Gezinsuitbreiding met Sproet

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

hoi hoi
het allemaal sneller gegaan als geplant. maar ik heb sinds vanmorgen een kat. sproet het is een zwart witte kater van 5.5 jr oud. hij heeft bijna 1 jr in het asiel gezeten, omdat die wat schuwer is. maar hij wil best wel kroelen alleen heeft die even de tijd nodig. hij zit nu verstopt onder mijn bed. en daar zal die denk ik wel even blijven.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door lieke81 »

Ow wat leuk, geniet van je nieuwe maatje.
Geweldig dat je een lieverd uit het asiel een tweede kans hebt gegeven.
Veel succes,en Euh.... snel voor een foto album gaan he,want dat zien we hier graag
kattenfoto's...
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

foto komt er aan zodra sproet onder mijn bed vandaan komt. wil hem nu lekker met rust laten en hem laten wennen aan de geluiden
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pearlsofpassion »

Wat fijn! :-)

Veel succes met Sproet!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

dank je. hij heeft vannacht gelukkig gegeten. en de kattenbak gebruikt. maar aaien zit er nog niet in.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

hihi, wat een leuke naam sproet, lijkt me ook wel wat voor een gevlekte rooie!
je kunt proberen naast hem op de grond te gaan liggen en hem dan zelf te laten komen.. hij zal aan je gezicht gaan ruiken en hopelijk zijn neus aan je neus 'afvegen', daarmee laat hij zijn luchtje achter en dat betekent jij bent van mij!
hoe eerder jij naar hem gaat ruiken, hoe rustiger hij wordt en ook minder schuw. nu is alles vreemd en eng voor hem.
en anders beetje valeriaandruppels op een watje in je mouw stoppen, dat wil ook nog wel eens ontspannen want onder de bank is het erg ongezellig..
wat goed dat hij zijn kattenbak heeft gebuikt en dat hij eet (en drinkt hoop ik..)
de rest zal snel volgen en geweldig dat je zo'n kanjer een nieuwe kans geeft.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Mirjam86 »

Super dat je zo geduldig bent met een schuwe kat! Komt hopelijk vanzelf... Ik ben benieuwd naar foto's hoor, maar neem rustig de tijd!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door ayla »

wat super dat je een een kat hebt uitgekozen die een wat moeilijke start heeft gehad! Ben heel benieuwd naar de komende tijd!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Seetje1980 »

Hoi Pinguin,

Welkom op het forum en ik wens je heel veel liefde en plezier toe met snoesje, zo te horen heeft ie een goeie kattenmama gevonden.

Groetjes Seet
Gebruikersavatar
Sharon90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2011 19:47
Locatie: Zeeland

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Sharon90 »

Wat leuk dat je een huisgenootje gevonden hebt, geniet er lekker van!
Groetjes Sharon, en een pootje van Koos en Pip
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

sproet heeft een plek onder mijn bed gevonden. die plek is van 3 kanten afgesloten en hij voelt zich er veilig. ik kan er naast gaan liggen. maar als ik mijn hand probeer dichter bij te leggen begint die te blazen. ik heb van het dierenasiel begrepen dat die slecht op die valeriaandruppels reageert. maar hij is gek op eten. dus wil ik vannacht vlak bij me een paar kattensnoepjes neer leggen. zodat hij mijn geur kan ruiken. hij is er pas een dag. ben allang blij dat die eet en ik denk drink. dat kan ik niet horen s`nachts. hij krijgt van mij een hoop tijd. want dat heeft die nodig. hij heet sproet van wege de zwarte vlekjes bij zijn neus.
effen of topic. wat een leuke en intresante site. heel veel leuk lees plezier. en bedankt voor al die leuke lieve reacties. ik als katten liefhebster voel me er helemaal thuis
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pearlsofpassion »

Klinkt inderdaad als een kat die heel wat tijd nodig zal hebben. Weet je wat zijn achtergrond is? Of is hij gewoon gevonden?
Wat super dat je hem deze kans wil bieden!

Hij krijgt het vast super naar zijn zin bij je! :-)
(alleen weet hij het zelf nog niet :eshhh: )
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

ik weet niet wat zijn achter grond is. weetr wel dat die daar bij 1 jr heeft gezeten tussen allemaal katten. en nu is die alleen. volgend het dierenasiel kan hij goed alleen zijn. ik hoop het maar.
vraagje? hij was vannacht op pad in mijn huis en begon ineens te miauwen. vond het een beetje klagerig. is dat normaal? hij heeft gegeten en geplast op de kattenbak?
(ik zet hem even hier nier omdat ik niet weet of er al een topic over is)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, ik dacht dat het een kat was die niet met andere katten om kon?

Dat miauwen is meestal een teken dat hij iets mist, en als ik het verhaal hoor, zou dat wel eens andere katten kunnen zijn. Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, het kan ook best gewoon de aanpassing zijn, maar ik zou dat wel denken.
Ik hoop voor jou dat hij inderdaad goed alleen kan zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

ik heb duidelijk aan gegeven dat het een ik een kat zocht die goed alleen kan zijn. ik ga er van uit dat ze dan wel de juiste kat mee geven. heb net even contact gehad met het dierenasiel en die zeiden dat dit normaal was. ik wacht wel af of dit gedrag blijft of niet. hij is er pas net. en anders maandag de dierenarts even bellen en vragen wat hij er van vind.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie