Seniorkatten

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Dinah14
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 aug 2019 21:29

Re: Seniorkatten

Bericht door Dinah14 »

Mijn oudste poes (16 en 9 maanden) kreeg van mijn - nu vorige dierenarts - opeens nadat ze flink afviel en zonder bloedonderzoek de diagnose chronisch nierfalen, niks aan te doen. Dat is nu bijna anderhalf jaar geleden. Overgestapt, uitgebreid bloedonderzoek en ja, nierfalen en schildklierprobleem (Lingehoeve-ervaring staat elders).
Ze doet het nu goed en vooral: ze is er nog! Ze ligt nu naast me in bed 😍.
Ik heb toen besloten dat mijn jongste (nou ja, ze is bijna 11) dit niet gaat gebeuren. Ik laat bloedprikken: elk jaar op nieren, schildklier en suiker. Gelukkig is zij vrij makkelijk.
Ze krijgen meer checkups dan ikzelf 😂.
Juist omdat poezen het niet tonen als het niet goed gaat vind ik dit voor mezelf het rustigst.
Woont met Tippy (14)en Lilja en Mozzi: broer en zus (2)
Daarvoor Nyxie, Pluis, Sanne, Soily, Nosey en Bartjepoes
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Seniorkatten

Bericht door Moni3 »

Fijn dat ze er nog is! En hopelijk nog veel geniet momenten heeft.
Ik heb binnenkort ook de eerste afspraak voor een “echte” seniorencheck. Een jaar geleden zijn allerlei waarden in het bloed van Kees gecheckt toen zij net in het asiel kwam. Er waren daar geen bijzonderheden toen, wel door röntgenfoto is er spondylose geconstateerd.
Ik vind het gewoon fijn om eventuele problemen redelijk snel te weten zodat zij medicijnen of dieet kan krijgen, om haar een nog comfortabelere oude dag te kunnen geven.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Seniorkatten

Bericht door Synemios »

Lizzy was 7, volgens mijn vorige DA kon het echt niet haar schildklier zijn.
Bleek dus wel het geval te zijn...
Helaas zijn haar nieren ook niet goed meer.
Mijn huidige DA vroeg wel of we zeker wisten dat ze echt nog maar 7 was.
Ik ben bij haar zusje maar meteen begonnen met een jaarlijkse “senioren” check. ( ze zijn nu 8)

super fijn dat het goed gaat met Nyxie en hopelijk genieten jullie nog heel lang van elkaar.
Ik hoop dat met Kees alles goed is, het voordeel van die check is hoe dan ook dat je meteen in kunt grijpen als er wel iets aan de hand is,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Seniorkatten

Bericht door yana »

Ik heb verhoogde bakjes gekocht. Hoeven ze minder te bukken met eten.
Verder zien mijn katten min elk jaar de da.
Ik check regelmatig nagels voorpoten. Die groeien nogal eens terug voetbed in nl bij ouwe katten.
Verder krijgen ze canosan vd artrose. En metacam vd pijn. Geen pijn is het belangrijkst. Evt elk halfjaar bloedcheck nieren ivm metacam,
Verder hebben ze een waterfontein. Extra drinken dus. Altijd goed maar zeker vd senior kat
Gelukkig zijn ze binnen (alleen balkon) ivm toch wel doof worden
Gizmo moet ik beetj helpen zn vacht op orde te gouden op lastige plekken.
Ze krijgen ook haarbalpasta. Oudere katten hebben sneller verstopping. Er hangt een hangmat voorals ze laag willen liggen ivm pijn
Plaats reactie