Net thuis nu misselijk

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
dromer
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2008 22:47

Net thuis nu misselijk

Bericht door dromer »

Hoi ik ben nieuwhier! En ben van plan om lang te blijven :grin: ;-)

Ik heb ook een vraagje, sinds vandaag zijn wij de trotse eigenaren van een klein lief katertje. We hebben hem uit het asiel! Hij is nu acht weken en we hebben hem vanmorgen opgehaald. Nou was hij vanmiddag een beetje boel van slag, opzich logisch denk ik is natuurlijk een hele verandering voor het beesie, (half uur in de auto) en dan een huis met twee kleine kinderen en allemaal "kraam" visite, dus best druk. Hij was dus misselijk, ging niet op de kattenbak, maar in een hoekje z'n behoefte doen en hij heeft nog steeds helemaal niks gegeten. Hoort dit bij het wennen of moet ik me nu al zorgen maken over ons nieuwe kindje? Hij is nu (vanavond) al wel rustig, heeft al een keer liggen spinnen, dus het went wel...
Ik zei hier thuis al met een kind wist ik het wel maar met een kitten? Ik vraag me dus af hoe ik het kan stimuleren dat ie eet, op de kattenbak gaat, mss dat ik het gewoon moet afwachten maar ik ben er niet geheel gerust op...

Wie oh wie kan me door onze kraamtijd heen helpen??
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: net thuis nu misselijk

Bericht door Shaz »

Ten eerste van harte gefeliciteerd!

Het is in ieder geval aan te raden om het de eerste dagen zo rustig mogelijk voor hem te houden, wij hebben de visite ook pas na een paar dagen laten kijken of af en toe eens iemand. Dan kan hij eerst aan het gezin en huis wennen.

Verder moet een kittentje nog wennen aan de kattenbak. Hem er regelmatig op zetten werkt het beste en wij hebben in het begin voor onze kittens altijd een afwasbak met korrels gebruikt, daar komen ze wat makkelijker in en het is wat minder eng voor ze dan een afgedekte kattenbak (de bovenkant eraf halen scheelt ook al een stuk).

Het kan best dat hij door de autorit wat misselijk is en daarom nog niet zo'n zin had om te eten. Hou in de gaten of hij in ieder geval voldoende drinkt en blijf af en toe brokjes aanbieden (op een rustige plek).

Veel succes!
groetjes Sharon
dromer
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2008 22:47

Re: net thuis nu misselijk

Bericht door dromer »

Dank je, hij heeft vandaag ietsjes gegeten, drinken weet ik eigenlijk niet zo goed, heb het niet gezien, maar ben het grootste gedeelte van de dag niet thuis geweest...
Tja dat van visite wist ik echt niet, ik heb ontzettend veel gelezen voor dat ie kwam maar dat net niet... Vanmorgen heeft ie nog een beetje gespuugd, maar is wel netje op de kattenbak gegaan, volgens mij voelde hij zich gisteren een beetje opgejaagd (mijn twee kids +die van mn zus) en toen vond hij het achter de vuilnis bak een heel geschikte plek. Mijn man (was vandaag wel thuis) en heeft een paar keer rustig op de bank gezeten met Streep en dat vond hij wel heel fijn (spinnen enzo...) Volgens mij komt het wel goed, ik zal hem voor de zekerheid eens wegen morgen. Dan kan ik in ieder geval zien of hij niet is afgevallen.

groetjes Dromer
dromer
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2008 22:47

Re: net thuis nu misselijk

Bericht door dromer »

Hoi! ff een update...

Het arme dier is toch naar de da geweest vandaag! Hij heeft drie prikken(1 met ab en de andere weet ik niet, mijn zus is mee geweest, ik moest werken) gehad en 1 pilletje tegen misselijkheid gehad en nog een spuit met pasta. Hij heeft nu nog wel een beetje een uitstulpend poepertje en na het poepen een beetje bloed, maar het schijnt dat het erbij hoort. Hij had ook een zweertje op zn toch dat kwam van de vaccinatie van vorige week. Hij was zelfs 100 gr afgevallen! :oops:
Vond het zo zielig! Oh ja en hij heeft ook nog speciale voeding gekregen van de da. Ik hoop maar dat ie nu weer lekker helemaal beter word! Hij is in ieder geval al een stuk levendiger!!

groetjes
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: net thuis nu misselijk

Bericht door Shaz »

Maar goed dat je het niet te lang aan hebt gekeken en naar de dierenarts bent gegaan! Die kleintjes gaan zo hard achteruit als ze ziek zijn.
Hopelijk knapt hij nu snel op en kunnen jullie van elkaar gaan genieten.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Re: net thuis nu misselijk

Bericht door Babiche »

Hee dromer 8-) !

Gefeliciteerd nog met jullie nieuwe kittentje! :grin:
Agos, sneu dat hij zo van slag was van alles en dan die spuiten erbij, is niet niks voor zo'n kleintje.

Hopelijk knapt hij snel op inderdaad!
Lekker rustig aan, evt kamer voor kamer, aan hem laten wennen &zien.

Succes!
Enne, hebbie een foto van 'm? :eangel: :grin:
Klinkt als een enorm schattig mannetje!

groetjes Babiche
dromer
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2008 22:47

Re: net thuis nu misselijk

Bericht door dromer »

Hoi hoi,

ff laten weten h oe het nu gaat... Vrijdag nog weer naar de da geweest omdat hij nog steeds wat last had van diaree en soms met wat bloed erbij... Nou een vit 12 prik gehad en nog wat extra tabletjes, maar goed de diarree is nog steeds niet geheel over. Maar hij groeit nou wel goed, moet ik dan toch alsnog weer contact opnemen of gewoon aan blijven kijken?
Ik vraag me ook af wat voor voer ik het beste kan geven, las ergens dat Wiskas ook niet zo goed is (ivm diarree), had dat gekocht omdat ik niet een andere speciaal voor kittens zag staan. Hij moet toch echt aangepast voer krijgen voor kittens? En brokjes krijg ik er niet in hoor bij hem...
Verder is hij echt heel lief en wil het liefst altijd op schoot of spelen!! En als hij het naar zn zin heeft gaat hij op zn buik sabbelen dan hoor je hem echt smakken. Kan dat zijn dat ie toch te vroeg bij zijn mama weg is gehaald?
Nou ja ik hou jullie op de hoogte!!
zwaai
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: net thuis nu misselijk

Bericht door Shaz »

Zolang je blikvoer blijft geven zal zijn ontlasting denk ik dun blijven. Daar zit veel meer vocht en vet in dan in brokken. Ik zou toch compleet overstappen op brokken, vaak eten ze dat snel als ze geen keus meer hebben. En er zijn genoeg brokken speciaal voor kittens verkrijgbaar. Ik heb voor onze katten Royal Canin en daar doen ze het erg goed op. In een dierenspeciaalzaak kunnen ze je vast wel helpen ;-)
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: net thuis nu misselijk

Bericht door daantje »

Hoi! Gefeliciteerd met jullie aanwinst :-P .

Ik sluit me aan bij het advies van Shaz. Ik wilde er alleen nog even op aanvullen dat te vaak wisselen van voer niet echt rustgevend werkt op de darmpjes ;-) . Probeer voor nu in elk geval maar zoveel mogelijk 1 merk (soort) voer te geven. Uit ervaring weet ik dat brokjes van een goed merk (Royal Canin, Hills, etc.) dan wel het beste zijn ;-) .

Succes, en laat je nog weten hoe het verder gaat?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: net thuis nu misselijk

Bericht door jobey »

heb je al met het asiel erover gehad dat je kitten niet goed is?? Bij mijn kat zeiden ze meteen als er wat is als u thuis komt laat het maar weten, dan zouden ze dat nog overleggen met de dierenarts die bij de dierenasiel aangesloten was, het zou mij in ieder geval niets kosten, gewoon service..
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
jlang84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:29
Locatie: Rotterdam

Re: net thuis nu misselijk

Bericht door jlang84 »

Ik ben ieuw hier op de site, en ben een beetje aan het lezen. Ikzelf denk er ook over om er over een paar maanden een kitten bij te nemen. Nog gefeliciteerd met je kitten. Hoe is het er nu mee?
Plaats reactie