koud

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

koud

Bericht door sokje »

hey ik heb een nieuw huis gekocht en binnenkort verhuizen de katten mee. ik heb een veranda voor hen dat ik helemaal ga inrichten en waar ze zullen moeten slapen of in de keuken. maar nu heb ik wel gemerkt dat het nogal koud is in de veranda en ik vraag mij af of katten het koud kunnen hebben. In de keuken is wel verwarming dus die ga ik wat laten opstaan zodat ze daar voor kunnen gaan liggen. Maar nu vroeg ik mij toch eigenlijk af of katten het koud kunnen hebben.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: koud

Bericht door Miranda »

Bedoel je misschien een serre? Want wij hebben ook een veranda en die is buiten zonder ramen zeg maar.
Omdat je hem helemaal wilt inrichten, dacht ik aan een serre.

Katten kunnen het koud hebben, net als mensen. Maar ze hebben het volgens mij niet heel snel koud, met hun vachtje.
Maar zolang ze kunnen kiezen tussen de veranda/serre en de keuken, kiezen ze vanzelf de keuken wanneer het hen te koud wordt, denk ik.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Altijd een grote stap.
Leuk dat de katten straks op de veranda mogen, zullen ze vast leuk vinden. Ik denk wel dat katten het koud kunnen hebben. Volgens mij houden de meeste katten juist van warmte. Misschien is het een idee om een kattenluikje te plaatsen van de veranda naar de keuken, als ze het dan koud hebben, kunnen ze zelf naar binnen gaan.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Mischien een rare vraag hoor, maar waarom moeten ze daar slapen?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

Mijn vriend wilt niet dat ze in de living komen als we niet thuis zijn of aan het slapen zijn. Omdat de oudste al wat ouder wordt en soms niet in de kattenbak wil gaan. Ook voor al het haar enzo. Ik heb gezegd dat ik hen in de keuken en de veranda wou laten als het daar wel een beetje warm was.

Wij zeggen het juist omgekeerd. Een serre is zoiets waar je groentjes en bloemen in plant en een veranda is het verlengde van een huis, meestal volledig in glas, heel warm in de zomer.

De deur tussen de keuken en de veranda zou open blijven staan, dus ze kunnen altijd warmere oorden opzoeken. Als ik nu merk dat het echt echt wel te koud is in de veranda, kan ik ze in de keuken laten slapen. Daar is dezelfde verwarming als in de living dus maakt het eigenlijk niet uit. En ik heb al speciaal een zetel voor hen en allerlei mandjes en doekjes.

EDIT:
Toen we net bezig waren in het huis met wat verbouwingen, hebben we al bezoek gehad van een kat. Ze ruikte heel lekker en het was duidelijk een raskat. Ze kwam gewoon binnengelopen en sprong op het aanrecht. Ik heb direkt gecontroleerd of het een kattin of een kater was, want met katers komen mijn kattinnetjes niet zo goed overeen. Ik heb ze daarna niet meer gezien, maar wel tof dat ik als kattenliefhebber werd verwelkomt in mijn nieuwe buurt door een kat!
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gesloten