Mijn lieve Kitten van 6 maanden heeft veel aandacht nodig.

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
NBL
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2021 19:15

Mijn lieve Kitten van 6 maanden heeft veel aandacht nodig.

Bericht door NBL »

Beste mensen,

Ik heb een enorm lieve kitten van 6 maanden. Hij is echt de meest lieve litten die ik ooit heb gezien. Is zeer aanhankelijk vanaf het eerste uur dat ik had. Luistert heel goed als je zegt dat dat niet mag. En ga zo maar door.

Ik heb em nu al een paar maanden en dat gaat super goed. Hij krijgt veel aandacht. Heeft een eigen kamer met krabpaal en speeltjes. In zijn kamer zit eten, een groot bed waar hij op mag spelen en slapen. Altijd eten en drinken. En een altijd een schone kattenbak.

Ik ben echter door een ongeval nu aan het herstellen en heb veel rust nodig. En ondanks hij genoeg aandacht krijgt heb ik soms echt mijn rust nodig en dan wil ik dat hij in zijn kamer gaat spelen. Maar het probleem is dat als ik thuis ben dan wil hij altijd bij me zijn. En normaal is dat heel leuk en laat ik hem lekker overal komen. Maar omdat ik dus veel rust nodig heb kan ik mijn rust vaak niet krijgen omdat hij mijn aandacht wil. Als ik hem in zijn kamer zit waar hij alles heeft dan zit hij vaak op het hoekje van het bed op mij te wachten dat ik hem weer ga halen terwijl als ik niet thuis ben hij in het hele huis en soms alleen in de kamer zich prima vermaakt. Ik voel me ook enorm schuldig dat ik hem in zijn maker moet zetten omdat ik rust nodig heb.

Mijn vraag is wat moet ik doen? Ondanks hij genoeg aandacht krijgt vind ik het zielig dat hij op me gaat wachten omdat hij weet dat ik thuis ben. Ik weet me geen raad en hoop elke dag dat hij wat minder afhankelijk van me wordt en lekker gaat spelen in zijn kamer waar hij alles heeft. Als ik hem bij me laat kan ik mijn rust niet vinden en als ik hem weer even in zijn kamer zet voel ik me weer enorm schuldig omdat hij niet begrijpt waarom hij niet bij me mag komen. Ik woon alleen op mijzelf. Heeft iemand raad want ik voel me schuldig als ik mijn rust nodig heb en hem in zijn kamer zet.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn lieve Kitten van 6 maanden heeft veel aandacht nodig.

Bericht door Anne »

Ik zou zo spoedig mogelijk een kameraadje voor hem erbij halen
Twee kittens zijn beter als eentje in zijn eentje
Dan kunnen ze samen spelen en heb jij je rust terug
Beterschap

https://stichtingpoezensnuitjes.wordpre ... ijd-samen/
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Brico
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2021 16:52

Re: Mijn lieve Kitten van 6 maanden heeft veel aandacht nodig.

Bericht door Brico »

Beste NBL

Poezen zijn flexibel, ze passen zich vaak snel aan.
Waarom het kitten niet gewoon zijn gang laten gaan bij jou. Grote kans dat op het ogenblik jij behoefte hebt aan een dutje, het kitten ook zijn siesta houdt. Poezen zijn ook therapeutisch. Na verschillende operaties lag er hier altijd minstens eentje met zijn koppetje op mijn gips te slapen.
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om meteen een ander kitten erbij te halen. Kans is groot dat je dan van twee kanten het gestoei krijgt en je weet ook bij voorbaat niet of het gaat klikken tussen kitten 1 en 2.
Een paar knotjes wol, speelmuizen, propjes papier, snuffelkussentjes (gevuld met catnip) kunnen het kitten misschien voldoende afleiding geven.
Kan iemand anders uit je omgeving soms af en toe even intensief met het kitten spelen?
Dan is de kans groot dat jouw kitten als een ontroerend uitgevloerd bundeltje dicht tegen jou aan komt slapen
Succes alvast!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn lieve Kitten van 6 maanden heeft veel aandacht nodig.

Bericht door Anne »

Brico schreef: 10 dec 2021 08:41 Beste NBL

en je weet ook bij voorbaat niet of het gaat klikken tussen kitten 1 en 2.
In mijn beleving zijn dat juist de makkelijkste intro's
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Mijn lieve Kitten van 6 maanden heeft veel aandacht nodig.

Bericht door Ani »

NBL een nieuwe situatie is altijd wennen voor katten. Het zijn gewoontedieren. Zelf ben ik drie maanden geleden aan mijn knie geopereerd waardoor ik bijna twee maanden niet in de tuin kon met mijn snuiten en ook niet met ze kon spelen.
Katten passen zich ook wel weer aan. Bij mij kwamen ze ineens bij me liggen op de bank of in bed als ik moest rusten. Dat doen ze normaal nooit (in de zin van echt bij me liggen.)

Ik ben het eens met Anne, een kitten erbij is sowieso een aanrader! Ook voor de toekomst.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie