vragen verzorging&medische vragen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
jesju
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2012 16:22

vragen verzorging&medische vragen

Bericht door jesju »

Ik heb zojuist een kat via marktplaats opgehaald.
Mijn ex en ik hadden ook altijd katten via martkplaats en ging prima/nooit problemen mee gehad en was verliefd op deze!
Ontwormen is gedaan zeggen de oude eigenaars. Sterilisatie laat ik nog doen.
Ze is niet gechipt...

Wat vragen:
- zal ik haar nogmaals ontwormen?
- ik heb een heel mijn kattenhistorie nog nooit te maken gehad met vlooien, en nooit ontvlooid. Raden jullie het wel aan en hoe?
- raden jullie een chip aan? Mijn ex heeft dat toen allemaal uitgezocht en met dierenarts over gehad en zag er het voordeel niet zo van in, maar van wat ik lees, is de poes dan veel makkelijker te vinden als je haar kwijt bent toch?
- katten-en niesziekte hebben we nooit tegen ingeent en nooit problemen mee gehad. We lazen dat ze ook mét inenting dit kunnen krijgen en dat het maar geringe bescherming biedt. Wel of niet doen?

Benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: vragen verzorging&medische vragen

Bericht door Dinky »

Handig om de vragen in 1 topic te bundelen ipv 3 keer zelfde bericht plaatsen.
Mijn antwoord staat hier: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 37&t=29737
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Carlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2016 16:12

Re: vragen verzorging&medische vragen

Bericht door Carlijn »

Ik heb een vrolijke kitten vanaf vandaag 4mnd oud. Maar de afgelopen maand merkte we dat snorharen aan haar rechterzijde eneens korter waren (gehalveerd ong). Het begon met 2 korter, toen 5 korte en sinds vandaag mist ze 3 van die snorharen.

Ik weet dat ze af kunnen breken of gebeten kunnen worden en dat ze aan horen te groeien. Maar ik vind het zo gek dat het maak aan 1 zijde gebeurt. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?

We hebben geen kaarsjes aan gehad, hebben geen andere kat in huis en proberen scherpe dingen (aardappelschilmesjes ect) te verstoppen na het gebruik ervan. Daarbij lijkt ze er geen last van te hebben, als ik over het plekje aai, vind ze het prima en ze eet ook gewoon goed.
Plaats reactie