Roze kater

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Roze kater

Bericht door castratenkoor »

Mensen doen vaak hond en/of kat weg als er een baby komt. Marktplaats staat er vol mee.......
Enorm overtrokken. Mijn kinderen zijn vanaf de geboorte opgegroeid in een huis vol katten. En geloof me, die hebben alledrie in de kruipperiode best wel eens een hapje/likje kat genomen.
En hebben daar nog nooit wat van opgelopen.

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap bloed laten testen en had antistoffen, dus die aandoening (ben de naam even kwijt) gehad/doorlopen.
Toch B. de kattenbakken laten doen. Kijk dat soort veiligheden daar sta ik vol achter.

Maar de waarschuwing dat het levensgevaarlijk zou zijn je kat een keer te likken, zoals in het roze-kater-verhaal, daar kan ik me echt niet in vinden.

Hygiëne als je eten klaar gaat maken is vanzelfsprekend, dan is handen wassen een must. Ook als je gaat eten. Maar de hele dag na elke aai en knuffel handen moeten wassen......hahahaha dan kan ik hier blijven lopen.........misschien blijf je er wel slank bij.........
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Roze kater

Bericht door Dinky »

Het is altijd een kwestie van risicoanalyse wat mij betreft. risico = kans x gevolg
Op basis van het risico tref je vervolgens maatregelen.

Wat betreft risico's voor kinderen. Wij hadden geen katten thuis maar wel een zandbak. Je wilt niet weten hoeveel kattenstront daar in terecht komt door loslopende katten :roll: Lijkt mij toch risicovoller dan een kat in huis die zijn behoeften netjes op de kattenbak doet ;-) Weg doen van katten vind ik dus ook zeer overtrokken... Er zijn ook wel geluiden/onderzoeken die stellen dat juist door de (extreme) hygiene kinderen veel meer allergieën ontwikkelen tegenwoordig. Kinderen op boerderijen schijnen minder vaak last te hebben van allergieën en die groeien juist op tussen de dieren.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Carrie

Re: Roze kater

Bericht door Carrie »

Zozo, ik zal er snel over ophouden; lik gerust je kat af waar en hoelang je zelf lekker vind, ieder z'n ding.
Zoals ik al zei: ik wilde later (nu dus) uitleggen waarom ik dat schreef maar ik heb me bedacht. Donderpreken nog voor ik mijn zegje heb kunnen doen is niet waar ik op zit te wachten sterker nog: ik schrik ervan en al die valse aannames.. bah bah.

Om even aan te geven wat een onzin jullie over me denken: ik heb zojuist weer een lading Levociterizine tabletten, Nasonex neusspray en Tilavist oogdruppels gehaald bij de apotheek; ik ben namelijk in de loop van mijn leven (ergens tegen mijn 40e levensjaar) allergisch geworden voor honden en katten. Waarschijnlijk ook veerstof en huismijt maar dat heb ik nooit uit laten zoeken.

Ik slik, spuit en druppel liever elke dag dan dat ik geen huisdier zou hebben en veel mensen verklaren me voor gék dat ik naast de andere medicatie die ik al moet slikken vrijwillig weer aan een kat begonnen was; waren eindelijk de laatste hond en kat dood begint die rare Carrie weer pillen te slikken terwijl ik gewoon geen kat had moeten nemen, simpel zat.

Zelf denk, nee weet ik dat ik nog veel zieker word van het leven zonder een dier dat los door het huis huppelt, een hond kan nu echt niet, een kat zoals Sylvester wel dus slik ik die troep omdat ik anders over een half jaar aan de Prozac zou zitten. Depressief tot en met.

BloemTetsu: je lijkt me gewoon een heel lief mens, wellicht een béétje overbezorgd ;) ik bedoel: de dokter bellen om te vragen hoe je een kind moet troosten... of bedoel je dat je dan met spoed valium of zoiets wil hebben om je kind te laten stoppen met huilen? Gaat niet gebeuren, durf ik om te wedden.
Het is geen snoep; een arts zal ook zeggen hang die telefoon op en ga je kind troosten, niet alles is met pillen op te lossen...

Als je hier de spoedeisende dienst belt omdat je kind is geschrokken van een regen- of onweersbui krijg je een boete van 45,- maar: als jij het ervoor over hebt gewoon doen hoor, ik hoef het niet te betalen tenslotte!
Ik zou mijn kind(eren) gewoon in bad doen en wat warms te drinken geven, dat hielp altijd voldoende maar het waren ook makkelijke kids, dat is waar.

En tuurlijk, naar de buurvrouw als er verf in je kind zijn haar zit!?!?! Ik snap niet wat je bedoelt en waarom je voor een STOMME kleur haar naar de buurvrouw gaat en met een kleur die je bevalt naar de huisarts.

Nee tuurlijk bedoel je dat niet, snap ik maar dat staat er wel. Ik wilde je wat anders zeggen maar denk nu mwah.. dat kan je ook aan de DA vragen of de DA zegt het vanzelf wel een keer.

Koop wat je denkt dat werkt, kost wat die verdampers maar dan heb je ook wat! Leeg werken ze ook; placebospray noemt mijn DA het. Ze verkopen het liever niet maar soms gaan mensen niet weg zonder iets te willen kopen en het werkt - a sort of - en wel zo: baasje kalmeert want die heeft een peperdure 'kalmerende spray' gekocht, dus het dier kalmeert OMDAT baasje weer beetje rustig is... prima toch? (lege sprays werken net zo goed, echt, zolang baasje maar denkt dat de feromonen door de lucht wapperen doet dat ding zijn werk.. :lol: )
Ik wens je heel veel succes, fijn dat het goed gaat met de kat en geniet van het mooie weer, pas alleen ontzettend op voor giftig stoepkrijt.. :eshifty:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Roze kater

Bericht door Rik »

Carrie schreef:...ik schrik ervan en al die valse aannames.. bah bah.

Om even aan te geven wat een onzin jullie over me denken: ...
Sorry hoor Carrie... maar ik lees helemaal niets in de reactie van de andere over hoe ze over jou denken of over valse aannames. Lees de reacties nog maar eens terug. (maar iedereen kan natuurlijk een eigen mening hebben)

Dit is al eens eerder voorgekomen maar we zitten hier op het forum echt niet om "onzin over andere te denken" of wilde aannames te doen.

Dus ik denk dat jij meer in de reacties leest dan ik eruit kan halen. (Of ik moet die reacties helemaal verkeerd begrijpen) Ik denk dat je af en toe een reactie leest en die voor jezelf teveel op jezelf toepast want soms kunnen mensen een mening geven en dat jezelf dan denk... "daar ben ik het niet mee eens". Dat betekend dan niet dat die persoon jou aanvalt op jou afwijkende mening. Ze noemen jou niet eens en weten soms zelfs niet eens dat je een andere mening hebt. Ik kan echt niks in de reacties vinden over wat men over jou denkt... (of ik moet er echt glad overheen lezen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Roze kater

Bericht door castratenkoor »

Helemaal eens met Rik zijn reactie. Dit slaat echt nergens op, Carrie. Je kunt alles wel persoonlijk op gaan vatten. Dan heb je echt geen leven op een forum. Veel mensen veel meningen. Er zal diep in de ondergrond wel een pijnpunt zitten wat we geraakt hebben.........
Misschien eens bij jezelf nadenken wat het precies is wat je zo opgewonden maakt.
Als jij overbezorgd wil zijn, dan hoeft een heel forum dat toch niet ook te zijn?

Ik krijg regelmatig kattenkwijl in mijn gezicht - kopjes tegen mijn neus, likjes over mijn wangen. Dat is liefde en genegenheid en daar geniet ik volop van.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Roze kater

Bericht door Ilone »

Hahaha! Sorry, het mag misschien niet, maar ik moet eigenlijk lachen om deze reactie, Carrie :-P Slightly overreacted ;-) Er word werkelijk nergens iets verkeerds gezegd, ze zijn het alleen niet met je eens ;-) Maar dat lijkt me iets wat gewoon mag op een forum. Toch?
Je zal heus je ervaring hebben hoor, dat zal ik niet ontkennen of ontkrachten. Maar deze discussie loopt een beetje uit de hand volgens mij. Ik geloof niet dat er iemand is geweest (jij inclusief) die ook maar iets verkeerd bedoeld heeft.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Cerna

Re: Roze kater

Bericht door Cerna »

Rik schreef:Sorry hoor Carrie... maar ik lees helemaal niets in de reactie van de andere over hoe ze over jou denken of over valse aannames. Lees de reacties nog maar eens terug. (maar iedereen kan natuurlijk een eigen mening hebben)
Toen ik de reactie van Carrie las dacht ik dat ook meteen :smile:
Had ik soms ergens overheen gelezen? En dus alles weer zorgvuldig teruggelezen, maar nee, niets.
castratenkoor schreef:Ik heb bij mijn eerste zwangerschap bloed laten testen en had antistoffen, dus die aandoening (ben de naam even kwijt) gehad/doorlopen.
Toxoplasmose

Het enige wat je volgens mij van een kat likken krijgt, is een mond vol met haar :lol:
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Roze kater

Bericht door Lillith »

Jeetje wat een discussie hier, en waarom? Omdat de een iets heeft ervaren en de ander iets anders heeft ervaren. Zoals altijd zijn er twee zijden aan een munt en heeft niemand hier gelijk volledig gelijk. Ja je kan hartstikke ziek worden als je al (gevoelig bent voor) allergisch bent voor katten. Ik ben ook licht allergisch en ga mijn kitten echt niet likken hoor, dat is vragen om problemen. Maar goed then again, als je er niet allergisch voor bent en ook niet gevoelig dan denk ik dat het niet mega veel kwaad kan... Laten we vooral gewoon niet over en weer gaan roepen dat het te persoonlijk gemaakt wordt en laten we het ook niet allemaal persoonlijk opnemen. De bedoelingen zijn van alle kanten goed!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Roze kater

Bericht door Ilone »

Precies, dat is wat ik er ook mee wil zeggen. Iedereen bedoelde alles goed ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Roze kater

Bericht door nellebel »

Lieve tetsu. Gijs is verliefd op je want hij is dol op roze
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Roze kater

Bericht door Stikkel »

Ik heb het voorgaande vluchtig doorgelezen, weet je nu al zeker dat het om stoepkrijt gaat? Een auto zou ook koelvloeistof hebben kunnen lekken en sommige merken hebben roze vloeistof. Bovendien smaakt koelvloeistof schijnbaar zoet (echtgenoot is automonteur). Misschien iets om ook te overwegen. Succes ermee!
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Roze kater

Bericht door BloemTetsu »

Tetsu is ook dol op Gijs, aangezien hij dol op alle katten is :)

Aan koelvloeistof hebben we zitten denken.

Nu zitten de heer en dame niet lekker in hun vel. Slechter eten, diarree en overgeven (alleen gezien bij Tetsu, kan ook beide). Het heeft er alle schijn van dat het door wormen komt. Genoeg ervaring met slecht eten, diarree en overgeven wat na wormenpil verdween. En ze hebben beide meerdere vogels op. Maar nu heeft vl van de dierenwinkel wormenpasta Exil gehaald en dat hebben ze waarschijnlijk niet geheel op. Geen idee hoeveel en opnieuw geven kan dan ook niet. Tetsu heeft nu wel gelukkig weer honger en nu Bloem nog.
Bloem is sowieso gestrest nu en ik zou niet weten hoe ik haar meekrijg naar da, ze gaat de mand helemaal niet meer in voor voer. :-(
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Roze kater

Bericht door kansarmedieren »

Je weet dat koelvloeistof funest is voor de nieren daar gaan dieren aan dood. Koelvloeistof is heel gemeen spul het is zoet dus dieren gaan het oplikken met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Roze kater

Bericht door nellebel »

Koelvloeistof plakt dus dat had je wel gevoeld.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Roze kater

Bericht door BloemTetsu »

Pfff ik schok al. Het ging pas plakken nadat ik er met babyshampoo overheen ging.
Maar dan nog, dan zou het schade redelijk snel zichtbaar moeten zijn en niet na 7 dagen?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie