Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door BillyJean »

Baasje Jumper: ga je er 's nachts meerdere malen uit om te kijken of ze erin wil??

Onze poezen mogen overal, maar niet meer in de slaapkamer, want Fayline vond het té gezellig en hield ons teveel wakker met haar lieve bedoelingen
We horen ze door het hele huis racen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
jumper

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door jumper »

BillyJean
ik ga er 's nachts inderdaad een paar keer uit om te kijken of jumper voor het raam zit.
Ze is de laatste weken erg veel aan het slapen overdag en wil snachts dus jagen. (ik denk dat ze gaat jagen,)
ze is binnen niet zo heel actief, mss als ik haar binnen houd wel. Maar dan kom ik cker weten onder de wonden te zitten. Dan wordt ze nogal bijterig.
Dan maar zo.
Gebruikersavatar
Miezemuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2011 10:50
Locatie: Rotterdam

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Miezemuis »

Wij hebben onze kittens een eigen kamer gegeven met alle gemakken voorzien.
Een lekker bedje in een donker holletje met kleedje, een mand, Krabpaal, eten drinken en speeltjes.

Iedere avond als wij naar bed gaan zetten we ze in de kamer.
Nergens last van!

Als je er snachts steeds uit komt om te kijken zal ze haar gedrag niet aanpassen omdat ze nu weet dat t werkt en dat jij er vanzelf wel weer uit komt.

Succes!
Een lief kopje van
Sev en Teen
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door BillyJean »

ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om er in de nacht een aantal keren uit te gaan.
Mijn humeur zou dan ver beneden zero zijn............en overdag ook puur sjacherijnig.
Ben blij dat mijn katten niet alleen buiten zijn, weet nog wel hoe ik vroeger 's nachts stond te roepen....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Adriana »

hier worden ze 's avonds achter het behang geplakt :-(
;-)
.. en daar pluk ik ze 's morgens weer achter vandaan....!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
jumper

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door jumper »

Ja,
jumper heeft me goed onder de duim.
In het begin had ze een zelfde dag en nacht ritme als mij.
Nu helaas niet meer.
Heb wel eens geprobeerd om haar binnen te laten, maar was geen doen. Ze maakte dan erg veel lawaai. En ik woon in een gehorige flat.
Maar nu ik dit typ, dit is inderdaad gewoon uitproberen.
Heb er soms een groot woord over als mensen hun zeer jonge kinderen hun zin laten krijgen door ff te stamvoeten.
Nou, ik houd haar vannacht binnen, en kijk wel of de buren er last van hebben gehad.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door pearlsofpassion »

Of gewoon eenmalig vragen bij schemering en buiten is buiten voor de gehele nacht.
Dat weten ze ook snel hoor.

Ale, als ze je wakker miauwt, ga je natuurlijk wel opendoen, maar dan heeft ze de last ook al ondervonden. ;-)
Werkte hier vroeger prima, toen ze zelf nog mochten kiezen in de zomer.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
jumper

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door jumper »

Ik heb haar tot 4,30 binnen kunnen houden. Dan komt ze voor mijn gezicht zitten mauwen en tikt heel voorzichtig met haar pootje op mijn gezicht om te laten weten dat ze naar buiten wil.
Ze was is gisteren van 11 uur 's ochtens mss 2 uur buiten geweest en vond het wel goed. Heb om 7.30 gekeken en toen zat ze voor het raam.
Ik probeer het vannacht weer, ik weet nu dat ze even weer in een ritme moet komen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, gewoon volhouden.

Hier zijn ze ook veel sneller in een 's nachts slaap ipv kamerafbreek-ritme gekomen, dan ik verwacht had na mijn verhuis.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
jumper

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door jumper »

Dat is wel de bedoeling.
Wanneer ik het schrijf merk ik dat ik toch eigenlijk zelf wel beetje weet wat ik moet doen, en dat is doorzetten.
manon3

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door manon3 »

Adriana schreef:hier worden ze 's avonds achter het behang geplakt :-(
;-)
.. en daar pluk ik ze 's morgens weer achter vandaan....!
Hahaha ! :lol:

Dat deed ik vroeger het liefst ook met onze vorige katten.
Want het was me altijd een ellende 's nachts, wij wilden lekker slapen en de katten wilden spelen.
Maar nu hebben we nog maar 1 kat en deze lieve meid gaat 's avonds met ons mee naar boven en slaapt de hele nacht rustig door op ons bed.We kunnen eindelijk weer van onze nachtrust genieten.
MJ-loves-Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jul 2011 15:31

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door MJ-loves-Luna »

Luna slaapt mij mij op mn studentenkamer, ze komt overdag wel eens bij mn huisgenoten, maar savonds slaapt ze bij mij waar ook al haar spullen staan. In het begin was het nog al lawaaierig, maar nu slaap ik er door heen, is mn kamer kat proof en is ze wat rustiger.
Gebruikersavatar
kzin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2011 12:48
Locatie: Amersfoort

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door kzin »

Ik heb een poes van 10 en een kater van 12. Beide mogen 's nachts gewoon naar buiten. Ze vinden het toch fijn om af en toe even naar buiten te gaan, afgaande op het geklapper van het kattenluikje. Ik weet dat de kater nog wel eens een muis vangt 's nachts, dus voor alle zekerheid krijgen ze beide regelmatig een wormkuur. Ze kunnen een heel eind lopen voor ze op een plek komen waar ook auto's kunnen komen, dus dat zie ik niet als een gevaar. Meestal blijven ze trouwens toch in de tuin. Het grootste gevaar is ruzie met andee katten, maar dat kan ook overdag gebeuren.
's Ochtens vind ik ze trouwens meestal beide op hun schapenvacht. Als het te lang duurt wil de kater nog wel eens in bed komen.
Gebruikersavatar
xVeer
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2011 11:39
Locatie: Zeeland

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door xVeer »

onze katten blijven 's nachts in dezelfde ruimtes als overdag, dat houdt in: de hal,woonkamer,en bovenverdieping.

in de slaapkamers niet meer want eentje wil nog wel eens op bed plassen.
Sammie a.k.a Poepsie: My baby boy <3
Tommie: knuffelkontje <3
Gebruikersavatar
mariea
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2011 15:24

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door mariea »

Onze katten slapen op bed of slapen ergens anders in huis, 1 kat die slaapt eigenlijk altijd bij ons alleen als je rond 6e iets beweegt komt hij in je nek liggen en dan ben je wakker ;)
Plaats reactie