Steeds poep in vacht
Steeds poep in vacht
Hallo,
Katja krijgt steeds poep in haar vacht...ben steeds bezig om haar achterkant te wassen, dat laat ze op zich toe,maar lijkt me niet goed om elke dag 2 keer te moeten doen. Ze heeft nogal een bos haar en houd dus blijkbaar haar kont niet goed omhoog tijdens de grote boodschap...wat kan ik hieraandoen,,,is knippen van het haar de enige optie?
gr lous
Katja krijgt steeds poep in haar vacht...ben steeds bezig om haar achterkant te wassen, dat laat ze op zich toe,maar lijkt me niet goed om elke dag 2 keer te moeten doen. Ze heeft nogal een bos haar en houd dus blijkbaar haar kont niet goed omhoog tijdens de grote boodschap...wat kan ik hieraandoen,,,is knippen van het haar de enige optie?
gr lous
Wow! een kat die gaat spinnen als je hem wil wassen!
Doe je goed!
Norris had er alleen de eerste keren last van. Dan zaten zijn achterpootjes zelf helemaal onder. Heb em 3 keer moeten wassen. Hij vond het water wel erg interessant, maar nu dus niet meer...
Ik denk dat knippen op zich wel een goeie optie is, maar inderdaad wel zonde.

Norris had er alleen de eerste keren last van. Dan zaten zijn achterpootjes zelf helemaal onder. Heb em 3 keer moeten wassen. Hij vond het water wel erg interessant, maar nu dus niet meer...
Ik denk dat knippen op zich wel een goeie optie is, maar inderdaad wel zonde.

Hoi Sandy,sandy schreef:Dat is niet perse waar Nanna.
De kat van m'n ouders heeft normale ontlasting maar me moeder moet toch regelmatig dr kont wassen.Dat is dan een pers.
De goede drol zal niet zomaar in de vacht blijven hangen, de kat moet erin gaan zitten of de haren moeten voor de anus in elkaar geklit zijn. Te vochtige ontlasting blijft vanzelf plakken aan de vacht met als gevolg een poepbroek. Als de kat dunnere ontlasting heeft is dat meestal het gevolg van voedsel of lekkertjes) die het diertje niet zo goed kan verteren. Dunne ontlasting kan ook veroorzaakt worden door stress of parasieten, en soms door een verstoorde spijsvertering.
Ach, het diertje is aan het omschakelen en wennen.Ik voer 'm momenteel blikjes Whiskas JR vlees en brokjes waarvan ik zo niet weet welk merk het is (m'n vriendinnetje heeft deze gehaald...)
Wellicht kan het te maken hebben met het verschil in voeding tussen het asiel en bij ons (hij is ondertussen 'slechts' een weekje bij ons).
Door de verhuizing is er stress, daarnaast de omschakeling van voeding en daar heb je al twee oorzaken van diarree bij elkaar. Daarnaast staat Whiskas erom bekend dat veel katten er diarree van krijgen. Misschien is het een idee om het ventje een rauw kluifje/ karkasje/kippennekje te geven naast de brokjes. Carnibest is een redelijk/goed alternatief en veel beter dan blikvoeding. Daarnaast kiitenbrokjes waar het hummeltje de hele dag van kan eten. Een probiotica bijvoorbeeld bene-bac van spat ( http://www.spat.nl ). Biogarde stand of kwark of yoghurt zijn ook goede hulpmiddelen om de ingewanden te ondersteunen.
Groetjes,
Nanna
Hoi Nanna, ik heb al verscheidene verhalen gehoord over gewone normale poep die in de broek blijft hangen dus het kan wel degelijk.
Ik zou yoghurt niet regelmatig geven, er is speciale kattenyoghurt die veel beter is voor hun ingewanden. Er zit ook lactose in yoghurt namelijk en daar kunnen katten niet goed tegen.
Ik zou yoghurt niet regelmatig geven, er is speciale kattenyoghurt die veel beter is voor hun ingewanden. Er zit ook lactose in yoghurt namelijk en daar kunnen katten niet goed tegen.