staartje gebroken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Lieve Ineke en Lies, ik wens jullie allebei heel veel sterkte met jullie katjes toe! Ik vind het naar om te lezen hoe ernstig en pijnlijk de gebroken staart voor jullie katten is. Ik hoop dat ze er allebei weer helemaal bovenop komen.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Ben Woefie net gaan halen. Ze is een stuk staart kwijt. Toen de da meer naar onderen (dus daar waar de grootste breuk zat en alles over was) een snee maakte om de etter daar er uit te halen, viel haar staart zowat uit elkaar. Dus vandaar zijn beslissing om meteen alles er af te halen. De rest van haar staart is ondertussen niet meer zo dik, maar wel helemaal ontstoken.
Normaal moet huid en spieren aan mekaar zitten, maar bij haar kun je de huid door de etter die er zit nu gewoon over de spieren "schuiven".

Nu moeten we regelmatig de snee terug open trekken en de etter eruit duwen. Verder flamazine op de wond die ze zelf gelikt heeft. Dat zou er voor moeten zorgen dat de huid rond de wond (die perkamentachtig zou zijn) wat wak wordt en die wond daar mooi geneest.

Hij was heel terughoudend over het verdere verloop en hoopte echt dat alles mooi zou genezen.
Vrijdag of zaterdag moeten we voor alle zekerheid terug zodat we allemaal met een gerust hart kerstmis kunnen vieren. Hummm... dat laatste weet ik nog niet.

Het zou zeker 3 weken duren voordat alles terug mooi genezen zou zijn. In het beste geval uiteraard.

De kerstman moet voor mij nu echt geen coon brengen. :???: Met een gezonde Woefie ben ik al stik content.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

ai Lies,

toch een amputatie. Wat jammer nou :-( Ik duim met je mee dat woefie snel mag genezen niks aan haar ongevalletje overhoudt.

Sterkte hoor, en knuffel woefie maar lekker veel :kissykissy:
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

van de eerste moment dat ik Woefie na haar ongeval zag, heb ik al afscheid genomen van haar witte staartpuntje waar ik eerst zo hard voor gevallen ben. Dus die schok is nu eigenlijk al wel gedaan.

Tis een gek zicht, maar ze lijkt er perfect "gelukkig" mee te zijn.

Nu nog hopen dat die infectie weg gaat en de wonden goed genezen. En dan, hopelijk, is het eind goed al goed. Maar zover is het nog niet dus daar gaan we nog eventjes niet van uit. De laatste anderhalve week al te veel teleurstellingen gehad.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

freija schreef: Sterkte hoor, en knuffel woefie maar lekker veel :kissykissy:
dat komt ze zelf al uitgebreid doen. :grin: :grin:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: gebroken staart

Bericht door Sandra W »

inekenoa schreef:hallo nu garfield is thuis. maar is niet de oude meer hoor, is een dag knap ziek geweest. laat de urine lopen, en ze wast zich niet ,en zit vaak wezeloos voor zich uit te staren,en wat zo raar is ,ze eet van alles je moet echt op letten .en drinkt veel .nee is niet goed kijk ook niet goed uit haar oogjes ga vanavond weer naar de dierenarts is wel zielig zoveel mee gemaakt .zit nu veel in de benz ,omdat waar ze ligt alles nat is. zelfs de monitor waar ze op ging liggen is geknapt omdat ze urine verliest .ineke
Wat zei de dierenarts? Kan hij Garfield nog ergens mee helpen? Ik vind het zo zielig voor haar (en voor jou natuurlijk).

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Ineke,

Woefie, Musti, Jeroen en ikzelf wensen Garfield veel beterschap!

Sterkte.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Sterkte allemaal met de zieke poezels, hopelijk zijn ze snel weer beter.
En katten zonder staart/halve staart zijn ook leuk!
Dappie rules!
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebrokenstaart

Bericht door inekenoa »

ik ben gisteren met garfield naar de dierenarts geweest.volgens hem was die niet ontvreden
hij had geen koorts en eet veel en drink veel , nu leggen we overal maar een vuiniszak met handdoek neer ,waar hij gaat liggen .ook op onze schoot.We wassen elke dag zijn achterwerk en poten omdat die drijfnat van de urine zijn. het gekke is hij wil wel op de kattebak en gaat ook regelmatig maar doet er niks op .wel waar die ligt dan loopt het er uit, ook zijn ontlasting ,vlieg naar de kattebak maar daar komt niks .en we kammen hem voorzichtig .De dokter zegt hij was ten dode op geschreven, dus moeten gewoon proberen hem weer op de bak te doen ,maar hoe ,die lieverd wil wel, maar daar komt niks .maar geeft de hoop niet op.druk zijn blaas elke dag leeg en was hem maar anders is die straks vies van zich zelf,hij wil wel proberen om heel af en toe zich te wassen maar dat lukt hem nog niet
Maar die vele narcose die hij heeft gehad ,kan die daardoor af en toe zo wezeloos nog kijken?ja mijn garfield is een echt momenteel een gehandicapte ,ik hoop voor hem dat die zich beter in zijn vel gaat zitten, hij is ook door al die weken broodmager geworden. ineke
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een narigheid voor jullie beiden! Het lijkt me echt vreselijk je eens zo vrolijke katje zo te moeten zien. Ik wens je veel sterkte toe, ook met je eventuele moeilijke beslissing of dit nog een katwaardig leven is voor Garfield. Ik hoop voor jullie dat hij er weer helemaal bovenop komt (maar misschien zal hij altijd wel een beetje incontinent blijven).

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Met Woefie gaat het tot nu toe redelijk. Ze heeft geen koorts meer en kijkt al weer uit het raam. Haar staart is ook niet meer zo dik.

Dinsdag, nadat ik Woefie ben gaan halen en hier eventjes liet weten hoe het ging, heb ik trouwens nog telefoon gehad....

... van de da van de dierenkliniek!!!

Gewoon, om te weten hoe het nu ging. Heel het verhaal gedaan en hij was blij dat Woefie in goede handen was.
Waarschijnlijk gewoon standaard voor hen, klantenbinding... Maar toch wel fijn eigenlijk.

Zaterdag moeten we terug op controle. Hopelijk pas tot dan hier.
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

met garfield gaar het iets beter kijkt niet meer zo wezeloos van hem af, maar moet hem wel 3 keer per dagen wassen,vooral al die heeft gepoept .is zo raar gaat steeds naar de kattebak gaat zitten,maar is net of zijn hersenen niet doorgeeft.verder is die gezond zei de dierenarts hij eet als een slootgraver .dus we gaan gewoon door met hem te helpen,dat die wat incontinent blijft is niet erg, als die maar toch wat op de kattebak doet, anders kan je hem niet laten lopen in huis. dan is alles vies en nat . maar iedereen fijne feestdagen en hoop dat al de katten weer gouw allemaal in order zijn .Met garfield zal ik wel pas over een aantal maanden verbetering zien. inslapen doet de dierenarts niet meer ,omdat hij verder gezond is ,niet dat ik dat zou willen hoor ,maar als die heel zijn leven in de benz, of buiten moet zijn. dat is geen leven voor hem.dat gun ik mijn vrolijke maatje niet ,hij is zo schat wat je ook doet hij blaast niet laat alles gewillig toe. ineke
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

We zijn gisteren met Woefie naar de da geweest ter controle. En wat we dus al vreesde, is ondertussen ook gebeurd...

De rest van haar staart is er dus ook af. De huid was helemaal afgestorven en daar was dus niets meer aan te doen. Het abses bovenaan was al veel beter. Ze heeft nu zo'n rottweilerstaart. Helemaal gezond vlees was het wel niet, maar hij heeft alles nog eens goed gecureteerd en zo dus normaal gezien moet alles nu wel goed komen.

We zijn nu dus de trotse eigenaars van een Manxkat of een Japanse Bobtail kat (een neppe dan toch) ;-) .

Momenteel is ze nog aan het bijkomen. Maar normaal gezien zou de ellende dus voorbij moeten zijn.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik hoop en duim voor jullie dat alle ellende nu helemaal voorbij is.

Een bobtail kat is toch ook heel; leuk, net een konijntje. Alleen even wennen met aaien, want in het begin schiet je steeds door ;-).

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

momenteel valt daar niet te aaien. Doet behoorlijk pijn. Musti mag er ook niet te dicht in de buurt komen.
Maar dat is een kwestie van tijd. Tegen het einde van de week zal ze al wel terug een donsje hebben daar...
Gesloten