Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Lady »

Even een misschien wat rare vraag.
We zijn kort geleden verhuisd samen met mijn 2 katten.
Nu hebben we in het begin de katten in een kamertje gelaten snachts
maar ik vind het eigenlijk zonde van mijn kamer ivm kleding etc.
Aangezien de katten wel eens in huis hebben geplast zijn we bang ze
in de woonkamer te laten met de bank en stoelen. Nu dachten we dan doen we
ze op de hal maar dan kunnen ze 1 op de trap, 2 in de hal boven en 3 nog
een keer de trap naar zolder en bij de wasmachine stroom etc.

Hebben jullie een idee of oplossing hiervoor. Overdag zijn de katten
buiten. Dus wil ze niet ook nog snachts buiten doen.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door jobey »

ik heb 2 katten en ik heb ze allebij ook in een kamer. Dit hebben we gedaan omdat ze anders vroeg voor de deur staan te miauwen omdat ze weten dat wij daar slapen en aandacht willen. Dit kan trouwens per kat verschillen, maar de kans is aanwezig.

Je kan het proberen om ze gewoon los te laten, maar in een kamer apart kan best hoor!
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lady »

Ja, het kan wel maar ik vind het zonde aangezien we maar een aantal kamers hebben om daar een kamer voor op te offeren we willen daar een logeer kamer van maken en ik wil het risico niet lopen dat ze op het bed pissen.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door jobey »

zet je er wel een kattenbak bij dan?
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lady »

Ja tuurlijk mandje, voer, drinken, en een kattenbak.
Gebruikersavatar
Marsjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2008 11:16

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Marsjie »

Mauw heeft overdags en 's nachts bijna het gehele huis tot haar beschikking. Het enige dat echt dicht zit zijn de kinderkamers, douche, toilet en de gang (heb niet zoveel behoefte aan aangeknaagde schoenen :lol: ). Ze kan dan nog terecht in de woonkamer, keuken, een grote hal en mijn slaapkamer (deze zit overdag trouwens wel dicht). Ze vermaakt zich daar prima en komt 's nachts vaak bij mij op bed liggen slapen. Overigens heeft ze nog niets in alle ruimtes gedaan. Alleen de eerste nacht heeft ze naast het gasfornuis gepoept maar dat kwam waarschijnlijk doordat de buurman haar toen we net thuis waren uit de kattenbak heeft gevist in plaats van te wachten tot ze er zelf uit kwam. Kan me in ieder geval voorstellen dat zo'n beestje de bak ook niet weet te vinden in een donker en nieuw huis. Sindsdien heeft ze niets meer gedaan buiten de bak.

GRoetjes Marlies
Groetjes Marlies
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door loonsy »

mijn poekie ligt op mijn schenen 's avonds. :) Zo weet ik waar hij is en heeft hij een lekker beschut plekje :D

ik kan hem trouwens niet van mij afsluiten want ik heb geen deuren in mijn appartement :? ik denk dat ik wanneer ik weer een normaal huis heb hem gewoon bij me blijf houden. hij is zoooow poezelig :eangel:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Miranda »

Geen idee of je je keuken (etenswaar weliswaar opruimen) ook kan afsluiten of een bijkeuken hebt?

Wij hebben de katten 's nachts in de bijkeuken. Daar hebben ze twee krabpalen, allemaal mandjes en ligplekjes en daar ligt ook hun speelgoed, staat hun eten en de kattenbak (maar vaak gebruiken ze die niet en houden ze het op tot ze 's morgens naar buiten mogen).

Dit werkt heel goed. Ze weten dat ze 's avonds niet meer buiten mogen, komen dan overal in huis (behalve logeerkamer en onze slaapkamer) en als we op bed gaan lopen ze altijd met me mee naar de bijkeuken, waar ze nog wat lekkers krijgen of gewoon brokjes.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door sandy »

Ze hebben hier gewoon het hele huis op de douche en wc na natuurlijk :-P
Met name deze tijd van het jaar heb ik altijd wel 1 van de katten bij me op bed, heel soms 3 tegelijk, gezellig hoor :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Pompidou_poesie »

hier zullen ze in de keuken en woonkamer kunnen komen.

(deur naar de gang zit altijd dicht, anders hebben we een berner sennen boven zitten ;), dus de katjes zullen ook niet boven kunnen.)
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door evaleeuw »

Ari mag lekker door het hele huis banjeren (studio met veel dure apparatuur uitgesloten) Ze ligt vaak op de vide, lekker donker en stil. Maar ze wil ook nog wel eens bij ons op bed komen liggen ;-)
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Boomer »

Hier hebben ze het hele huis, behalve de slaapkamers.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Sanne_
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2008 10:24

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Sanne_ »

Huxley heeft de keuken (met eten), de gang (kattenbak) en de douche (met een mandje).
Dat gaat hartstikke goed!
Ik had haar eerst in de huiskamer met alle spullen, dan kon ze niet aan de slaapkamerdeur miauwen. Maar na een ongelukje leek dit me veiliger! En het gaat heel goed. Heel soms miauwt ze aan de deur, maar als ik haar binnen laat dan gaat ze spelen en slaap ik niet, dus mevrouw blijft lekker op de gang!

Ik zou inderdaad lekker de extra kamer als logeerkamer inrichten!
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lady »

Wil ik dus ook heel graag maar het probleem waar ik nog steeds mee zit is dat ik geen bijkeuken heb ze als ze in de woonkamer blijven de bank vernielen en misschien gaan plassen en als ze op de hal komen waar ze dus overal kunnen komen ik ook bang ben dat ze daar hun behoefte gaan doen. :oops: Moeilijk moeilijk dus.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Leonie89 »

heeft dat dan niet gewoon te maken met dat ze niet zindelijk genoeg zijn?? Benthe heeft ook wel eens in de kamer geplast.. en af en toe vinden we wel eens een verdwaald poepje.. maar dat zijn ongelukjes.. dat er wat in haar vacht blijft zitten of dat we de deur per ongeluk dicht hadden gedaan..
ben je bang dat ze je bank vernielen of doen ze dat ook daadwerkelijk?? want dat valt ook af te leren..
Plaats reactie