Kittens voor de vakantie

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Anne87 »

Dezelfde dag als de openingspost is ze voor het laatst (ingelogd) op het forum geweest. Wie weet nog als bezoeker en anders is het mooi opgenomen in het naslagwerk voor kattenbezitters dat dit forum inmiddels is. ;)
En ik hoop ook dat alles goed gaat met de kittens...
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Scooby Doo »

Ik vind het niet zo verwonderijk dat iemand niet meer reageert. als ik de reakties zo eens lees dan zijn ze heel aanvallend met een hoop verwijten. je moet ook bedenken dat er onvoorziene omstandigheden kunnen zijn waardoor mensen in de problemen kunnen raken.als je een reis hebt geboekt wil je niet zomaar annuleren kan ik mij goed voorstellen, dan zoek je eerst andere mogelijkheden en vraag je daarvoor advies. als ik de vraag van die mensen zo lees is het een heel nette vraag en niks mis mee.zij maken dit waarschijnlijk ook maar voor de eerste keer mee en weten niet goed wat te doen. maar de antwoorden zijn alleen maar verwijtend ,net of hun het allemaal gedaan hebben en de schuld zijn van alles. hier hoef je dus niet af te komen met je katten problemen als je er net even anders over denkt, dat heb ik zelf ook al ondervonden.ik snap best dat dit een forum is van katten liefhebbers maar er word hier teveel vanuit 1 kant gedacht ,dat jullie het zo goed doen met je katten en alles precies weten shappoo maar er zijn genoeg mensen die wat hulp kunnen gebruiken en niet gelijk in de tang willen worden genomen. ik vind dit erg jammer ,ik hoop nu niet dat ik gelijk iedereen over me heen ga krijgen, maar ik wilde dit alleen maar even kwijt om het ook eens van twee kanten te zien.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Adriana »

alle berichten doorgelezen en t valt reuze mee met de verwijten, vind ik.. (kan veel erger..)
tuurlijk het kan minder en wat meer meedenkend en constructief. en de ene is daar beter in dan de andere...
en nee, dat zal niet leuk zijn om dat te lezen maar verdorie nog aan toe..
maarre als ik naar profiel kijk dan heeft ts (topic starter) alleen het eerste bericht gelezen..

wij denken primair vanuit het belang van het dier en daar gaan we voor op de barricade..
dat heb jij ook gemerkt, maar jij bleef in ieder geval in discussie met ons en als je goed leest dan waren er tal van positieve ontwikkelingen rond B.
en het is moeilijk als schrijver om als zo'n bericht binnenkomt even op je handjes te gaan zitten en niet je primaire emotie eruit te gooien.. dat moet worden geleerd hoor! en jij hebt daar intussen zelf ook ervaring mee, hihi.. ;-)

nog iets over de andere kant.. heel veel nieuwe forumleden gooien een vraag op het forum en nemen vaak niet de moeite om te reageren. dan hebben ze het waarsch wel gelezen maar een reactie of bedankje kan er doorgaans niet af. en ze blijven zeker niet hangen en als het probleem is opgelost dan moet je het er vaak uittrekken op welke manier.. want dat moet dan vaak geheim blijven. wel komen shoppen maar niks terugdoen..
terwijl het voor ieder ander handig is om die tips op het forum te hebben staan..

en welnee! waarom zou je het forum over je heen krijgen? je mag toch gewoon je mening geven?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik snap je helemaal drestar. Niet alles wat je te horen krijgt is wat je WIL horen. En als die 2 niet matchen dan is daar een conflictsituatie en met het gevolg dat degene die de vraag stelde zich aangetast voelt.

Tot zover 1

Nummer 2 is dat veel van die door de mangel gehaalde figuren, waaronder jij, niets doen met de goedbedoelde adviezen. Ze parkeren ze, verklaren ze als onwaar of onmogelijk. De katjes lijden hier vaak onder en dat is tegen het verkeerde been van de kattenliefhebber.


Nee ik doe niet altijd alles goed. Nee ik luister ook niet altijd naar de adviezen (ik ga stug door met prednison en zoek druk verder), maar ik neem ze wel in overweging en neem de adviezen mee naar de dierenarts of in mijn eigen onderzoek.
Ik heb geen kat genomen om hem maar aan zijn lot over te laten, het hem maar uit te laten zoeken of hem ziek te laten zijn. Ik heb een kat genomen voor de gezelligheid. Het leeft in mijn huis. Heerlijk!

Een verantwoordelijkheid heb je tegenover dat wezen wat je in huis neemt. Ik kreeg mijn poes, van 10 maanden. Waar nog geen **** aan gedaan was. Helemaal niks. Binnen een dag zat ze bij de dierenarts voor haar eerste entingen. Een week later voor de castratie. Niks geen kans tot ziek worden aan niesziekten/kattenziekten en al helemaal geen kans op jonkies. En waarom niet? Omdat ik mijn verantwoordelijkheid nam. Iets wat de vorige eigenaar niet nam. Met 30 katten, zowel man als vrouw, welleswaar gescheiden. Maar met regelmatige ontsnappingen. Ze zat onder de vlooien en oormijt. Maar ik handelde wel.
Als je jouw kat met een leeftijd van 3 maanden naar buiten schopt zonder ze te laten castreren nemen je een onnodig risico. Ze komt eerder vol terug dan dat jij ze dan naar de dierenarts hebt kunnen slepen.
Excuses als bang voor mandjes en ik krijg ze er niet in gaan er bij mij niet in. Ik had er 1 zo vals als maar kon bij de dierenarts, ze zoeken het maar uit, hebben vaker met dat bijltje gehakt. Haal ze wel weer op als het klaar is. Er is geen enkel excuus om je verantwoordelijkheid niet te pakken!
En ja, iedereen leeft op zijn/haar eigen manier. Maar wel met verantwoordelijkheid (mag ik hopen)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Dinky »

Wat Adriana zegt inderdaad, vaak wordt er advies gevraagd en nooit weer op gereageerd door de ts. En dat is ook wanneer er wedervragen worden gesteld en niet beantwoord terwijl die antwoorden het meedenken bevorderen.
Zo is het fijn om te horen hoe iets uiteindelijk is aangepakt en of het probleem is opgelost.
Nou is dit inderdaad een topic waar je het je voor kan stellen dat er niet gereageerd wordt omdat de reacties niet in straatje van ts passen maar dat is lang niet altijd zo!

En nee, een ieder maakt zo zijn/haar fouten en kiest de manier die het beste aansluit bij de eigen leefsituatie. Niemand is perfect en de ene kat is de andere niet ;-)
Wat we allemaal gemeen hebben is dat we reageren vanuit het welzijn van de kat ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Scooby Doo »

Ja dat is zo, maar goedbedoelde adviezen lees je toch en houd je altijd in je achterhoofd ook al wil je het eerst anders proberen. en er zijn inderdaad veel figuren die eenmalig een antwoord posten dit lezen en het af laten weten,dit kan verschillende redenen hebben waar je vaak de oorzaak niet van weet. ik heb dat ook overwogen omdat ik dacht dat mijn gedachten toch niet strookte met die van de meeste hier. ik had echt een eerste indruk van dit zijn mensen die hun eigen dood nog verkiezen boven hun kat. zo ver gaan ze hier. ik houd ook van dieren maar ik behandel ze ook als dieren.

als ik die mensen was zou ik het advies geven ze ergens onder proberen te brengen bij iemand die hele dagen thuis is of in een katten pension en zelf wel lekker op vakantie gaan, en mocht het fout gaan haal er een dierenarts bij.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door G+S »

Ik zal ook even reageren, denk namelijk dat drestar mijn bericht bedoelde met "aanvallend".

Het was niet aanvallend bedoeld, alleen kreeg ik een beetje een machteloos gevoel door het bericht van TS. Ik kan me het gewoon niet voorstellen dat je het zo op wil lossen. Er zijn 1001 manieren om het op een kat- waardige manier aan te pakken en verder stond er ook niet erg veel informatie bij.

Daarbij wil ik ook even uit de wereld helpen dat er gezegd word dat "wij alles weten en alles goed doen"

Voor mij geld dat echt niet.. Ik ben mega onzeker als het om de katjes gaat, bij iedere twijfel bel ik de dierenarts. Ik maak me altijd zorgen om hoeveel en wat ze eten en vraag hier ook gewoon om advies als ik er niet uitkom hoor!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door castratenkoor »

Als je een poes voor haar 6-de maand laat steriliseren, dan heeft ze 10 x minder kans op mammatumoren. M.a.w. je verlengt haar levenskansen als je je verantwoordelijkheden op tijd neemt.

Dit bovenstaande komt nog eens bovenop het resultaat van een ongesteriliseerde poes ook nog eens los rond te laten lopen. Daarmee help je ook nog eens mee aan een al elk jaar enorm kattenoverschot.
Bovendien loop je allerlei risico's voor de poes. Ze kan kattenaids oplopen bij de dekking, de bevalling kan misgaan, ze kan geen melk geven enz. enz. Ook de kittens kunnen besmet raken met enge ziektes van moederpoes. Mensen nemen dan een schattig kitten, wat ze binnen een jaar in moeten laten slapen.
Je bent zodoende veroorzaker van veel onnodig verdriet.

Ik ben van mening dat mensen daar best op gewezen mogen worden.
Voor deze poes helpt het al niet meer, maar elke poes die we op die manier "redden" is er een, toch?!?

Als iemand dan ook nog eens op vakantie wil gaan als de poes net bevallen is........daar kan ik met mijn pet niet bij. Dan zou ik hoe dan ook zelf thuis blijven.
Je kunt niet spreken van onvoorziene omstandigheden. Het had immers op vele manieren voorkomen kunnen worden dat deze situatie is ontstaan.

In mijn optiek is er dan sprake van onnodig leed van een levend wezen.
Met een ding mag je risico's nemen, maar een levend dier is meer waard dan een bank o.i.d. toch?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Scooby Doo »

Ik bedoel ik alleen maar te zeggen dat je niet in andermans situatie kan kijken. mensen nemen een dier en tegen de tijd dat de poes geholpen moet worden is er bv geen geld voor omdat ze op dat moment financieel in de problemen zijn gekomen en daardoor niet op tijd kunnen laten doen en dus maar uit stellen. en ondertussen ontsnapt de poes naar buiten of wat dan ook en word zwanger.die dingen gebeuren nu eenmaal en praten mensen liever niet over maar ze zitten er wel mee.kun je wel weer gaan zeggen heb je aan jezelf te danken ,maar half Nederland zit in geldnood en problemen tegenwoordig.en vaak beginnen problemen als je dacht het goed voor elkaar te hebben. en ja mensen nemen vaak dieren en denken daar niet of maar half bij na.maar zo ook met kinderen,trouwen ,het kopen van een auto enz.als iedereen die een dier of wat dan ook had er zo perfect mee is dan zou de wereld er ook perfect uit zien.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door castratenkoor »

Maar heb jij dan liever dat we gaan stroop smeren en met iedereen meepraten?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Scooby Doo »

Nee dat zeg ik toch niet, maar je hoeft toch ook niet gelijk te gaan roepen annuleer die vakantie maar en thuis blijven.. er zijn toch veel meer mogelijkheden.
Laatst gewijzigd door Scooby Doo op 04 jul 2014 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Rik »

Mmmm, als ik even alleen die eerste post lees...
Er wordt gesteld "Onze poes ik zwanger en krijgt waarschijnlijk rond de 1 juli".
Ik ben het helemaal eens met alle posts erna maar... er wordt niets gezegd over de reden van de zwangerschap. Nu begrijp ik wel hoe een poes zwanger kan worden ;) maar de omstandigheden zijn inderdaad totaal niet duidelijk. Er wordt gesuggereerd dat de poes zo maar los kan lopen e.d. maar dat is dus ook niet duidelijk.

Tuurlijk... als TS even nadenkt weet die ook dat je een poes die nét bevallen is niet zomaar alleen moet laten maar er werd gedacht dat af en toe iemand kijken voldoende zou zijn.

Er wordt dan ook gevraagd: "Is dit slim om te doen en waar moeten we voor zorgen.".
Mij lijkt een antwoord als "NEE, dat is niet voldoende. Een poes die nét (of tot x aantal weken) bevallen is heeft aandacht nodig van xxxx en xxxx etc... Zorg dus voor permanente verzorging... e.d." veel constructiever dan de eerste paar posts. Pas bij post 6 wordt er ingegaan wat de risico's zijn e.d..

Maar goed... ik hoop in ieder geval dat de bevalling goed is verlopen en dat er wat intensievere zorg is geregeld dan om de paar uur "even kijken".
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door jojo »

Drestar ik snap je punt, en je hebt er ook een punt mee. Voor mij persoonlijk spelen 3 zaken een rol, nl ik druk me vrij droog en rechtdoor uit - kan verkeerd worden opgevat. Tweede is mijn passie voor dieren m.n. katten, kan in de weg zitten als ik moet 'lief doen' om iets in mijn ogen onzinnigs te beantwoorden. De derde is dat ik me al jarenlang inzet voor dierenwelzijn. En als je na zo'n beetje 25-30 jaar dezelfde onnozele en ook wel rotstreken van mens t.o.v. dier meemaakt, dan wordt je geduld heel fors op de proef gesteld. Dan wordt je een beetje moe van diezelfde open deuren.
Dus ja, ieder verhaal heeft 2 en soms wel meer kanten. Een beetje begrip voor elkaar zou iedereen sieren. Mij lukt dat niet altijd in ieder geval, dat weet ik.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Ilone »

Ilone schreef:Ben het eens met bovenstaande.
Verantwoordelijkheid nemen. Het is nou eenmaal gebeurd, en dat heb je zeer waarschijnlijk aan jezelf te wijten (want waarom was ze nog niet geholpen? Hoe is het gebeurd? Met meer informatie zouden heel misschien de reacties minder fanatiek kunnen zijn...) Dus, vakantie annuleren en bij je katjes blijven zou ik zeggen.
En daarom vroeg ik om meer info, maar als dat al niet eens kan.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door eveline1982 »

Een kat kan niet per ongeluk zwanger worden, en dat is waar ik me keer op keer druk om maak! Oh ineens was me poes zwanger.....Euh hoe bedoel je ineens??? Als je je dier op tijd laat helpen, kom je ook niet voor dat soort "verrassingen" te staan, daar hoef je toch niet een hoogopgeleid kattenliefhebber voor te zijn??? En voor mensen die zonder zich in te lezen een dier aanschaffen, omdat het er zo schattig uitzag heb ik weinig goeds te zeggen. Er is te veel dierenleed door mensen die niet na denken! En ik weet waar ik over praat, na ruim 80 kittens tussen de 0 dagen en 1 jaar oud in huis te hebben gehad en een dozijn gedumpte puppies en mishandelde honden. Daardoor ga je een beetje anders tegen de mens aankijken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie