Diarree bij kitten

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Kitten123

Diarree bij kitten

Bericht door Kitten123 »

Ik heb gisteren een kitten afgehaald uit een nest.
De eigenaar ervan had me vertelt dat de kitten 10 weken was en dat ze vlooien had.
Ik zij dat ik dat niet zo erg vond want daar had ik al op gerekend.
(ik had die avond al een afspraak gemaakt voor de kitten bij de dierenarts)
Dus ik ging naar de dierenarts en ze zei dat ze heel erg mager was en dat ze zeker geen 10 weken was.
Ze zei dat ze maximum 7 weken was.
Nou ja,oei zij ik.
Ik vroeg kunt u der ontwormen?
Dat deed de dierenarts dan ook.
Erna zei ik ik heb gezien dat ze veel vlooien heeft.
De dierenarts zei ja je hebt gelijk.
Dus ze gaf me likjes voor in de nek mee naar huis,en ze zei om de maand terug in haar nek doen.
Dus mijn eerste vraag is: hoelang moet ze dan die likjes in der nek nemen?
Dan de volgende dag had ik Gezien dat ze diarree heeft.
Mijn 2de vraag is: komt die diarree door die ontworming ofzo?
En mijn 3de vraag is: hoelang duurt het tegen dat die vlooien weg zijn na het ontvlooien?

Ik weet het een lange tekst voor 3 vragen Hihi. :edance: :lol:

Bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Diarree bij kitten

Bericht door Ilovesiamesecats »

Deze diarree kan door veel veroorzaakt worden: door slechte voeding, door een parasiet, door vlooien en door stress vanwege het te vroeg weghalen bij de moeder.... Ik ben geen dierenarts helaas maar dat is wat ik er van weet.

Vervelend voor je joh, hoop dat het snel goed komt!! Geniet van het keine rakkertje!! Hoe heet ie?

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Kitten123

Re: Diarree bij kitten

Bericht door Kitten123 »

Hij heet Pluchke :D
Het is een langharige kat,en is erg pluizig vandaar de naam Pluchke

(je spreekt het uit als Ploechke)
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Diarree bij kitten

Bericht door Ilovesiamesecats »

Je kunt het ontvlooingsproces versnellen door 'm te kammen met een vlooienkam. Zorg dat je een kommetje met water en een drupje afwasmiddel hebt staan daar kun je ze in verzuipen.
Zorg daarnaast dat je alles dat wasbaar is wast en stofzuigen met vlooienpoeder in de zak of direct na het zuigen er in doen.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Misslerona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jul 2012 23:06

Re: Diarree bij kitten

Bericht door Misslerona »

De diarree kan van vanalles zijn, de verhuizing,eten,vlooien etc.

Duurd een tijdje voordat de vlooien helemaal weg zijn, bij vlooien moet je minimaal 2 keer ontvlooien ( eerste keer vandaag dan en dan over 4 weken herhalen en dit blijven doen) en het huis behandelen met spray dit heeft te maken met de levenscyclus van de vlo..

die pipetjes (ontworming) moet je aaneengesloten drie keer om de maand geven en daarna iedere maand tot 1 half jaar en na een half jaar om de drie maanden... Ontvlooing moet eigenlijk iedere maand vanaf 8 weken...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diarree bij kitten

Bericht door castratenkoor »

Geef je wel het voer dat ze gewend was? Te plotseling overstappen op ander voer geeft ook diarree.
Hoe snel je van de vlooien af bent hangt van veel factoren af, b.v. of je vloerbedekking hebt, daar kunnen vlooien lekker in wegkruipen.
Behandel het kitten voorlopig elke 4 weken met vlooiemiddel en stofzuig je huis elke dag, liefst met vlooiepoeder of een vlooienband in de stofzak.
Vraag aan de dierenarts speciale kittenmelk en geef dat een paar keer per dag een beetje.
Verder langzaam overschakelen op een goed soort kittenvoer, niet uit de supermarkt maar b.v Royal Canin 36 kitten. Maar wel eerst mengen met wat hij/zij gewend was te eten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Kitten123

Re: Diarree bij kitten

Bericht door Kitten123 »

bedankt!
Ja ik geef der nu scienceplan ofzoiets :$
Ik geef 30 gram per dag zoals het er opstaat voor kitten van 7 weken.
De vorige eigenaar zei dat ze vanaf begin al brokken at van de liddle :O
Maar ik vraag me af of ze daar wel kittenvoer hebben?

Sorry dat ik zoveel forums aan maak hé maar ik heb nogal wat probleempjes met m'n kitten Pluchke en zeker met de vlooien

Ze heeft 4 uren in ons huis gelopen en nu houden we ze in een grote berging met 2 dekens water eten speeltjes voor haar en iedere dag nemen we haar eens me naar buiten voor frisse lucht.
want ze zit daar zo alleen.
de dierenarts zij dat de vlooien na 48 u weg zouden zijn
dat is dus vanavond om 19 u
maar is dat dan zeker?
want ik lees veel forums van andere mensen waarvan de dierenarts ook zei na 48 u terweil ze al 6 weken ver zijn en der vlooien ijn nog niet weg :$

Groetjes Lena,de kitten Pluchke en de grote flinke poes Simo :) :edance: :lol: :-o :grin:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Diarree bij kitten

Bericht door Dinky »

Hoe snel de vlooien weg zijn zal ook afhangen van de omgeving. Wanneer er nog vlooien in de omgeving rondhupsen kunnen die weer op de kitten gaan zitten en is het eigenlijk weer terug. Het is dus zaak om de grote berging waar je haar momenteel houdt goed schoon te houden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kitten123

Re: Diarree bij kitten

Bericht door Kitten123 »

Ja we houden hem heel schoon
We hebben hem helemaal uitgekuist met dettol
Maar we hebben haar nog niet gekamt met een vlooien kam
We gaan da misschien kopen misschien zal dat helpen
Ik vind het zeer erg dat ik ze appart moet. Houden in een berging maar de dierenarts zei dat het beste is dat ik der 2 dagen in de berging steek
Maar hij is erg groot
Soms neem ik der mee naar buiten maar ik blijf bij haar zodat ze niet uit de tuin loopt
Ze koddig dat ze miauwt met haar piep stemmetje aan de deur

Ja ik ben teneinde raad ik ga waarschijnlijk een verdelgingsbedrijf bellen
Wie weet hoeveel dat kost?
En wie weet wat ze precies gaan doen?
Kitten123

Verdelgingsbedrijf

Bericht door Kitten123 »

Ja ik ben teneinde raad ik ga waarschijnlijk een verdelgingsbedrijf bellen
Wie weet hoeveel dat kost?
En wie weet wat ze precies gaan doen?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verdelgingsbedrijf

Bericht door Dinky »

Inderdaad, pak een telefoon en vraag het verdelgingsbedrijf wat het gaat kosten en wat ze precies gaan doen. Zelfde geldt voor de behandeling van vlooien en de diarree bij je kitten: Bel de dierenarts op, die kan je gelijk antwoord geven.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Diarree bij kitten

Bericht door Cerna »

Ik baal! Verdoe mijn kostbare tijd! Gisteren kreeg ik een paniek-PB van Kitten123 "Help me alsjeblieft met mijn kitten".
Dus op mijn werk tijd vrij gemaakt (gelukkig heb ik die mogelijkheid) om haar eerst gerust te stellen omdat het niet het einde van de wereld is wanneer je kat een paar vlooien heeft en vervolgens geprobeerd om te adviseren wat evt. te doen en ook aan het diarreeprobleem.

Wat schetst mijn verbazing: dame neemt niet eens de moeite om deze mail te openen en laat zich uitschrijven.
Misschien moet ik het forum maar eens een tijdje links laten liggen want het kost me veel te veel tijd en wanneer het wat oplevert geeft dat niet, maar dit vind ik ronduit onbeschoft!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Diarree bij kitten

Bericht door Dinky »

Kan me heel goed voorstellen dat je baalt Cerna!
Vind het ook heel erg raar dat ze eerst in paniek hier meerdere fora aanmaakt en al ongeduldig raakt wanneer er 10 minuten later nog niemand had gereageerd.......
Vind het dan ook jammer te horen dat ze jou PB/mail niet heeft geopend terwijl ze hier zo zat te roepen om hulp en er in haar ogen niet snel genoeg werd gereageerd.

Kan het me dan ook goed voorstellen dat je wat minder bereid wordt om nieuwe mensen te helpen en je meer richt op de personen die hier wat vaker op het forum komen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
paasnini

Re: Diarree bij kitten

Bericht door paasnini »

Tja kitten te jong vlooien,kitten in de schuur, advies vragen en dan vertrekken pffffff
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diarree bij kitten

Bericht door castratenkoor »

Cerna schreef:Ik baal! Verdoe mijn kostbare tijd! Gisteren kreeg ik een paniek-PB van Kitten123 "Help me alsjeblieft met mijn kitten".
Dus op mijn werk tijd vrij gemaakt (gelukkig heb ik die mogelijkheid) om haar eerst gerust te stellen omdat het niet het einde van de wereld is wanneer je kat een paar vlooien heeft en vervolgens geprobeerd om te adviseren wat evt. te doen en ook aan het diarreeprobleem.

Wat schetst mijn verbazing: dame neemt niet eens de moeite om deze mail te openen en laat zich uitschrijven.
Misschien moet ik het forum maar eens een tijdje links laten liggen want het kost me veel te veel tijd en wanneer het wat oplevert geeft dat niet, maar dit vind ik ronduit onbeschoft!
Maar Annet dat gaat ten koste van een heel forum van wel serieuze mensen.
Een zo'n hyper-typje laat je toch niet besluiten je terug te trekken.
Zou ik zonde vinden hoor!

Ik snap de paniek ook niet zo goed - kitten een paar dagn in huis en dan een verdelgingsbedrijf inschakelen???????
En er zijn nog mensen die daar in mee gaan ook - absurd!

Misschien heeft ze het arme beest wel om zeep geholpen met alles wat ze erop gegoten heeft.
Of hij is kwijtgeraakt in de tuin.
Ik kan weinig anders bedenken als reden dat ze zo overhaast vertrok......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie