rillen en samentrekken van spieren en agressief gedrag naar vreemden toe

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Anonymous

rillen en samentrekken van spieren en agressief gedrag naar vreemden toe

Bericht door Anonymous »

Hallo ik heb een Poes Sjpoekie die nu 1 jaar oud is. er zijn twee problemen, sinds kort heb ik tijdelijk 2 vriendinnen in huis, hierdoor is Sjpoekie behoorlijk van slag, vooral omdat 1 van de dames panisch voor het beestje is. Ik kan me voorstellen dat zij dit ziet als indringers van haar terretorium. Maar het is bijna geen doen zo. Is hier een oplossing voor?
Daarnaast ben ik met haar bij de dierenarts geweest, omdat ik merkte dat ze niet drinkt, ze eet wel redelijk goed, maar ze drinkt niet daarnaast als ze gaat liggen en zich probeert te ontspannen rilt ze over haar hele lijf en de spieren trekken samen. De dokter dacht dat het een virusje was, maar kon me niet vertellen wat precies. Hij heeft haar een spuit gegeven en zij dat het wel weer in orde zou komen. Ze had ook een verhoging van 39.1. Als het goed is dan is 38.5 normaal? we zijn nu een paar dagen verder en het houd niet op, weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
bvd Mooke
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ze moet absoluut drinken; als ze dat niet doet, droogt ze uit en dat is gevaarlijk. In dat geval zal ze een infuus moeten krijgen.
39.1 is inderdaad verhoging; een normale kattentemperatuur mag tussen de 38 en de 38.5 liggen, maar sommige dierenartsen vinden 38.8 ook nog normaal (als er verder geen klachten zijn).
De prik heeft de koorts teruggebracht naar een normale temperatuur, maar kennelijk heeft ze toch wat te pakken en lijkt me een antibioticakuurtje slim voor haar.
Ik zou dus zeker teruggaan naar je dierenarts.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Ik ben net een beetje geschrokken van Tukker.. (13 weken) Hij lag lief op de bank te slapen, heel ontspannen, niets aan de hand. Dacht ik! Maar toen ik beter keek zag ik zijn spieren telkens trillen en schokkerig samentrekken. Eerst dacht ik dat hij lag te dromen, maar hij was gewoon wakker! Heb hem even op schoot genomen en even gekriebeld, etc. Hoewel hij er qua houding, stand vd oren en ogen etc. heel ontspannen uitziet, blijft dat trillerige van zijn vacht.. Ook zijn pootjes bewegen mee tijdens zo'n 'verkramping'. Ik heb echt niet het idee dat-ie bang is ofzo, dat zie je wel, maar het blijft steeds doorgaan. Ik vind het er wel een beetje eng uitzien, net of hij last heeft van spierspasmen ofzo!! Heeft iemand dit al eens eerder gezien?
PS Hij is hier pas sinds gisteren, dus ik kan niet echt zeggen of er andere dingen zijn die niet kloppen aan zijn gedrag of gewoontes.

Maar voor de duidelijkheid, het gebeurt dus ook als hij niet slaapt en als hij verder heel ontspannen ligt....
Iemand??
Laatst gewijzigd door José op 28 aug 2005 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marilyn19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2005 18:30
Locatie: groningen

Bericht door marilyn19 »

Onze 2 oudste katers hebben precies hetzelfde gehad dat ze ook niet wilden drinken en trilden over hun hele lijfje.
Wij zijn toen naar de dierenarts gegaan en die heeft hem toen eeninfuus gegeven een koortsremmer en een antibioticakuur van 2 weken en nu is het ook over :grin:
~~Marilyn~~
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Over dat rillen heb ik ook al eens een onderwerp geopend. Mijn katten doen het regelmatig en bij ons heeft het verder niks met een ziekte of zo te maken. Hier hebben ze periodes dat ze het doen, al slapend of wakker, maakt weinig verschil.
Gewoon gek zeg ik altijd maar :roll:
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Oh daar ben ik wel blij om sKat! Tukker ziet er verder ook totaal niet ziek uit ofzo! Maar alles wat ik kon vinden over spiertrekkingen, ging over enge dingen (vergiftiging, epilepsie, etc). Thnx!
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Thomas doet dat nou sinds kort ook. Nu denk ik meestal aan het ergste, maar ik hoef me dus écht geen zorgen te maken? Bij hem gaat het echt de hele tijd door, eerst dacht ik dat hij de hik had, maar zn spieren van z'n voorlijfje trillen de hele tijd...

Ik vind het er best zielig uitzien, alsof hij het koud heeft zo, maar hij eet, drinkt en speelt gewoon zoals normaal. Groeistuipjes misschien? Ik zal eens proberen om er een filmpje van te maken :???:

Groetjes Hilde, Thomas en Femke
Gesloten