Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oortjes?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door ktje »

misschien kun je hem eerst verleiden met een lekker stukje vlees ofzo en dan langzaam aaien met de ene hand en met de andere hand proberen in te smeren??
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door Cari »

Als hij meteen wegrent, denk ik dat je toch genoodzaakt bent hem even in zijn nekvel vast te pakken. Je duim en wijsvinger met een klodder creme erop en oortje tussen duim en wijsvinger even inwrijven. Na afloop een lekker snoepje. Moet lukken ;-) . Spuiten vinden veel katten vreselijk.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door Umimeis »

Ah dank je, ik ga het proberen.

Afgelopen dagen waren de katten binnen, vandaar dat ik het nog niet geprobeerd heb....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door JLC »

Weet een van jullie ook welk merk zonnebrandcreme het beste is? Jaap heeft ook witte oortjes. Ik vermoed dat Jaap het zonnebrandcreme niet zal waarderen. Ik wil graag iets hebben wat ongeparfumeerd is.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door Umimeis »

Baby zonnebrand vd bodyshop of De Tuinen
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door Natascha001 »

Welke zonnebrandcreme gebruiken jullie nu? Ik kan op de website niet die van bodyshop of de Tuinen vinden.

Wij hebben 4 katten met witte oortjes en nog steeds op zoek naar een goede zonnebrandcreme. Heb op dit moment de sunfree van Dermoscent, maar die is bijna op en ik weet niet of die wel zo goed is.
Twee van onze katten hebben iedere dag zwarte oortje. Wij denken vuiligheid wat in de creme blijft plakken. Want een van onze andere katten kan ik niet altijd te pakken krijgen om zijn oortjes in te smeren en zijn oortjes blijven mooi schoon.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Renatevanderveer

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door Renatevanderveer »

Ik gebruik zonnespray van de Kruidvat 30+.
Hier geen last van resttroepjes oid.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door lidewij020 »

Ik gebruik Vision factor 50 op de kattenoortjes. Mijn vriend heeft het aangeraden gekregen van de dermatoloog voor zijn zeer gevoelige probleemhuid, maar we gebruiken het nu allemaal. Het is hypoallergeen, ongeparfumeerd, je hoeft het slechts dun te smeren, het wordt goed opgenomen en blijft lang zitten. Je hoeft niet elke 2-3 uur te smeren, zoals bij de meeste crèmes. Alleen 's morgens insmeren is genoeg.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... -huid.html

http://www.drogisterij.net/verzorging/l ... 1391005537
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door BloemTetsu »

Wij hebben de no-ad babies factor 50 hypoallergeen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Cerna

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door Cerna »

Kijk even op de lijst van proefdiervrij dan weet je zeker dat het niet getest is op andere dieren. The Body Shop heeft al jaren geen zonnebrandcreme meer. Huismerken van Etos, Trekpleister en Kruidvat zijn sowieso dierproefvrij.
Behalve het insmeren lijkt het me ook goed om de katten met deze warmte op het heetst van de dag niet naar buiten te laten gaan. Zelfs onder een struik is het nog snikheet. Haal ze naar binnen, in de koelte en negeer het gezeur. Je hebt zo een oververhitting te pakken!
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door artemis »

Voor mij ook liefst proefdiervrij maar ook absoluut parfumvrij voor de kat.
Omdat ik zelf parfumallergie heb weet ik een beetje in welke merken ik dat kan vinden en dan lijkt er op het eerste zicht maar 1 merk over te blijven dat aan beide criteria voldoet en dat is Louis Widmer, die heeft een spf 50.
Zelf gebruik ik een lagere spf van dat merk en die vind ik heel goed.

@ Annet, wat Body Shop betreft wil ik even kwijt dat die producten inderdaad niet op dieren getest werden maar dat sinds die keten eigendom is geworden van L'Oréal, ik ze wat dat betreft toch niet meer zo koosjer vind. Koop je bij Body Shop dan steun je L'Oréal ;-)
Cerna

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door Cerna »

OK, even off-topic:
Deels ben ik met je eens, maar TBS is destijds met hen in zee gegaan om juist als haas in de marathon te fungeren. En TBS is ook nog gegarandeerd proefdiervrij, dus zo consequent wil ik niet zijn.
Plus: alle merken zijn vanaf 1 januari 2013 dierproefvrij (eindelijk na 20 jaar strijd!), maar er zijn merken die dit alleen zijn omdat ze anders niet meer in Europa op de markt mogen komen en dus niet uit principe. Die merken hebben er ook absoluut geen probleem mee om naar China te exporteren want China eist dierproeven voor cosmetica. En bij die bedrijven gaan de vette winsten dus voor evt. principes.
Google maar eens op China, dierproeven en de bewuste merken komen vanzelf voorbij.

The Body Shop exporteert om die reden niet naar China want ze valt niet van haar geloof af. En dus blijf ik hen wel kosjer vinden (ik zal eens in de kasjroetlijst kijken of ze inderdaad kosjer zijn :lol: ).
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door artemis »

Inderdaad maar het moederbedrijf L'Oreal blijft wel gretig exporteren naar China en met de allergrootste inzet want het is de snelstgroeiende afzetmarkt voor cosmetica. Met alle dierproeven tot gevolg.

Maar wordt inderdaad wat off-topic
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door Natascha001 »

Heb vanmiddag de kruidvat baby factor 50 gekocht. Er is zoveel keus. Een spray leek mij geen goed idee, heb ik eerder gehad en daar werden ze panisch van. Niet dat ze het nu leuk vinden.
Maar eens kijken of dit beter gaat werken. Ik wil echt niet dat hun oortjes verbranden.

Inderdaad als het echt warm is dan gaan ze naar binnen of wij zetten de sproeier aan op het heetste deel van de tuin, dat brengt ook verkoeling en dwingt ze in de schaduw te blijven.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
paasnini

Re: Welke zonnebrandcreme kan ik gebruiken voor Sam z'n oort

Bericht door paasnini »

Kijk uit eigenlijk zijn alle zonnebrandmiddelen giftig voor katten. in ieder geval alle cremes met zink, Octyl Salicylate, Homosalate en Ethylhexyl Salicylate. In het buitenland verkoopt men al zonnebrandcreme voor katten in ieder geval in Engeland maar hier nog niet. Dan lijkt mij de bodyshop nog het meest veilig.
Gesloten