Steeds naast de kattenbak poepen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Ik heb vandaag de dierenarts gebeld en ik moet zo meteen met Cherry naar de dierenarts. Omdat ze dus weer(of nog steeds) diarree heeft gaan ze de antibiotica in haar spuiten.
Dat werkt sneller en effectiever.
Geen lolletje.
Maar nu is het al bijna 7 weken weken dus nu moet er snel iets gebeuren.
Ik merk wel dat de diarree iets dikker is..maar het is en blijft diarree.
Ik moet zo dus 4/5 keer achter elkaar naar de dierenarts (elke dag) en als dit niet helpt gaan ze verder zoeken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt dat jullie allemaal meeleven.
Ik vond het heel moeilijk om de antibiotica te geven, en ik ben eerlijk..soms luktte het wel maar vaak niet.
In het eten doen werktte niet,ook niet in tonijn of vlees dat ik meegekregen heb van de dierenarts. Ze ruikt het en ze eet het echt niet op.Ik heb het 2x in haar mondje kunnen krijgen maar zo gauw ik in de buurt kwam rende ze weg. De tweede keer heb ik er zeker een kwartier over gedaan..kat in de stress.. die zat helemaal te bibberen..ik in de stress..dus dat werkt niet. Daarom ga ik nu naar de dierenarts..Ook niet leuk voor haar maar nu moet er snel iets gebeuren.

Dit komt ook omdat ik voordat ik Cherry had een kat had ie vals was.
Die viel je gewoon midden in je gezicht aan en beet door. (mijn vriend moest daardoor nog een keer naar het ziekenhuis)De dierenarts kon er niks aan doen en na 1,5 jaar heeft de kat toen een spuitje gekregen.
Ze bleek gewoon 'gek'te zijn.We hebben echt alles geprobeerd.
Sindsdien ben ik dus bang voor als een kat ineens raar doet.
Ik weet heel heel zeker dat cherry niks doet.En dat ze tegenstibbeld is heel gewoon..maar ik heb toch nog die angst dus voor mij is dat echt moeilijk.Ik vind het jammer dat ik het niet kan maar ik geef gewoon toe dat ik daar te laf voor ben.

Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik kan me die angst heel goed voorstellen hoor. Maar ik denk ook dat je er wel overheen komt :wink:

Misschien een stomme vraag; maar heeft de dierenarts al gekeken of het een parasiet kon zijn?

Heel veel succes!
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

De dierenarts heeft vorige week diarree willen onderzoeken van Cherry maar die was niet 'vers'genoeg meer. Omdat ze nu antibiotica krijgt kunnen ze niks onderzoeken omdat door die antibiotica er geen goed beeld vanaf komt.

Ja, ik kom net van de dierenarts af.
Cherry woog vorige week maandag 4,5 kilo.. 2 weken daarvoor 5 kilo. Dat is best veel voor een Abbessijnse poes maar toen ik ze kreeg woog ze nog meer.
Maar nu woog ze iets meer dan 3,5 kilo.Dus ze is in een week tijd 1 kilo afgevallen! Dat is veel..teveel.
De dierenarts zei dat ze nu aan haar ideale gewicht zat maar dat het niet goed was om het op deze manier te hebben.
Ik heb speciaal eten meegekregen. En ze kreeg een spuitje en morgen moet ik dus weer terug.
Ik hoop dat het snel helpt want dit gaat anders helemaal verkeerd...
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ja, je kan je hartje hier lekker luchten hoor :wink:

Ik begon over die parasiet omdat Angel ook behoorlijk aan de diarree was.

Ze kreeg toen een pilletje (groot) waar ze 1x daags 3 dagen lang een kwartje van moest hebben. Ook kreeg ze speciaal voer, Hills I/D.
En echt hoor, na een dag of 3 had ze prachtige drolletjes.

Dus wie weet? :geenidee:

Anyway, ik hoop echt dat de antibiotica aanslaat zodat je weer zorgeloos kunt genieten van je lieverd :wink:
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Misschien heeft je poes wel zwakke darmen en is het voer dat ze nu
krijgt wel te zwaar voor haar, misschien een stom voorbeeld voor het kattenforum maar ik hoorde ongeveer zo´n verhaal over een hond.
Die krijgt nu licht verteerbaar voer en het gaat een stuk beter met
hem. Is ook maar een idee.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Nou, ... sinds gister heeft ze geen diarree meer gehad.. ik durf echt nog niet te vroeg te juichen maar is alvast een begin gemaakt.
Ze heeft dus nu ook brokjes van de dierenarts. die zijn dus licht verteerbaar voer en wat dus goed is voor de darmen.Ze vind ze niet zo lekker maar ze eet ze gelukkig wel op. Vrijdag moet ze de spuit ook krijgen maar ik kan niet naar de dierenarts want ik ga voor een weekendje weg. Maar de dierenoppas (is een bedrijf die dat doet) die komt en die kan cherry het spuitje geven.
Dus dat is wel fijn.
Mocht het na vrijdag niet over zijn dan moet ik maandag terug komen zonder cherry want dan wil de dierenarts even met mij om de tafel gaan zitten wat we kunnen doen en/of wat verstandig is. Maar ik hoop maar gewoon dat dat niet hoeft.
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Ik juich nog niet... maar Cherry heeft dus vorige week vrijdag nog diarree gehad en sindsdien niet meer.
Ze doet sindsdien weer op de kattenbak.
Het is nog niet echt een 'hoopje'maar het heeft elke dag al iets meer 'vorm'..Dus ik denk dat ze dus gewoon een flinke infectie ofzo had. Daar hoop ik dan maar op.Ik hou het zeer goed in de gaten en ze krijgt nu alleen maar eten van de dierenarts.Daarvan krijgt ze ook zakjes vlees..dat is hetzelfde als de brokjes.Met zo'n zakje doe ik 2 dagen. (van de vershoudzakjes)dit krijgt ze erbij omdat ze nu nog maar 3 kilo weegt zodat ze weer wat kan aansterken.De dierenarts zegt dat deze zakjes vlees geen kwaad kunnen en hetzelfde is als de brokjes.Verder had ze geen koorts en ik zie dat haar vacht weer wat meer glanst. We hopen maar dat het zo goed blijft gaan. Over een maand komt haar moeder bij ons wonen. Maar die komt alleen als het helemaal goed gaat.Want mocht het ook een beetje van de stress komen dan moeten we dat niet gaan opzoeken. Haar moeder is 3 jaar en heeft nu nog een nestje jonkies (die zijn leuk!!)en als die weggaan wordt de moeder geholpen en komt ze hier naartoe. Ik denk dat dat voor Cherry ook erg leuk is.Gaat het niet, dan mag de moeder weer terug.Dat hebben we zo afgesproken.
Ik hoop dus dat het zo goed gaat.
Over een week post ik nog een keer.
Allemaal erg bedankt voor jullie medeleven.
Ook een poot en lik namens Cherry!
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

vanmorgen had ze weer diarree..

hopen dat het 'per ongeluk'was...

moed zakt me nu een beetje in mijn schoenen.
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Ja,ze krijgt al zeker 1,5 maand alleen maar brokjes van de dierenarts.. Speciaal voor katten die last van diarree zouden kunnen hebben. Dus aan de voeding zou het niet kunnen liggen.Ik weet het niet meer..
Toenstrax weer staan schrobben.. en dat is nog eens niet zo erg. Maar dat ik nu echt niet weet wat we nu kunnen doen.
En ik merk dat ze niet happy is en dat vind ik helemaal zielig..
ooo ik had echt gehoopt dat het goed zou zijn...
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Wat erg dat het weer mis gaat.
Wat je eens zou kunnen doen is naar de dierenuniversiteit in utrecht bellen.
Die kunnen net wat meer dan een dierenarts probeer het eens, en leg je probleem eens voor
Misschien hebben hun een oplossing

Sterkte
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Gisteren de dierenarts gebeld wat nu te doen. Omdat ze soms diarree heeft wil ik nu ook weer niet alles gaan afreizen want daardoor kan ze nog meer gestresst raken. Ik heb er bij vermeld dat ze dus het eten niet lekker vindt die ze kreeg. De dierenarts belde vandaag terug en zei dat ik wel proefverpakking kon komen halen van ook hyperallergeen eten maar dan weer net iets anders dus dat ze die misschien wel lekkerder vind en misschien geen diarree van krijgt. Ze zei ook dat ik wat diarree mee moest nemen. Maar ja, ze had vannacht nog diarree gehad maar dat is dan niet vers genoeg meer. En nu sta ik te wachten totdat ze diarree heeft maar nu gaat ze gewoon netjes op de kattenbak..Ik ging dus vanavond naar de dierenarts voor die proefverpakking maar ze waren op. De dierenarts zit op twee plekken en ze was vergeten om wat proefverpakking mee te nemen naar de zaak waar ik altijd kom. Dus morgen heeft ze die proefverpakking in huis.Ook zou ze een soort bekertjes hebben waar ik de diarree zolang in kan bewaren maar die was daar ook op. Ik kan het zelf wel in een potje doen maar het is altijd beter (zei ze) als ik zo'n potje koop want dan sluit luchtdicht..maar ja.. voor niks naar de dierenarts geweest.
Morgen weer een poging wagen.
Het rare is dat Cherry soms ineens diarree heeft.. soms twee dagen..soms een dag en dan een week of twee weer niet.En ik kan niet echt aantonen wat er mis is.
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

IK WORD GEK.
Tussen de pauze naar de dierenarts gefietst.. moest daardoor wel een half uur langer pauze nemen. Ik had vantevoren gebeld of ze de proefzakjes op die praktijk vandaag had omdat ik anders weer voor 'kat zijn viool'zou komen. Het was goed dat ik belde want ze was het bijna vergeten. Dus ik daar naartoe. Allereerst was ze een kwartier te laat dus ik heb een kwartier staan wachten. Toen wilde ze iemand met twee honden helpen terwijl ik er eerder stond. Je snapt het al..ik was al wat boos. Nou, ik kreeg verschillende proefzakjes mee. Hill prescription en royal canin intenstinal en royal canin hypoallergenic..Dus ik kom net thuis en wil Cherry een zakje geven..kijk ik op de achterkant.. staat er als datum op de hypoallergenic '27-03-2004' kijk ik op de intestinal '01-05-2004' gelukkig had ik voor die intestinal nog een zakje. Ik bel dus de dierenarts op en vraag of dat de verpakkingsdatum is of de houdbaarheidsdatum. Het is dus de houdbaarheidsdatum..pfff Ik werd woest!
Ik zei dat ze al diarree had en dat als ik dit gegeven zou hebben ze waarschijnlijk er ook diarree van zou krijgen.
Gelukkig kan ik haar die Hills geven en de intenstinal want daarvan is de houdbaarheidsdatum nog een maand goed van.
Ook 'kreeg'ik speciale dingen mee om haar diarree op te vangen. Maar toevallig heeft ze vandaag (nog) geen diarree gehad..
Ik ben blij dat ik zelf op let want als het aan de dierenarts gelegen had, had ze eten gehad dat al een jaar verlopen was.
Ben benieuwd of ze dit eten lust.
Groetjes van Cherry en Anja
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Eten wat al een jaar verlopen is, kun je rustig nog geven. Het enige wat wat terugloopt zijn de enzymen en vitamines, maar verder blijft de voedingswaarde e.d. hetzelfde.
Ze krijgen daar dus geen diarree van ;-)
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Nou, gelukkig gaat het beter..alleen poept ze nu gewoon vaak langs de kattenbak ook al heeft ze geen diarree.. het lijkt wel of dat voor haar een gewoonte is geworden. Ik zie dat niet gebeuren want ik werk overdag. Als ze 'savond naar de kattebak loopt hou ik ze wel in de gaten maar dan hoeft ze vaak niet.. Ik hoop niet dat ze dit nu blijft doen.Ik ben blij dat de diarree bijna over is (soms heeft ze ineens nog een keertje diarree..maar nu poept ze gewoon langs de kattenbak.. lastig.. ik zou niet weten hoe ik dat kan afleren. Aan het grit of kattenbak heb ik niks veranderd.
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Zoals jullie allemaal al weten heeft Cherry vanaf de tijd dat ik ze heb diarree.. na ongeveer 9 weken is het verholpen.. soms heeft ze het nog maar vaak ook niet. Maar nu vind ze het fijner om langs de kattenbak te poepen.Hierover heb ik ook al een onderwerp over gehad.
We hebben alles geprobeerd en als ik het zie zet ik ze op de bak maar ik zie het niet elke keer.
Nu komt zeer snel haar moeder bij ons wonen. Nu vroeg ik dus aan de fokkers of ze voor een week Cherry terug wilde nemen en haar in een bench wilde doen zodat ze misschien weer zinnelijk werdt en als dan Christi (haar moeder) hier kwam wonen dat ze dan samen hiernaartoe konden komen. Dat is dan ook fijner voor alle twee. De fokkers zijn heel de dag thuis (ik werk) en die kunnen dus dan goed in de gaten houden of ze langs de bak gaat.Maar ze doen het niet en ze vinden dat ik teveel met Cherry naar de dierenarts ben gegaan en dat ik Cherry nu weer ander eten geef enz enz (eten is via de dierenarts en daardoor heeft ze minder diarree) eigenlijk lag de oorzaak dus bij mij.
Ik heb gisteren zitten huilen want ik zit er even helemaal doorheen.
Elke dag gaat ze langs de kattenbak..elke dag moet ik alles opruimen..
En waarom ze het doet? Ik weet het echt niet.
Nu begon ik dus aan de telefoon te huilen want ik baal er zo van.
Nu zeiden ze dat ik Cherry wel terug mocht geven maar dan kwam Christi ook niet want zij kan niet alleen zijn.
Mijn verstand zegt..'ja ik breng ze terug want het gaat nog steeds niet goed en ik heb het eerlijk gezegd helemaal gehad'.. en mijn gevoel zegt 'nee, want ik hou van Cherry'.. Maar vanaf 10 oktober heb ik haar al, en zoals jullie al gelezen hebben zijn we steeds aan het tobben.. en ik denk dat het gewoon een poesje is dat niet zo sterk is.. dat geeft niet, maar ze is pas 1,5 jaar.. misschien komt dit allemaal erg zwart/wit over maar ik heb hierdoor ook al nachten niet geslapen.
Ik vraag jullie..wat zouden jullie doen?
de fokkers zorgen dan dat Cherry weer ergens anders terecht kan komen.
Maar ik hou zoveel van dit beestje maar ik zit er ook echt helemaal doorheen.
Adviezen over haar zinnelijk te maken enz. is lief bedoeld maar daar heb ik al een topic over dus mij gaat er meer om of ik ze nu moet houden of niet.
Ik merk zelf ook dat ik soms niet meer zo aardig tegen de poes kan doen, ik weet dat ze er niks aan kan doen, en ze is heel heel lief maar ik kan er nu echt 'even' niet meer tegen.
Groetjes van Cherry en Anja
Gesloten