Katten en hitte

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
gast

Katten en hitte

Bericht door gast »

Aangezien dit tropisch weer nog wel even gaat aanhouden..
hoe reageren jullie (huis)katten op deze hitte?

Bij mij binnen is het 33 graden :shock: heb een kitten van 10 weken die al de hele week voor pampus ligt. Speelt zelfs bijna niet. (ben af en toe bang dat ie ziek is vanwege dat 'rustige' maar hij eet&drinkt goed en spint ook veel:) )

Hij heeft zijn angst voor de ventilator overwonnen en ligt het grootste gedeelte van de dag ervoor. verder had ik net een koud nat washandje op zijn vachtje gelegd, hij leek het nog fijn te vinden ook :grin:

iemand nog tips, behalve veel en vers water neerzetten??
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik heb een poes van 12 jaar en die reageert precies hetzelfde: heel veel slapen en nog meer gapen!

Ik heb eigenlijk ook geen idee wat ik moet doen om haar verkoeling te geven. Alle ramen staan open, er staat vers water en ze ligt languit op het zeil in de keuken of onder mijn raam in de slaapkamer.

Grappig, ik dacht dus ook dat ze ziek was, maar eten, drinken en de rest gaat verder prima. Ik denk dat we het maar gewoon moeten uitzingen ;-).

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Wat wel eens wil helpen is een handdoek in de vriezer leggen (voor een uurtje ofzo en die dan openleggen, mijn poezels genieten dan echt wel van de frisse handdoek
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Met een koud nat washandje aflappen doe ik hier ook. Ze lijken het heerlijk te vinden. Verder vind ik jouw tip ook een goeie, Freija! Die ga ik straks gelijk uitproberen!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ik belde daarstraks naar mijn da om eten te bestellen, en hij was me toch aan't zuchten aan de telefoon...Ik vraag wat scheelt er Luc ? ( ken mijn da nogal goed) ...Zegt ie...ik word zo onderhand gek van de telefoontjes van mensen die vragen of het normaal is dat hun hond/kat zoveel slaapt en geen energie heeft voor wat dan ook...Allé, wat verwachten ze nu, dat wij als mens liggen te puffen en te sterven bij deze temperaturen, maar dat de hond/kat vrolijk door het huis spring en energie voor tien heeft... :roll:

Ik vertel dit om ff aan te tonen dat zowel mens en dier lijden onder de hitte, en inderdaad, ze rustig laten slapen, op tijd en stond wat verkoellen....en hopen op wat koeler weer zeker... :icon_shifty: :lol: :lol:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Die van mij doen gewoon alsof ze dood zijn maar tot hiertoe bewegen ze nog wel als ik ze aanpor :lol:

Ik kijk erop toe dat er altijd genoeg drinken is en voor de rest doe ik er niet veel aan. Nat maken doe ik niet omdat ze dan vreselijk druk gaan zitten poetsen en daar worden ze denk ik alleen maar warmer van. Ik leg wel een natte handdoek weg waar ze op kunnen gaan liggen, maar dat zien ze ook niet zitten.
Dus ze kunnen op de tegeltjes gaan liggen of het uitzoeken ;)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Hier staan boven en beneden de ventilatoren constant te draaien en alles blijft tot na 6 uur dicht om enigszins de hitte buiten te houden.
Ik doe dat niet met washandjes enzo, heb het idee dat ze het alleen maar warmer krijgen daarna.
Ze liggen eigenlijk op wat hun de prettigste plekjes vinden vrijwel de hele dag voor pampus :-(
Alleen zodra de deur opengaat zijn ze buiten en komen ze tot leven :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ja, ik was eerst ook van de natte washandjes, maar volgens mij levert het ook meer stress op.

Verder verzin ik wel elke dag iets anders met water, zodat ze veel blijven drinken. Gisteren had ik een bodempje in de spoelbak op het aanrecht gezet, vandaag had ik een wasbak met water op de grond staan, etc. Vinden ze hier toch erg interessant! :-P
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Fristi is steeds buiten terwijl het binnen koeler is en daar ligt ze de hele dag onder een struik in de tuin te slapen.
In de tuin staat een opblaasbare zwembad en ze vind het reuze interessant om op de rand met een poot in het water te roeien.
of ik zet haar op het luchtbed en dan kan ze dobberen.
En ja ze is er al twee keer ingekukeld :lol: en we hebben het zwembad al een keer moeten repareren :roll:

Pepsi en zijn zusje zijn lekker binnen ze slapen wat meer maar zijn best nog wel levendig. Wat grappig is , als we de koelkast of diepvries open doen gaan ze er wel gelijk voor liggen :grin:
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

hai
hier liggen ze ook voor pampus
en inderdaad af en toe de washand erover vinden ze heerlijk behalve simba die gaat mee onder de douche heeft meer effect denk ik of zo.haha
pas als ze inderdaad minder eten en drinken zou ik me zorgen maken.
o ja een vohtige handdoek in de badkamer vinden ze hier ook prettig.

patricia
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Haha, Sumi weet er ook goed van! Ze houdt gelukkig wel van water dus af en toe een beetje natmaken met een washandje, helpt al. Verder zoveel mogelijk ramen openzetten en regelmatig water verversen. Ik geef haar ook frisse melk zodat ze daar wat verkoeling uit haalt.

Verder merk ik niet zoveel aan haar. Ze is nog een kitten natuurlijk. Ze loopt wel vaak te hijgen van de minste inspanning dat ze moet doen, dan hangt haar tongetje uit haar bek als een hond ;) Maar ze blijft wel vlijtig voort spelen hoor :p
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

De katten liggen hier overdag allemaal languit voor de ventilator. Verder zetten we nu vaak extra bakjes met water neer.
Van de week had ik de plantenspuit op sproeistand gezet en toen ben ik in de lucht gaan sproeien. De meeste katten schoten weg maar Yoran en Whoopy vonden het wel een leuk spel om de druppels te vangen (of in ieder geval een om poging te doen).
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
truus en dirk
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2006 13:05
Contacteer:

Bericht door truus en dirk »

onze katjes hebben het ook heel warm
wij wonen op een bovenwoning
met een klein balkon
ik dweil wel eens met een koude dweil door de badcel
en daar liggen ze dan op de tegelvloer
ze liggen ook wel bij de windwaaier
ik heb een staande toren he
verder zet ik onze kleintjes geregeld bij de waterbak om te gaan drinken en dat ze dan goed
s'ochtends sta ik om 7 uur op en dan mogen ze lekker
op het balkon spelen
dan kunnen ze eigen ff uitkuren voor het weer warm wordt
en verder slapen ze ook wel veel hoor met dit warm weer :grin:
groetjes fengo & dora & ringo & quincy
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Mijn gekke poes lag vandaag in het zonnetje te slapen, alsof het nog niet warm genoeg in de schaduw was ;-). Haar vacht was gewoonweg heet, ik heb haar dus maar even verschoven.

groetjes,
Sandra
Evelijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2006 15:28
Locatie: Groningen

Bericht door Evelijn »

Nou mijn jonge kat (10 weken) schijnt nergens last van te hebben. Hij rent vrolijk z'n rondjes door het huis.. ben benieuwd hoe het is als het koeler wordt of hij dan nog een tandje sneller kan. :pdtura1:
Plaats reactie