Verandert de oogkleur nog na zes maanden?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Verandert de oogkleur nog na zes maanden?

Bericht door Piekje »

Mijn vraag is: Verandert de oogkleur nog na zes maanden? Spencer heeft gelige ogen met groen rond de pupil. Ik vind dit zelf erg mooi maar vraag me af of dat groen blijft...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Piekje op 30 mar 2005 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik denk wel dat het zo blijft. Misschien dat het groene nog iets minder wordt. Belle heeft ook groen aan de binnenkant.
Bo had als kitten heel lichtgroene ogen, ze zijn nu amber/bruin. Ik vond het wel jammer dat het veranderde, maar nu heeft 'ie wel ogen waar ik in verdrink :verliefd:
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Ik heb weleens gelezen dat dit tot een jaar kan veranderen(van Blauw naar.....) , maar dit veranderd denk ik niet veel meer.......Mooie oogjes hoor!!!Bij mij hebben ze negen van de tien keer hun ogen dicht van die rot flits!! ;-)
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik denk dat het net zoals bij Yoran is en dat er eigenlijk bij het verkleuren iets misgegaan is. Hij is inmiddels 8 maanden en heeft blauw met groene ogen. Eigenlijk had dat blauwe helemaal moeten verdwijnen, dat was bij zijn broertjes en zusjes ook zo.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Shaz op 30 mar 2005 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Oogkleur

Bericht door Admin »

Piekje schreef:Mijn vraag is: Verandert de oogkleur nog na zes maanden? Spencer heeft gelige ogen met groen rond de pupil. Ik vind dit zelf erg mooi maar vraag me af of dat groen blijft.
Volgens mij wel. Veel katten hebben dat. Net als onze Storm. Hij is nu 3 en heeft het nog zoals je kunt zien. Hij heeft groenige ogen met blauwig om zijn pupil.

Afbeelding
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wow Roland! Wat een mooie foto. Het lijkt wel zo'n zwarte panter van dichtbij! :lol:
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Wanneer kun je bij kittens de definitieve oogkleur zien?
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Even een update: Spencer is nu bijna drie en heeft nog steeds groen rond zijn pupil! Erg mooi!
Liefs Piekje
Elvis
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2007 16:58
Locatie: Enschede

Elvis

Bericht door Elvis »

Onze Elvis heeft ook bruine ogen en een beetje groen rond zijn pupil, het is al een hele tijd hetzelfde en ik hoop niet dat dit verandert. Foto is van een paar maand geleden

http://gallery.zoom.nl/image/596885/html
http://gallery.zoom.nl/image/648223/html

Groetjes Maaike
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Bij Pakito (5 mnd oud) is zijn oogkleur nu ook half-om-half; groenig aan de binnenkant, grijzig aan de buitenkant. Dit is al een paar maanden zo, dus hopelijk blijft het! Bij Malijn zijn de ogen nog steeds blauw, ik hoop echt dat dit blijft! Ze heeft een prachtige sprekende blik... *verliefd* :grin:
Gesloten