Kat van de buren

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Kiimberleee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2018 20:28

Kat van de buren

Bericht door Kiimberleee »

Hoi!
Ik kon mijn vraag in geen een andere topic mwijt.. dus vandaar hier want ik zit even met mijn handen in het haar.

Sinds deze week zit de kat van een paar huizen verderop dag en nacht voor mijn deur. Zodra de deur open gaat wilt hij of zij naar binnen. Ik heb de kat een keer eten gegeven vd week en hij schranste het naar binnen. Dus ik heb het idee dat hij ook niet zoveel krijgt?

Mevrouw verderop heeft zeker 5 katten die niet naar binnen mogen en alleen maar buiten zijn. Wat moet ik hier nu mee? Moet ik is de dierenbescherming bellen om is naar die beestjes te kijken? Of haar aanspreken?

Vind het niet heel erg dat hij voor de deur zit alleen heel erg zielig..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat van de buren

Bericht door Anne »

Dat vind ik ook zielig!

Ben je al eens met haar wezen praten? Als dat niets oplevert zou ik zelf de dierenbescherming bellen. Men is bij wet verplicht zijn huisdieren eten te geven
kennelijk had de kat ontzettend veel honger en wordt hij niet goed verzorgd?

dat is dus aan de dierenbescherming om dat te bepalen



Ik snap niet waarom mensen katten nemen als ze niet naar binnen mogen :-(

een andere optie is om de wijkagent te bellen. Huisdieren mogen namelijk geen overlast bezorgen
De wijkagent kan haar daarop aanspreken

Succes met wat je gaat doen! hou je ons op de hoogte?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Kiimberleee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2018 20:28

Re: Kat van de buren

Bericht door Kiimberleee »

Ik heb de dierenbescherming gebeld maar die doen nog niks omdat katten buiten mogen leven zeggen ze. Ik moet een foto maken vd kat en dan later nog een keer om te kijken hoe of ze vermagerd en dan gaat er pas een inspecteur langs.. die kunnen nu niks doen zei ze. Mag de kat dus ook ff geen eten meer geven.

Het is een hele rare vrouw waar ook bijna niet mee te praten is..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat van de buren

Bericht door Anne »

Wat een belachelijke reactie vd dierenbescherming!!! :cry:
Je vraagt je af waarom ze er uberhaupt zijn als ze toch niks willen ondernemen :cry:

Goed dat je hebt gebeld

Wat je nog kunt proberen is de wijkagent te bellen met de klacht van overlast
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat van de buren

Bericht door Dinky »

Tja, de dierenbescherming kan alleen iets wanneer een dier hulp nodig heeft. Een kat die buiten loopt en gezond oogt kunnen ze niets mee omdat die niet zichtbaar verwaarloosd wordt.

Hier wordt door onze poes ook aangevallen op natvoer maar dat zegt niet dat ze niets te eten krijgt. Dat zegt op zichzelf dus ook niet zo veel......
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat van de buren

Bericht door Synemios »

Tommy doet dat ook, als hij net eten gekregen heeft van Edwin komt hij bij mij heel zielig miauwen.
En soms weet ik dus niet dat hij gehad heeft en krijgt hij dubbel.
Maar die wil altijd wel eten en die krijgt toch echt genoeg.
Is de kat echt mager?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Kiimberleee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2018 20:28

Re: Kat van de buren

Bericht door Kiimberleee »

Hij is niet echt heel mager. Gewoon een smal klein poesje. Het gaat mij er meer om dat het beestje dag en nacht voor mijn deur zit.

Ik wil graag die vrouw aanspreken. Hebben jullie een idee hoe ik dit het beste kan doen?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat van de buren

Bericht door Synemios »

Ik vraag me af wat je doel is.
Want je zegt zelf dat je geen overlast ervaart, de kat is niet te mager dus het lijkt mij dat de kat genoeg te eten krijgt.
In principe doet zij niets verkeerd, wil je dat ze haar katten binnen houdt?
Zeker als het iemand is waar bijna niet mee te praten is, is dit best een lastig verhaal.

Weet je zeker dat het ook echt haar katten zijn? ipv bijvoorbeeld zwerfkatten die ze te eten geeft.

Als je wel last hebt dan misschien via een wijkagent ( zoals Anne al voorstelt) of buurtbemiddeling.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Kiimberleee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2018 20:28

Re: Kat van de buren

Bericht door Kiimberleee »

Het begint nu wat meer vervelend te worden. De kat ligt voortdurend op de wacht, zodra de deur open gaat vliegt hij naar binnen. ( naar de hondenbrokken om die op te eten )
Van de week liep ik met van alles in mijn handen en had hem niet gezien, was hij ineens boven. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het merendeels heel sneu dat zn kat geen liefde genoeg krijgt en af en toe even warm binnen mag liggen, dan continu met regen noem maar op buiten te moeten zitten.

Het zijn sowieso haar katten, zij word ook in de buurt het kattenvrouwtje genoemd.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat van de buren

Bericht door Anne »

En heb je haar al aangesproken?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Kiimberleee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2018 20:28

Re: Kat van de buren

Bericht door Kiimberleee »

Nee nog niet.. ik weet niet zo goed wat en hoe ik precies tegen haar moet zeggen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat van de buren

Bericht door Anne »

Misschien zoals je het hier vertelt ;-)
Erover klagen lost de situatie niet op
En ik snap best wel dat dat voor mij makkelijk praten is
Ik zou het gesprek aangaan (misschien vind ze het wel fijn om te weten dat haar kat grotendeels bij jullie vertoeft)
Als jij vermoed dat ze daar niks om geeft zou je vrijblijvend de wijkagent jouw verhaal kunnen voorleggen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie