Pijnlijke poot is een pijnlijke elleboog!

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Pijnlijke poot is een pijnlijke elleboog!

Bericht door Sophie_nikita »

Hallo allemaal!
Vorige week zondag had onze poes ineens last van haar poot. Eerst dachten we achterpoot, maar het was de rechtervoorpoot. Ze heeft de hele zondag op mijn bed gelegen en zich laten "bedienen" :lol: Maar ze voelt zich absoluut niet zeer, lopen deed zeer. Maandag naar de DA die ook niet wist wat het kon zijn. Pijnstiller gehad en terugkomen als die niet zou helpen of als het niet op zou knappen als het was uitgewerkt.
De pijnstiller hielp wel, maar het was niet helemaal goed. Maar na een paar dagen was het toch weer over. Maar na weer een dag was het weer dat haar anders poot pijn deed. En soms wisselde ze het af en soms deed het helemaal niet zeer. :???: Nou gaan we waarschijnlijk morgen weer terug naar de DA. Maar weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn??

We hadden eerst krantensnippers( al heel lang) en een maand geleden waren we overgegaan op kattenkorrels. Toen ze pijn haar poot kreeg zijn we weer op krantensnippers overgegaan, maar dat lijkt niet te helpen.

Soms lijkt het gewoon of ze zich aanstelt :-P ... Maar zouden katten dat kunnen :?: 8-)

O ja, we hebben soms zelf het vermoeden dat er wat inteelt voorkomt in haar familie. De meneer waar ze vandaan komt wist niet goed wat hij deed. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Sophie
Laatst gewijzigd door Sophie_nikita op 19 apr 2005 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Gaat het om de linker achterpoot en de rechter voorpoot? En heeft ze koorts? Vaak zijn dat de twee probleempoten bij een abces, dus ik zou er toch goed op blijven letten.
Het wordt ook wel limping kitten syndrom genoemd en komt soms raar genoeg ook na een enting voor.
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Ja, de DA zei ook al te letten op een abces, maar dat hebben we tot nu toe niet gevonden. Ze is al een hele tijd geleden geent (november of zo...)
En ze is al 2 1/2 jaar, (al gedraagt ze zich wel nog als een kitten :grin: )

En het is afwisselend de linker en rechter voorpoot! Soms doet het meer zeer als ze net opstaat en gaat het minder worden als ze langer loopt!

Ik ben echt heel benieuwd wat het kan zijn...

Misschien heel erg dom, maar zou het iets van Reuma of zoiets kunnen zijn, of bestaat dat niet bij katten???

Bedankt voor je antwoord!
Groetjes,
Sophie
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Hoi allemaal,
inmiddels zijn we naar de DA geweest. Dat was nu een andere en die kwam erachter dat het niet in haar poot zit maar in haar elleboog. Deze voelde ook verdikt aan en deed ook echt pijn toen hij het onderzocht. Hij wist niet wat het kan zijn. Een soort reuma of zoiets vond hij erg onwaarschijnlijk, hij had er in ieder geval nog nooit van gehoord bij een kat...

Nou moet ze morgen bloedprikken en een foto van haar voorpoten. Ik ben erg benieuwd wat er uitkomt, maar de DA vond het maar raar.

Eigenlijk best slecht nieuws dus... Maar ik hoop maar dat ze vinden waar ze het van heeft. En dat ze er iets aan kunnen doen. Nu heeft ze van gisteren een pijnstiller gekregen en die helpt heel erg goed. En ze heeft antibiotica voor het geval het een ontsteking is.

Ik ben benieuwd of iemand anders er wat in herkent?
Groetjes,
Sophie
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik herken nog steeds een ontsteking, dus abces. Het verhaal klinkt hetzelfde. Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn, dus ik vind het goed dat ze foto's maken en bloedprikken.
Voelde de elleboog ook warm aan?
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Bedankt voor je tip, maar ik weet het inderdaad. Daarom proberen we haar rustig te houden. Maar ze komt nooit buiten, dus kunnen we dat goed in de gaten houden....

Groetjes,
Sophie
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gesloten