katten en nieuwe meubels

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Anonymous

katten en nieuwe meubels

Bericht door Anonymous »

:grin: Hallo allemaal,

Wij hebben 2 lekkere gekke binnenpoezen. Aangezien zij en wijzelf ons oude stoffen bankstel helemaal versleten hebben, willen we een nieuwe kopen. Het liefst houden we de nieuwe bank zo lang mogelijk zo mooi mogelijk. Het mag best beschadigen, maar niet zo erg als ons ouwe bankstel. Wie weet welk materiaal het beste bestand is tegen binnenkatten?

:catenthralled:

Groetjes,
Esther
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wij hebben een soort suede, is makkelijk met een natte doek schoon te maken en je ziet bijna geen halen van de katten.
Ik weet dat leer heel snel beschadigd als ze echt hun nagels gebruiken met op en af springen en bij stof moet je letten op hoe grof het weefsel is en of ze er dus met hun nagels achter kunnen blijven haken of niet.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Inderdaad..... kijk uit met stof :???: . Wij hebben afgelopen zomer een nieuw bankstel gekocht met vrij grof weefsel en de halen zitten er aan alle kanten in. Ze doen het niet bewust maar elke nagel blijft gewoon "hangen". Gelukkig zit dat ding toch al niet lekker dus zal niet lang blijven staan, maar ons volgende bankstel wordt inderdaad iets van het stof wat Shaz heeft.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb ook een stoffen bank, maar daar zie je niks van weer. Moet ik er wel bijzeggen: deze komt van de kringloop, maar het is echt hele zware kwaliteit. Designbanken voor 200 gulden :grin: .

In ons nieuwe huis krijgen we leren banken. Ben heel benieuwd hoe dat gaat, ben al naarstig op zoek naar een krabpaal zonder huisjes, plateautjes en andere rommeltjes, simpelweg tot aan het plafond.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Euh ik moet de alcantara-lookalikes teleurstellen :cool: Ik heb dat type stof (niet de echte alcantara) en er zitten wel 10.000 kleine nagelgaatjes in :???:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik heb een stoffen bank maar die werd al wat slechter. Nu hebben wij er sinds een paar maanden fleecedekens overheen gedaan (zit- en ruggedeelte, armleuningen niet) en vastgedrukt tussen de naden. Ziet er leuk uit en je kunt ze regelmatig wassen!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik ben ook van plan binnenkort een nieuwe bank te kopen en zit inderdaad met hetzelfde probleem.
Ik heb ook gehoord dat je het beste een leren bank kunt kopen, maar ik vind leren over het algemeen nogal koud ogen.
Zelf vind ik een stoffen bank het mooiste en ik heb er hier nu ook al een fleece deken over heen liggen, dus die haken zal dan wel meevallen :roll:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Wij krijgen dus 3 december onze nieuwe meubels. We hebben voor de verandering de complete kamer in het nieuw gestoken, dus er komt een nieuwe bank, 2 nieuwe feauteuils en 6 nieuwe stoelen voor aan de eettafel. Ook een nieuwe eettafel, salontafel en dressoir.

We hebben een stoffen bank en stoelen gekozen, omdat we leer inderdaad ook koud vinden ogen. Wij wilden geen compleet gladde stof i.v.m. de nagelgaatjes die Emma dus ook heeft. We hebben een iets ruwere stof. Ook weer niet te ruw, want dat vinden ze vast een heerlijke krabpaal. Onze theorie was: Als je een stof hebt die tussen ruw en glad inzit zie je de nagelgaatjes niet zo snel en heb je ook minder kans dat ze er aan gaan krabben.

Moet wel eerlijk zeggen dat ze helemaal verliefd zijn op de gloednieuwe krabpaal.

De katjes kunnen het bij ons de laatste tijd niet weerstaan om lekker op de tafel te klimmen en heerlijk met het Tilantia uit de salim mand te gaan spelen, dus overdag mogen ze niet meer in de woonkamer. Ze hebben nu nog genoeg ruimte. We houden het ook met de nieuwe meubels zo. Ook i.v.m. Luna's kotsgedrag :wink:

Als wij thuis zijn mogen ze gewoon in de woonkamer. Ze mogen ook gewoon op de bank en stoelen liggen. Geen probleem, maar als we weggaan, gaan ze de woonkamer uit.

Zit trouwens wel enorm uit te kijken naar de meubels! De oude meubels willen we verkopen, dus als iemand hier nog iemand kent die op kamers gaat en geinteresseerd is. Doe dan maar een PBtje :wink:
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

IloJeM schreef: Die stof heet volgens mij Alcantara. Het oogt en voelt als suede maar is stevige stof dus trekt het geen katten aan zoals echt suede en leer. Wij hebben het ook ;)
Ja dat zou heel goed kunnen! Ze zitten er ook wel regelmatig in met hun nagels met het er op springen maar je ziet helemaal niks!
Nu proberen om te onthouden hoe het heet :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

Wij hebben pas ook een nieuwe bank gekocht van dat (nep)alcantare. We krijgen hem pas in februari. Maar ik hoop niet dat er zoals Emma aangeeft allemaal gaatjes in komen. :cry:
Eerst hadden we een stoffen bank. Maar daar gingen de haren helemaal in de weefsel van zitten. Daarna een leren bank gekocht, lekker glad. Alleen zitten daar nu krassen op. Dus ik hoop dat de nieuwe bank tussen de 2 oude banken in zit qua beschadigingen en haren.
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

De meeste gaatjes hier komen van de jonge kittens die nog niet kunnen springen. Zij klimmen met hun nageltjes (lees: naaldjes) omhoog.
Je zult er dus bij iets oudere katjes veel minder last van hebben :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bedankt voor de goeie tips! Ik hoop dat we daarmee een mooi bankstel kunnen uitzoeken wat ook lang mooi blijft. Ik dacht zelf eerst dat een leren bankstel misschien wel wat was, maar aan jullie reacties te horen valt dat best tegen. We waren er zelf al achter gekomen dat een stoffen bankstel niks is. Ondanks dat Gaya en Toby een krabpaal tot aan het plafond hebben blijft het bankstel ook handig om even je nagels in te hangen... En de haren blijven daar inderdaad zo in hangen. Niet prettig als je daarna met een zwarte broek aan op de bank gaat zitten.

EDIT:
Nou, we hebben gister een bankstel gekocht. Bij Seats & Sofa's omdat we niet zo veel geld hebben. De bekleding die jullie hadden aangeraden hadden ze daar niet, dus we zijn maar gewoon voor echt leer gegaan. Ons bankstel was in de goeie kleur op voorraad, dus hij staat zelfs al in de woonkamer. Gaya en Toby vonden het alleen vervelend dat we gingen schuiven met alle meubels, maar nu alles weer op hun plek staat maakt het ze helemaal niet uit dat er een nieuw bankstel in staat. Ze vinden het wel erg grappig dat ze er onderdoor kunnen schuiven...


Groetjes,
Esther
Gesloten