kattenbuidel

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

kattenbuidel

Bericht door jojo »

Heeft iemand hier ervaring met, of een mening over, het gebruik van een kattenbuidel? Zie http://www.kattenbuidel.nl
Ik kijk er een beetje vreemd tegenaan, maar misschien is het helemaal niet zo'n slecht idee.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kattenbuidel

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat als ik Thijs daar in zou stoppen, dat hij dan net zo goed volledig gaat flippen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kattenbuidel

Bericht door Dinky »

Wanneer hij dicht zit ben je veiliger voor de klauwen en kan er rustiger injectie worden toegediend als ik het zo zie.
Vraag me alleen af hoe veilig het is om een onhandelbare kat eerst in die buidel te krijgen, volgens mij lig je dan alsnog open? (Heb alleen even vluchtig eerste pagina op de site bekeken ;-) )
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: kattenbuidel

Bericht door Cari »

Toen er laatst bij Safa bloed geprikt moest worden, kwam mijn da aan met een blauw nylon 'tasje'. Hij zette Safa er rustig in, deed de klittenbandjes dicht en hij vertrok met zijn tasje naar de kamer ernaast. In een mum van tijd was hij weer terug, Safa werd uitgepakt en was volkomen rustig. Het tasje gaf niet de ruimte van de buidel, en het lijkt mij dat die buidel alsnog vraagt om zwaaiende pootjes. Ik heb helaas geen foto van het tasje, maar het werkte dus perfekt, want Safa kan zich behoorlijk verzetten als het haar niet zint.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kattenbuidel

Bericht door Sifra »

Best een leuk idee en in de praktijk getest. Lijkt me wel werkzaam.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kattenbuidel

Bericht door nellebel »

echt iets voor ons guusje, maar dan om te spelen en in te verstoppen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: kattenbuidel

Bericht door Cyamytha »

Voor Karel ook om in te liggen eerder. Als ik dat ding dichttrek, wordt hij wel leip denk ik...
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: kattenbuidel

Bericht door jojo »

Dank voor de input. Ik denk inmiddels dat het niet voor iedere kat geschikt is, maar best handig kan zijn voor die katten die zich er wel veilig(er) door kunnen voelen.
Esther_kattenbuidel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2016 23:28

Re: kattenbuidel

Bericht door Esther_kattenbuidel »

Hoi iedereen, ik zie zomaar n topic over "mijn" kattenbuidels !
De buidel is zeker niet geschikt voor iedere kat, echt agressieve katten (meestal door angst), daarbij gebruik ik geen buidel. Maar voor de katten die hanteren van vreemde ( zoals de dierenarts) eng vinden, hier erg gespannen van zijn, kan het een ideale uitkomst zijn. Hoe minder handen aan de kat hoe beter. Het is soms net het verschil dat bloedprikken bij die grens gevallen bijvoorbeeld precies kan lukken zonder roesje ! Ik bespreek op mijn site ook de andere optie die hierboven genoemd word. Mijn uitgang van de kattenbuidel is juist stress verlagend werken, zonder gevaar van de pootjes maar de kat heeft voor het gevoel wel de ruimte in de buidel.
Nogmaals zeker niet voor iedere kat bij de dierenarts geschikt, maar iedere keer als ik er een roesje mee kan voorkomen op mijn werk, denk ik goh wat n top idee !
Plaats reactie