Kat (Lynx) springt in benen!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Kat (Lynx) springt in benen!

Bericht door Wendy »

Hoi!

Lynx wilde vandaag (gister ook) op het aanrecht komen, maar dat kan niet omdat hij nog te klein is, en toen sprong hij in mijn benen om te kijken wat er op stond!!! Hij heeft het al twee keer gedaan, erg he! :evil: :? :roll:... Ik dacht dat katten altijd wel wisten dat dat niet mag/kan. Ik laat elke keer wel merken dat het pijn doet, en dat het niet mag ("NEEEEE") en ik hoop ook dat hij het nu niet meer doet, maar ik vond het toch wel apart! Hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt? Linus heeft het ook een keer gedaan, maar die doet het gelukkig niet meer! Maar Lynx zie je echt kijken, van het aanrecht en dan naar mij en mijn benen en dat sprint ie gewoon :o! Maffe kat he! Misschien komt het wel omdat het maine coons zijn, dat zijn van nature springers, dat zien we nu ook al bij de klimpaal, ze maken echt ongelooflijke sprongen :P!

Groetjes,
Wendy met pijnlijk been :wink:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou Wendy, dat komt me heel erg bekend voor! Quinto deed dit ook toen hij nog klein was. En dan moet je heel hard en hoog ieeeeeeeeeeeeeeeeee roepen, heel schel. Dat schijnt te lijken op hun noodkreet en dan snappen ze dat het pijn doet. (heb ik ook maar van horen zeggen hoor :lol: ) Toen hij ouder werd sprong hij er gewoon zelf op. We hebben toen een tijd moeten koken met de plantenspuit ernaast, maar inmiddels hoef je alleen maar boos te zeggen : eraf! En dan gaat hij wel. Quinto springt er nu nog maar af en toe op, maar ja het blijven eigenwijze beesten en hij blijft het toch zo af en toe proberen. Volgens mij is dat dus heel gewoon.

Groetjes Sharon :zwaaien:
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Sharon!!!

Oooo.. gelukkig, zo gek is die Lynx dus niet! Maar hij is al zo groot, dan hangt ie met zijn 2,5 kilo ongeveer in mijn been... en dat ziet er best gek uit vind ik!!! :lol: Ik was ook al van plan om een plantenspuit er neer te zetten! Maar ik zal nu ook een schel geluidje maken :lol: hihi, ik hoop dat dat ook helpt! Lijkt me namelijk niet leuk als ik een korte broek aan heb en als hij het dan doet! Nu beschemt mijn broek mijn benen tenminste nog een beetje! Lynx is trouwens verder heel erg lief, gelukkig! :) :wink:!

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja precies nu is het nog niet zo erg, maar straks is het minder leuk. Ik loop nu nog met littekens van vorig jaar en ik kan je vertellen dat ziet er niet charmant uit in een korte broek! :lol: En wat dat gek betreft: dat zelfde dacht ik in het begin ook steeds, hij deed zulke rare dingen! Maar goed inmiddels ben ik er wel achter dat praktisch alle katten gek zijn :wink:

Groetjes Sharon :zwaaien:
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Hi,

Sharon heeft helemaal gelijk hoor, doen ze nl allemaal. Pas maar op dat je het hem inderdaad goed afleerd, want als ze wat zwaarder worden doen ze het nog. Ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat je opeens in alle talen kan jodelen :wink:

Succes,
Cis
Lotte

Bericht door Lotte »

Hoi Wendy,
Alle kittens die wij hier hebben gehad (en dat zijn er heel wat, we vangen namelijk regelmatig zwerfkittens op en fokken sporadisch een nestje raskatten) hadden de neiging om in je benen omhoog te klimmen... Ik denk dus dat een kat eerder "gek" is als hij het niet zou proberen :wink:
Als het dus eventjes mogelijk is knip ik de nageltjes, dan komen ze niet zo hoog en laat zo'n poging ook geen sporen na :wink:
Gelukkig zie ik ook al aankomen wanneer ze van plan zijn een aanval op mijn benen uit te voeren, en een bestraffend "EHHHHHHHHHH!" is in de meeste gevallen afdoende :D.

Groetjes, Lotte
Laatst gewijzigd door Lotte op 25 apr 2003 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

raar...

Bericht door Wendy »

Hoi Iedereen!

Gelukkig, hij is niet zo raar!!!! Nu ligt ie lief te slapen.... het is echt wel een schatje! En Lotte, ik zal inderdaad zijn nageltjes even knippen! Ze zijn erg lang, dus hij kan zich nu heel goed vastklemmen aan mijn broek! Het zou inderdaad vervelend zijn als hij straks 6,5 kilo is en het nog steeds doet! De plantenspuit staat inmiddels op het aanrecht! :twisted:

Groetjes,
Wendy
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook hetzelfde gehad met Doerak. Die wilde altijd heel graag op de wasbak als ik mijn tanden sta te poetsen. Eerst kon ze er echt nog niet zelf opspringen, dus dan maar via mijn benen. Ik werd er af en toe echt gek van. Pijn dat het deed. Dus inderdaad die nageltjes maar regelmatig knippen om zelf geen schrammen over te houden. Inmiddels kan ze zelf op de wasbak springen. Dus dat is geen probleem meer. Behalve dan als ik water wil drinken, want dan zit mevrouw er bij met haar kop. Wil ze samen met mij uit de kraan drinken......
Van Gizmo heb ik geen last, want toen ie bij mij kwam (2 maanden terug) kon ie al zelf op de wasbak springen. Doerak heeft het daar heel snel vanaf gekeken.
Gelukkig springen ze niet op het aanrecht (vooralsnog niet dan). Alhoewel ze dat qua hoogte ook zouden moeten halen.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Heej Wendy

wees blij dat de jouwe t doen nu ze nog klein zijn!!

Gizmo hing van de week nog bij kees in zn broek, en gelukkig in zn broek en niet in zn been!

Heb er wel fotos van alleen zijn wat donker.

Misschien helpen een paar druppen water :lol:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Mijn katje had nogal de gewoonte dat ze klein was om op mijn rug te springen als ik om een of andere reden bukte en dan lekker te blijven liggen terwijl ik mijn vriend riep die hem erdan ahtilde zodat ik eindelijk weer gewoon kon gaan staan.

Maar mijn andere kat ( nou zo'n 4 a 5 klio schat ik) herindert zich dat klimgedrag spontaan nog wel eens om zo makkelijk op het aanrecht te komen meestal als ik mijn handen vol heb en dan springen de tranen gewoon in je ogen als ze aan een pootje aan je velletje hangt.

groetjes petra
Jeannette

Klimmen tegen rug op

Bericht door Jeannette »

Ik heb ooit een kat gehad die gewoon op mijn rug sprong en dan verder klom. De eerste keer schrok ik mij wezenloos......
Katten zijn nu eenmaal rare wezens, maar wel zo leuk.
Nu heb ik een kat die het heerlijk vindt om als een stola op mijn nek te liggen.
Rana, de blauwe Noorse boskat is een keer echt ziek geweest, niesziekte. Op advies ben ik met haar in de badkamer gaan staan, hete douche aan en maar stomen! Al die tijd bleef ze op mijn schouder zitten, heel rustig. Ik vond dat zo'n aparte gewaarwording.
Gesloten