kans dat hij/zij ergens in springt klein.
En als de kleine in een paniekaanval schiet vanwege de onweer en er niet uitkomt, dan zou ik wel de ha bellen. Bij mijn katten zou ik dan aan zelf medicatie gaan (feromonen of die anti-stress pillen via huisdierdoktor).
De katten zijn zelfstandig opererende individuen, dat kan ik van mijn dreumes niet zeggen en mensen kunnen langer zonder vast voedsel dan een kat ;)

ps. wat is er mis met een kat aflikken? (afgezien van smaak....mijn mond meteen gespoeld)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Carrie

Re: Roze kater

Bericht door Carrie »

Gelukkig gaat het allemaal goed met de Roze Reus haha, ik had je een uitgebreider antwoord geschreven maar toen ik het wilde versturen werd ik uitgelogd.. grrr... snap niet waarom, gebeurd wel vaker maar daar had ik wat handige links in gezet.

Belangrijkste is voor nu dat het niets ernstigs is, de roze verf :) maar aan je kat (of hond) likken moet je echt niet doen, en ook je kind niet laten doen. Dat is echt gevaarlijker dan je kennelijk denkt; google anders even op zoönosen en bedenk waarom je als zwangere vrouw geen kattenbakken mag verschonen.
Hetzelfde geldt voor kinderen en echt, het kan ontzettend mis gaan al komt het niet zo vaak voor.
Als je het van nabij hebt meegemaakt wil je iedereen waarschuwen want je zal maar net die ene zijn bij wie het grandioos misgaat... dat gun ik jullie niet!
Dat gun ik niemand trouwens daarom wilde ik mijn verhaal doen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Roze kater

Bericht door castratenkoor »

Ik zie nergens dat je al die ziektes zou kunnen krijgen door aan een kat te likken........
Je hoeft toch ook niet gelijk je handen te wassen als je een kat geaaid hebt?!?

Ik mag aannemen dat Bianca geen kattendrollen met blote handen beetpakt en dan haar vingers aflikt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Roze kater

Bericht door Dinky »

Volgens het RIVM moet je je handen wassen na contact met dieren: http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Z/Ziek_d ... Huisdieren
Dan zou je dus inderdaad na elk contact je handen moeten wassen dus ook wanneer je een kat geaaid hebt.....
Wanneer ik het zo lees is een kat aaien en niet je handen gelijk wassen net zo gevaarlijk als een kat likken :roll:

Kortom, kans op besmetting is enorm minimaal. Al kan ik mij voorstellen dat wanneer je een besmetting mee hebt gemaakt je gelijk in de stress schiet ;-)
Bij zwangeren is het risico op verminkingen van de foetus of abortus mogelijk en juist de kattenbak is dan een extra risico vanwege overdracht via de uitwerpselen. Daarbij is het risico op een zoonose groter.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie