Hangbuikje

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Anonymous

Hangbuikje

Bericht door Anonymous »

ik heb sinds 3 weken een bijna 8 maanden oude kater, toen ik'm kreeg had'ie al een hangbuikje, volgens zijn vorige eigenaar was hij al iets te dik geweest. Na een week heb ik'm laten kastreren en op aanraden van de dierenarts heb ik'm op lightvoer gezet (nutro). Hij krijgt nu alleen nog maar de min.hoeveelheid light brokjes voor zijn gewicht. Zou het hangbuikje nog weggaan? hij is nu +/- 4 kg
;-) Asim :smile: v
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik denk het haast niet. :???:
Vrijwel alle katten die geholpen zijn krijgen een hangbuikje. Onze katten zijn nooit te zwaar geweest maar de 2 oudsten(de jongste telg moet nog onder het mes)hebben ook een hangbuikje gekregen na hun sterilisatie/castratie.
Ze zijn na de ingreep goed op gewicht gebleven, niet de dik of te mager, en actief genoeg maar die buikjes hangen er nog steeds. :grin:
Ze hebben er geen last van en ach, ik vind het ergens wel charme hebben. :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik denk 't ook niet. Wij hebben zelf 2 katers van zo'n 10 maanden en die hebben beide na hun sterilisatie ook een hangbuikje gekregen. Ze zijn niet echt dikker geworden ofzo, alleen die buik is gaan hangen. Het lijkt gewoon leeg vel.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ik vond het alleen een beetje apart omdat'ie toen ik 'm kreeg nog niet gecatreerd was en toch al een hangbuikje had, maar er lijkt inderdad niet echt vet in te zitten het is meer slap vel lijkt wel
:grin: asim ;-) v
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Mijn scheetjes hebben dit ook en ik vind ook wel hun charme hebben eigenlijk. Het lijkt me niet iets om je zorgen over te maken. Bij mij zijn ze ook allebei al geholpen, maar eentje had het daarvoor ook al een beetje.
Gebruikersavatar
Meikevertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:03
Locatie: oldenzaal

Bericht door Meikevertje »

Nicky had ook een hangbuikje.....maar Loekie is ook gesterilseert en heeft geen hangbuikje en zij is ook heel mager omdat ze nierafwijking heeft en eet verder prima met dieetvoer.

ik denk dat Lisa wel ooit een hangbuikje krijgt want zij heeft dezelfde figuur als nicky.

Maar of Lisa net zo groot als Nicky wordt weet ik niet maar Loekie is wel iets kleiner dan Nicky,....Nicky was vrij heel groot poes voor vrouwtje.

Volgens mij was ze niet 100% europeese korthaar,.....zij ziet er wel uit als europeese korthaar,..maar haar moeder is zus van Loekie....dus vader moet wel half ras zijn geweest,...want Nicky had wel heel dik vacht,...en moet veel borstelen,...en dat is met Lisa en Loekie veel minder.

Maar Lisa is nog in de groei....dus afwachten.
Ik hou heel veel van katten
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Zou het in de genen kunnen zitten? Toen Barrel en Biebs nog kittens waren zag ik bij Barrel al dat het buikje wat hing. Bij Biebs stond alles mooi strak. Nu de dames volwassen zijn is het nog precies hetzelfde, Barrel heeft een fikse hangbuik en is te dik en Biebs zit nog steeds strak in het pak en heeft geen gram teveel.
Bij onze kleine Blissy (zij moet als enige nog gesteriliseerd worden) zie ik ook al een hangerig iets onder haar buik :???: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Meikevertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:03
Locatie: oldenzaal

Bericht door Meikevertje »

daantje schreef:Zou het in de genen kunnen zitten? Toen Barrel en Biebs nog kittens waren zag ik bij Barrel al dat het buikje wat hing. Bij Biebs stond alles mooi strak. Nu de dames volwassen zijn is het nog precies hetzelfde, Barrel heeft een fikse hangbuik en is te dik en Biebs zit nog steeds strak in het pak en heeft geen gram teveel.
Bij onze kleine Blissy (zij moet als enige nog gesteriliseerd worden) zie ik ook al een hangerig iets onder haar buik :???: .
Tja,..je hebt verschillende soorten katten ene is slanker dan andere en ene heeft meer hangbuik dan een andere,...net als mensen ene is mooi slank en fotomodel en andere is mollig en groot en klein....dat is bij katten ook zo.
Wat maakt dat nou eigenlijk uit,....als ze maar lieve katten zijn !!! toch?? ;-) ;-) ;-)
Ik hou heel veel van katten
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Wij hebben meerdere katten en er zijn er een paar bij met buikje.
Asley de oudste is een slanke kat, nooit dik geweest.Shanna was
al altijd een theemuts en Griffin is niet mager, maar meer een gespierde kat. Cosmo heeft een vrij lang lijf, maar is niet echt dik.Pearley
heeft ook een buikje en Zenith een beetje. Dus 6 katten en allemaal
verschillend. Allemaal even lief en dat buikje daar maken zij zich niet druk om. :lol:
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Wij hebben een kater die heet tijgertje en heeft ook een ontzettende hangbuik. Als hij aankomt rennen vliegt zijn hangbuik van links naar rechts. We zeggen wel eens tegen elkaar dat hij liposuctie nodig heeft hahahaha.
En het is zeker zo je hebt dikke mensen dunne mensen alle soorten en maten dat heb jij bij katten ook.
Wat geeft het nou..............
Het belangrijkst is zeker, als ze maar lief zijn.
Schoonheid zegt niets
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Boris en Demi hebben ook allebei hangbuikjes. Boris is na de castratie wel dikker geworden maar zijn kleinere broertje niet. Die is echt zoals een Rus hoort te zijn terwijl Boris heel groot en grof is voor een Rus maar mijn dierenarts vond hem vorig jaar niet te dik. Nu maar afwachten wat ze in maart zegt. Ze krijgen hier trouwens Indoor van RC gemengd met Hill's Light.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Xenobinol
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2004 17:00

Bericht door Xenobinol »

Ik heb een hangbuikzwijntje van 11 maanden.
Hij kreeg al een hangbuikje na 3 maanden, zal wel komen omdat zijn grootste hobby eten is :-P
Mijn andere kater is superslank, altijd al geweest, echter die eet ook beduidend minder.
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Ja bij ons hebben ze het ook gekregen.
Silly had een half jaar geleden nog een heel mooi strak buikje, maar dat begint nu behoorlijk te hangen.
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ik plaats het hier maar, al ben ik niet helemaal zeker of mijn vraag onder dit topic thuishoort, je verplaatst maar indien nodig.
Pitou begint na haar sterilisatie ook een buikje te krijgen, nu weegt ze voor de rest echt wel weinig (2300 gr), is het dan toch verstandig om haar op light-voer te zetten zodat het buikje weer weggaat, of laat ik het buikje maar hangen? Ik denk niet dat ze er last van heeft, ze rent en springt nog even fel als tevoren, maar ja, misschien krijgt ze er op termijn last van en voorkomen is beter dan genezen nietwaar.

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Freija is het echt een buik, of is het alleen maar vel? Bij onze Belle is het gewoon huid met haar, waar niks in zit geloof ik. Of het haar is langer ofzo. Ik weet het niet. Hij is in ieder geval niet aangekomen. Is Pitou wel aangekomen?
Plaats reactie