Gezinsuitbreiding met Sproet

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
jumper

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door jumper »

Zoals ik lees gaat het in kleine stapjes vooruit. Wees er trots op dat je dit al hebt bereikt (volgens mij ben je dat ook wel)
Alle stapjes zijn weer dichterbij.
Succes en vooral veel geduld
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door nellebel »

onze nellie was ook zo getraumatiseerd door haar verleden (en geen 2e kat mogelijk, ze was een echte solist). Komt allemaal goed. rust en tijd en voor je het weet vertrouwd ze je volledig. en dan ben je pas echt trots. moet ook zeggen dat ik er zelfs in het begin moeite mee had dat onze flippie een allesvriend is. dat was het bijzondere van nellie. zij vertrouwde alleen mij en mijn man. geeft ook een bijzondere band.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

pinguin schreef:misschien ligt het wel aan mij. en ben ik te bezorgd.
je bent er denk ik heel erg op gespitst op met veel aandacht en wie zou dat niet hebben?
als je er met een beetje valeriaan niet uitkomt, dan zou je een paar zachte middelen kunnen proberen die de angsten een beetje onderdrukken. zoek rechtsboven even op destress van huisdierendokter en/of telizen= dierenarts. die zijn plantaardig en niet verslavend en kunnen sproetje wat minder angstig maken zodat hij iets ander gedrag, met jou spelen en in jouw buurt zijn bv, kan aan leren.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

bedankt voor de tips. ik denk dat ik gewoon meer geduld moet hebben met sproet. dit is voor mij mijn eerste kat waar ik helemaal alleen voor zorg. daar voor woonde ik bij mijn ouders. dus deden we het mijn zijn allen. sproet maakt baby stapjes dat zie ik ook wel. en hij blijft ze maken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

oh, we zijn ervan overtuigd dat het met sproet goed komt hoor! dieren zijn opportunisten en hij begrijpt heus wel dat jij zijn weldoener bent. lekkere hapjes, vleesjes, snoepje op zijn tijd. maar hij heeft vrij lang in het asiel gezeten en zal de nodige tijd moeten hebben om bij jou aan de nieuwe situatie te wennen. je praat toch wel zachtjes tegen hem hè? dan kan ie aan jouw stem horen dat alles veilig en ok is en geluid is voor een katzel erg belangrijk om te peilen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

ik praat wel tegen hem. op een rustige toon. hij kijkt me dan wel aan. ik weet het niet zeker maar voelde vannacht het matras bewegen terwijl ik stil lag. ook hoor ik hem soms overdag als ik thuis ben in de slaapkamer lopen en zijn krabpaal gebruiken.
spelen doet die s`nachts. met een zwart muisje met een belletje er in. maar als hij door heeft dat ik wakker ben en mijn bed uit stap om te gaan plassen. dan is het spelen klaar. ook heb al geprobeerd een muis naar hem toe te gooien maar dan gaat die nog niet spelen.
probeerde gisteren een stukje gekookt koolvis filet maar dat luste hij niet.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

de meeste katten reageren niet goed als je iets naar hen toe gooit.
je kunt beter iets van hen àf gooien. dat stimuleert het jachtinstinct en ze willen daar nog wel eens achter aan gaan.
wat je zou kunnen doen is bij de dierenzaak een lange verenstaart aanschaffen, die zitten aan een stok, zodat je niet al te dicht bij sproet hoeft te komen. die kun je heel langzaam en voorzichtig langs hem en van hem af bewegen, eerst zal hij waarsch zijn poot erop zetten en wie weet..
zo te lezen zit er beweging in sproet zijn gedrag. probeer een stukje rauwe of licht gekookte kip, missch valt dat in goeie aarde bij hem. maar hij zal geen super eten gewend zijn, vrees ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

adriana bedankt voor de tip. heb nu wel een speeltje aan een stok maar das met ballen. misschien dat een veer of muis meer intresse voor hem wekt. ik denk dat hij kwa eten niet veel luxe gewent is. maar kip ga ik zeer zeker proberen. ben nu ook bezig met het verstoppen van kattenbrokjes. o.a op plekken waar ik veel kom. (de bank, een stoel, een washandje die ik al een paar dagen bij me droeg, krabpaal, mijn nachtkastje) en dat lijkt wel te werken. kattenkruid daar reageert die totaal niet op.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pearlsofpassion »

Wat fijn dat hij stapjes vooruitgang maakt. Ik kan er goed inkomen dat het voor jou nooit snel genoeg kan gaan, maar dit is toch al mooi! :-)
Hij heeft vast erg slechte ervaringen gehad...
Als hij ooit gezworven heeft, zal hij een stukje rauwe kip misschien wel appreciëren. Ik weet eigenlijk nog altijd niet of volwassen katten nu leren op muizen jagen als ze buiten lopen en honger hebben, of dat echt niet meer geleerd krijgen... :eeh: alleszins, als hij ooit een muis gegeten heeft, zal hij rauw vlees heerlijk vinden. ;-)

Enne, het ene kattenkruid is het andere niet, dat heb ik ook al gemerkt. ;-)
Catnip is nog iets anders als valeriaan en het ene speeltje met catnip wordt hier van dag 1 met veren en al opgevreten door alledrie en blijft nog maanden erna favoriet (Kong verenvis), bij het andere gebeurt er gewoonweg niets.... :-|
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Mirjam86 »

Lees eens het eerste berichtje wat je hier plaatste over Sproet: hij is met hulp van jou al zoveel voortgang gaan boeken! Je doet het hartstikke goed! Over een paar maandjes is het wellicht een kat met zelfvertrouwen!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

ben bang dat sproet een terug val heeft. wist vanmiddag niet waar die zat. dus toen ik op mijn knieen onder mijn bed wilde kijken. bleek die in een ander huisje vlak bj te zitten. ik kwam dus te dicht bij zonder dat ik er erg in had. hij vluchte terug onder mijn bed en bleef blazen. ben bij hem gebleven tot dat het blazen stopte. maar hij wilde niet rustig worden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

even een up date over sproet. het gaat met vallen en op staan. hij oogt rustiger. wat die ook wat meer doet is in de deur opening naar mij zitten kijken. hij zit dan recht op. vanmorgeren reageerde hij voor het eerst op het eten dat ik zijn bakje deed. hij wachten nog wel tot ik op de bank ging zitten. heb van een vriendin van mij een stekker geleent met een middel er in die hem rustiger zou kunnnen maken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Mirjam86 »

Feliway? Schijnt wonderen te doen!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pearlsofpassion »

Bij mij deed het helemaal niets.
En de werking schijnt niet bewezen te zijn. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet werkt...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Pocahontas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jul 2011 13:32

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Pocahontas »

Hallo Hanneke,
Hoop dat je een lief maatje vind. Het asiel is prima , maar kijk ook eens op de site www.herplaatsing.nl . Van deze katten is het karakter bekent,ze zijn uitstekend geënt. Moeten gecastreerd of gesterillisseerd zijn en mogen niet duurder dan 110 euro kosten.
Asiel is ook een lief gebaar , maar veel mensen weten de weg niet naar raskatten die door omstandigheden herplaatst moeten worden, vandaar dat ik het toch even noem.
Plaats reactie