vreemd gedrag kitten: enge "aanval" vanavond

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Anonymous

vreemd gedrag kitten: enge "aanval" vanavond

Bericht door Anonymous »

Hey,

we hebben nu 1,5 week 2 kittens. Duvel en Breezer. Duvel was ook echt het duveltje van de 2. Veel spelen met z'n 2en enzo.

Nu is Duvels gedrag na een week aardig veranderd. Hij slaapt veel en speelt veel minder. Af en toe maakt ie ook een beetje vreemde bewegingen. Dan zit hij en maakt hij een soort spastische kokhalsneiging-achtige beweging.

Hij is nu 11,5 week. Iemand een idee wat het kan zijn? Voor mijn gevoel eten ze ook minder. Ik probeer voor vrijdag een afspraak te maken bij de dierenarts, maar wie weet kunnen jullie er wat over zeggen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 08 dec 2004 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik kan er niets over zeggen. Natuurlijk kan je kat ook gewoon een rustig karakter hebben. Onze Biebs was ook een rustig kitten, maar de spastische kokneigingen lijken me niet goed. Ik denk dat je er goed aan doet om vrijdag even naar de DA te gaan, al zou het alleen maar zijn om eventuele gekke dingen uit te sluiten. Laat je nog even wat weten?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb een afspraak voor vrijdag gemaakt. Ook voor m'n eigen gevoel.

Tuurlijk zou hij een rustig karakter kunnen hebben, maar het gekke is, hij is pas 12 weken en hij was de eerste week echt de grootste duvel van de 2. Hoop kattenkwaad uithalen (en ons helemaal gek maken ;)). Nu slaapt hij de laatste paar dagen opeens veel en wil zelfs meer amper spelen met z'n broertje. Dat is nogal een omslag binnen 2 dagen.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, dat vind ik ook wel en daarom ben ik blij dat je vrijdag naar de DA gaat. Ik zou het wel heel erg goed in de gaten houden, mocht er een nog lustelozer gedrag optreden zou ik overwegen om morgen direct maar even te gaan. Eten, drinken, poepen etc. gaat allemaal goed?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja ik vind dat bij een kitten ook altijd wel eng hoor, een kitten hoort toch lekker wild te zijn en rond te hupsen. Sommige kittens hebben dit gewoon niet in zich maar aangezien hij de eerste weken wel echt kittengedrag vertoonde denk ik inderdaad dat hij zich toch niet lekker voelt.

heb je al gekeken of hij ook is afgevallen? Of heb je alleen maar het idee dat ze minder eten?

In ieder geval goed in de gaten houden!
groetjes Sharon
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Dat klinkt mij ook niet goed in de oren. Zou een variant van de niesziekte kunnen zijn. Goed dat je hem door de dierenarts na laat kijken, dan zul je wel meer horen.

Een kat van ons heeft dit vorig jaar gehad, deze symptomen en bleek dus inderdaad ondanks entingen, variant van de niesziekte te zijn. Hier zijn ze dan minder ziek van dan als ze niet zijn ingeënt, maar nog steeds behoorlijk naar van.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik ga morgenochtend gelijk weer bellen of we dan terecht kunnen. Hij ligt nu weer rustig te slapen, maar net was het even heel eng. Heel schokkerig adem halen en rare geluiden maken. Of het nou kokhalzen is, of raar slikken ik weet het niet. Ook af en toe iets niesachtigs. Schrok me helemaal wild. Kwam zomaar uit het niets. Hij heeft net iets uit mijn glas water gedronken, dus dan heeft ie wel wat vocht op. Ik heb hem vandaag niet zien eten, maar ben ook niet constant thuis. Verder slaapt ie bijna de hele tijd.
Ben dus helemaal geschrokken en bezorgd en wil echt niet meer wachten tot vrijdag.
Ze zijn nog niet ge-ent. We kregen ze met 10wk ongeënt en wilde ze eerst even laten wennen enzo. Daarnaast zei de dierenarts dat het ook niet heel haastig nodig was. Vandaar dat we ze vrijdag pas wilde laten enten.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wat vervelend zeg! Ik hoop dat het iets kleins is wat gauw over gaat!
Kan het ook zijn dat hij iets heeft doorgeslikt wat hem in de weg zit en wat hij d.m.v. kokhalzen eruit probeert te werken?
Het kan inderdaad ook niesziekte zijn. Ik hoop dat je morgen bij de dierenarts terecht kunt! laat je het ons ook weten?
Sterkte!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik heb ook geen antwoord voor je Manzano, maar ik wil je wel sterkte wensen. Bah eng als zoiets gebeurt met je kitten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bedankt voor jullie antwoorden....ik snap dat jullie me ook niet met zekerheid kunnen zeggen wat het is. Hij is wel beetje zielig nou. Echt beetje suffig en slaperig. Niks herkenbaars meer te zien van het monstertje dat ie kan zijn als spelende kitten. Hopelijk weten we morgen weer en uiteraard laat ik het jullie weten!!!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Goed dat je het zegt!!! Dat soort dingen weet ik allemaal nog niet zo goed. Dit zijn m'n eerste katjes. We hebben ze net 1,5 week en dan hebben we dit ;(. Maak me echt zo'n zorgen......pffff bah.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Dat kan ik me goed voorstellen, manzano. Maar misschien valt het heel erg mee en is het makkelijk te verhelpen. Het is in elk geval goed om even met hem naar de dierenarts te gaan.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Waarom is het eigenlijk precies dat je ze niet moet enten als ze niet lekker zijn? Worden ze dan nog zieker door de anti-reactie ofzo?
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Ja, ze kunnen dan nog zieker worden. Je hebt dan ook nog dode entstof maar die werkt niet zolang. Ik heb het idee dat het niesziekte is. Ben blij dat je morgen al gaat, sterkte en beterschap met de kleintjes.
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

We kunnen vanmiddag half 3 terecht. Hij zit maar beetje te zitten en reageert niet erg. Hij loopt nu zelfs mank. Dat had ik nog niet eerder gezien. Mijn vriend zei wel dat ie al eerder deze week had gezien dat als hij zat, hij 1 pootje wat optrok. Maar hij zit steeds op zijn kamer, dus ik heb dat nooit gezien..... pffff heb vannacht amper geslapen. Arm ventje...
Gesloten