zo gauw meneer maar denkt dat je iets te eten hebt zit hij bij je, en hij zal ook niet terug schrikken om het uit je hand of desnoods uit je mond te pakken. en dat gaat niet bepaald zachtzinnig. :smakelijk:
duw je hem weg dan is meneer pas goed kwaad en heb je een groot probleem. dan bijt hij, zet zijn nagels in het dichtsbijzijnde lichaamsdeel enz..... :catmad:
Ben je aan het eten koken of zo, hou het maar in de gaten want meneer haalt het onder je neus vandaan. en ook hier geldt: afpakken? dan valt hij je aan. en flink.
Ook als er bezoek is en er staan koekjes ofzo op tafel...waag het niet meneertje aan te pakken, dan heb je een groot probleem. en volhouden. steeds weer.
Als hem iets niet zint vliegt hij bj mij in mijn enkel. bij anderen doet hij dit niet, alleen bij mij. heb al mijn hele enkel vol krassen en beten!

Straffen heeft geen enkele zin. plantenspuit? leuk om mee te spelen.
onder kraan houden (uit wanhoop probeer je veel!) geeft ie niks om. tikje geven? krijg een tik terug. NEE roepen? kijkt hijje aan van mens gil niet zo.
Elke keer als we nu iets eten of aan het koken zijn ofzo, moet Moortje de gang op, een andere keuze heb je gewoon niet. maar leuk is het natuurlijk niet.
Ik blij volhouden en hem elke keer weg sturen en alles afpakken, maar het helpt helemaal niks en hij wordt steeds feller. Ik ben toch al niet zo'n held met katten, die twee van mij zijn heerlijke beesten, maar als Moor zo doorgaat word ik toch ook wat angstig voor hem!

Verder is het een schat van een katertje hoor, lekker op schoot, luisteren als je hem roept, zitten op commando,

maar dit gedrag is allerminst leuk!
Iemand enig idee waar het vandaan komt en wat ik er aan kan doen?
Alle tips zijn welkom!!
(sorry voor het lange verhaal!!)