Steeds naast de kattenbak poepen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Renate
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2003 17:15

Bericht door Renate »

Anja, ik heb je net ook op msn gesproken. Zoals ik jouw verhaal ken, kan ik eigenlijk maar 1 conclusie trekken: die fokkers willen niet dat jij zovaal naar de DA gaat, omdat ze bang zijn dat jij inderdaad de rekeningen bij hun in gaat dienen omdat Cherry al ziek was toen je haar adopteerde.

En stel dat je haar terug doet naar de fokkers, wie weet wat voor een leven ze dan krijgt? Doodziek en niet naar de DA gebracht worden...

Bovendien vind ik dat je beter 1 keer voor niks bij de DA kunt staan dan dat het te laat is, dan vergeef je het jezelf ook niet meer.

Ik denk dat er dingen gebeuren bij die fokkers die echt niet door de beugel kunnen. En dat jij en de vorige eigenaren van Cherry daar dicht in de buurt kwamen en dat ze daarom zo reageren. Door jou onzeker te maken denken ze dat jij dan geen stappen onderneemt. Ze houden jou op die vuile manier in hun greep, in hun macht!

Het is een heel vuil spel wat hun spelen, en ik zou toch een kijken of je nog meer slachtoffers kunt vinden van deze fokkers.

Ook vind ik het vreemd dat ze die moederpoes nu ineens plotseling gesteriliseerd hebben en weg moet met 3 jaar... en dat jij er nu WEER 100 euro voor moet betalen, ondanks alle onkosten en ellende die je hebt gehad met de ziekte van Cherry...

Ik denk dat die moederpoes ook wel iets "onder de leden" zal hebben, en door er jou 100 euro voor te laten betalen beuren ze er nog geld voor ook ipv het geld uitgeven aan een DA...

Ik zou de dierenbescherming er eens een kijkje laten nemen, want die verlamde poes zo te laten liggen "misschien dat het overgaat" vind ik verwaarlozing...

Je kunt altijd eens informeren bij de dierenbescherming hoe hun over die praktijken denken.

Heel veel sterkte en liefs
ik heb 3 kleine kleuterende kittens :D
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Jeetje, wat een drama :shock: .
Vechten hoor, voor Cherry. Je staat volledig in je recht maar zal volgens de fokkers wel te moeilijk doen. Hou vol meid! Blijf vooral heel erg woest, dan durf je meer te zeggen en te doen.
Sterkte voor donderdag, voor allebei de dingen die je te doen staan.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik zou als ik jou was er donderdag niet naartoe gaan omdat ik ook wel uit het verhaal proef dat je daar alleen maar onder druk gezet zal worden.
Wat ik wel zou doen is inderdaad kijken of je met mensen in contact kan komen die ook slechte ervaringen met hun hebben. Noteer ook alles wat er nu gebeurt zodat je heel feitelijk kan vertellen wat er aan de hand is en kijk of er andere mensen zijn via een rasvereniging of iets die je wel willen helpen met het zindelijkheidsprobleem.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Nee,ik ga ook niet.
En ik heb hierdoor al barstende hoofdpijn en word alleen maar bozer.
Cherry gaat never nimmer terug.
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Ik zou er zeker werk van maken want die mensen moeten gestopt worden.
En misschien kan je de dierenbescherming bellen vanwege dat poesje die verlamd is.
Je snapt niet dat zulke mensen bestaan. :evil:
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

IloJeM schreef:Het argument te vaak naar de da te zijn geweest houdt nergens stand. En dat contract wat je getekend hebt? Ik wed dat dat ook nergens stand houdt. Je mag nl. alleen maar huisdieren van mensen terugnemen of afpakken wanneer deze huisdieren ernstig verwaarloosd worden of ernstige overlast veroorzaken. JIJ bent de eigenaresse van Cherry, JIJ draagt wettelijk gezien de verantwoordelijkheid over haar.
En dan nog alleen door de dierenbescherming en niet door een fokker.
Misschien ook fijn om te weten dat de meeste contracten van fokkers niet rechtsgeldig zijn, zelfs als je hebt getekend dan nog hebben ze geen poot om op te staan om bepaalde clausules ten uitvoer te brengen of jou daaraan te houden.

Blijkbaar had deze fokker gewild dat je haar dood had laten gaan, echt belachelijk zo'n houding.
Ik hoop echt dat je je niet onder druk laat zetten en dat je als je wel dat gesprek aan gaat nog iemand bij je hebt!
Mochten ze op de stoep staan en je vertrouwt het niet, niet binnen laten!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Zou je dit hele verhaal niet nu al bij de dierenbescherming op tafel kunnen leggen? Dan ben je ze in elk geval een stap voor en weet je wat je wel en niet kunt doen. Ik roep maar wat hoor, ik kan me je woede en wanhoop helemaal voorstellen.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

ik heb de fokkers gebeld en gezegd dat ik niet kwam.
ik zei ook gelijk dat het mij niet verstandig leek om christi te laten komen.. ze zeiden dus dat hun dat ook zo dachten.
Maar ik zei dat ik het aardig vond dat ze dit zeiden omdat ik het zei maar dat ik de poes dus echt niet wil..hahaha
Ik heb het dus zo gespeeld dat ik het besluit heb genomen en niet hun.
Verder zei ik dat ik geen commetaar maar wilde over de 'opvoeding'van cherry want dat ze van mij is en van mij blijft.
Ze zei dat ik Cherry niet zag als een poes maar als een mens en dat was verkeerd. Ik zei dat ik hun zag als fokkers met dollartekens in hun ogen en dat vond ik verkeerd zei ik.
Ik zei dat we maar de discussie moesten afsluiten.
En toen heb ik opgehangen.
Ik denk niet dat ik nog iets van ze hoor.
Dadelijk ga ik lekker in bad liggen.
Groetjes van Anja
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hartstikke goed, Anja! :eclap:
Je hebt het mooi bij jezelf gehouden en ook zelf een einde aan het gesprek gemaakt.
Ik hoop dat je niks meer van ze hoort!
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

ze heeft nu alweer 2 dagen langs de bak gedaan.
Waarom?
Ik snap het niet.
Vannacht lag ze bij mij.. we lagen te kroelen en ze was dolgelukkig.
Ineens schoot ze weg en rende ze naar het balkon.
ik rook iets..dacht dat ze ergens gepoept had.. maar ik denk dat ze gewoon een scheetje had gelaten.
Ik ga dus naar het raam bij balkon (was 4 uur 's-nachts) en ze had dus net langs de kattenbak gedaan.
Ik had pyama aan en geen pantoffels dus ik ben niet naar buiten gegaan om haar op te pakken en in de kattenbak te zetten want dan pak zelf nog een kou.
Misschien dat ze het te lang op houdt?
Ik weet het niet.
Ze heeft verder niks geks gegeten ofzo.
Er is verder dus niks veranderd.
Jammer.. ik was weer vol goede moed.
Groetjes van Cherry en Anja
Gesloten