Vreemde kat

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
lotje

Vreemde kat

Bericht door lotje »

ik heb een kat in mn tuin en ik weet niet of zze een zwerfkat is of niet ik heb haar nog nooit hier gezien. ze bedelt precies de hele tijd en de 2de dag heb ik haar wat gegeven. ze/hij schrokte het meteen op . Hoe kan je zien of een echt honger heeft en is het goed om een vreemde kat eten te geven??? als het een zwerfkat zou zijn zou ik haar we willen houden maar dat kan niet , mijn zus is eraan alergisch :-( . wat moet ik doen??
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Het is goed dat je hem eten hebt gegeven, mocht het een zwerfkatje zijn, dan gaat hij in ieder geval niet dood van de honger. Je kunt het beste de dierenbescherming bellen, die kunnen hem vangen en verzorgen. Ze wachten altijd een aantal weken met plaatsen, want misschien komt het eigenlijke baasje nog opdagen. Ook kun je opletten of er briefjes hangen in de buurt of op auto's zijn gedaan.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

als je niet zeker weet dat het een zwerfkat is zou ik hem geen eten geven straks is het een kat van iemand die op dieet is en komt bij jou eten halen wat dus dan eigelijk niet goed voor hem is
ik heb het namelijk zelf meegemaakt dat iemand mijn kat om te verwennen wat lekkers gaf terwijl ie aan een streng dieet zat en zo dus ziek kon worden

maar als ie echt uitgemergeld is kan ik het me wel voorstellen dat je dat doet
ik zou ook de dierenbescherming bellen die kunnen namelijk ook een chip uitlezen als ie die heeft
Desire
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Katten komen inderdaad terug als ze weten dat er iets lekkers te halen is ;-) . Heb je Amivedi al gebeld, of gekeken of er misschien een kat met dit uiterlijk vermist wordt?
Eventueel kan je zelf ook een foto maken en briefjes in bijv. supermarkten ophangen. Mijn buren hebben op deze manier hun kat (binnenkat, die totaal de weg kwijt was) weer terug gevonden ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Inderdaad foto maken en ophangen bij supermarkten. Misschien kan je in een plaatselijk krantje een advertentie plaatsen en bij de asiels vragen of ze aanvragen hebben van vermiste katten. Dit kan eventueel ook bij de dierenambulance.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
jilain

Re: vreemde kat

Bericht door jilain »

ik heb hetzelfde probleem, er zit al voor een paar weken een kat in de tuin een vrouwtje en deze zit ook constant te bedelen voor eten. Maar wat nog erger is is dat ze wrs zwanger is want haar tepels zijn opgezwollen en haar buik is ook abnormaal dik. Wij willen er mee naar de dierenarts gaan maar mijn mama wilt dat niet betalen en wilt de kat naar het asiel sturen. Wat moeten we nu doen ??? Mijn mama wilt geen tweede kat in huis want we hebben al ne kater.
x. Jilain :???:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik zou in elk geval niet wachten tot ze ergens in de tuin gaat bevallen! In het asiel wordt zowel de moeder als de kleintjes een prima (tijdelijk) thuis geboden met misschien betere vooruitzichten voor de toekomst.
Mama-poes wordt na de bevalling gesteriliseerd en de kleintjes in de toekomst ook, op kosten van het asiel. Zo voorkom je ook nog eens dat er niet nog meer kitttens komen ;-). Ik zou daar zeker voor kiezen!

Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Je zal wel eerst moeten proberen de eigenaar te achterhalen en de conditie van de kat te bekijken. Als de poes er goed uit ziet zal een asiel het niet zomaar opnemen.
Ik heb zoiets meegemaakt met drie zwangere poezen hier.

Laten nakijken door een dierenarts lijkt me niet zo gek. Die zal kunnen zeggen hoe het met haar is en of ze goed verzorgd wordt of niet. Met deze info kan je misschien wel verder met een asiel.

Laat je ons weten hoe het gaat?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het asiel zal inderdaad niet iedere gezonde kat zomaar opnemen, aangezien de kans groot is dat die al een baasje heeft, maar bij een zwangere poes hebben ze de plicht om die altijd op te nemen, ook al zeggen ze van niet. Ik zou dus zeker aandringen als ze weigeren!

groeten,
Sandra
jilain

Bericht door jilain »

heey,
de kat zit nogaltijd in onze tuin maar ondertussen is ze heel mager en het is een rosse en nu lijkt ze heel grijs van vuil enz... maar het lijkt echt of ze ziek is en waar de kleine katjes zijn zou ik niet weten want we hebben die nog niet gezien, hopelijk gaat alles goed me de kleine katjes en van de mama hebben we ook niet veel last meer waarschijnlijk staat ze nu bij iemand anders aan de deur te bedelen voor eten maar als we ze nog is zien gaan we zeker zo iemand late komen om ze mee te nemen maar dan is de kans dat de kleintjes achterblijven wel groot dus mischien is het beter als we ze gewoon late doen...

groetjes
x. Jilain
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk zou ik ze zeker niet aan hun lot overlaten, want als de moederpoes zo vuil en mager is is er zeker iets aan de hand. Ik zou in dit geval dus wel bijvoeren ook al komt ze dan steeds terug, want ik zou de mogelijke hongersdood van de poes en haar kleintjes niet kunnen verdragen. Ook zou ik in de buurt iedereen gaan vragen om in de schuren te gaan kijken of ze een nestje zien. Maar ja, zo ben ik....

groeten,
Sandra
Elen

Bericht door Elen »

We hebben thuis een kattin en we zouden nog een kitten willen bij in huis nemen. :lol: Is dat mogelijk :?: Groetjes Elen
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ja hoor, een kitten erbij gaat meestal erg goed met een volwassen kat.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
raf
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2007 19:25

gedrag en voeding

Bericht door raf »

Beste,

We hebben een paar jaar ons moppie. Ze is veel binnen, soms om te spelen gaat ze naar buiten. Nu is er gisteren een klein poesje bij ons aan de deur aangekomen. Omdat het zo zielig was hebben we ze wat eten gegeven, met als gevolg dat ze nog altijd aan de deur zit.
Ons moppie is er niet mee opgezet en, blaast de hele tijd naar de poes en naar mijn vrouw. Wat moeten we doen als het kleine poesje aan de deur blijft. :roll: Ik snap dat ons moppie jaloers is maar hoe kunnen we dit oplossen?

groetjes Raf
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik zou zo snel mogelijk uit gaan zoeken van wie het poesje is en anders een opvang voor het diertje regelen, eventueel bij een goed asiel.
Als jullie het zelf in huis willen nemen is het verstandig beide dieren voorzichtig aan elkaar voor te stellen. Zelf doe ik het hier altijd met behulp van een bench zodat ze elkaar kunnen zien en ruiken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten