Hoge koorts en lusteloosheid: virusinfectie

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gesloten
Gebruikersavatar
Hasse
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2003 14:41

Hoge koorts en lusteloosheid: virusinfectie

Bericht door Hasse »

<titel aangepast door moddy>

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik mijn vraag hier goed stel, maar ik wilde even advies inwinnen.
Sinds een paar dagen is Paco niet zoals hij normaal is. Hij is lusteloos, slaapt heel veel, speelt bijna niet meer met Tony, eet nog wel, maar niet zoveel als normaal. Tony daagt hem af en toe uit om te spelen, maar daar reageert hij niet zoveel meer op, doet heel even mee of loopt maar weer weg. Hij ligt heel veel in zijn mand, of, zoals nu, op het balkon in de zon.
Hij heeft geen diarree ofzo en geeft ook niet over.
Enig idee wat dit kan zijn?
Mijn vriend denkt al meteen dat hij Tony niet meer leuk vindt, maar een paar dagen geleden lagen ze nog lekker bij elkaar, speelden ze en likten ze elkaar schoon, dus mij lijkt dat erg onwaarschijnlijk.

Wie kan mij helpen? Is dit een geval voor de da? Of moet ik het even aanzien, aangezien hij nog wel eet (als ik hem zijn avondhapje, lepeltje vlees, voorschotel, eet hij het wel op).

Help... :sad:
Paco en Tony...worden het vriendjes???!!!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Zolang hij nog blijft eten en vooral blijft drinken kan je het het weekend nog aankijken. Maar ik vind het toch wel zorgwekkend als je kat zich ineens zo anders gedraagt, helemaal als ze dan slomer worden. Als het maandag dus nog zo is of als hij van het weekend toch niet meer wil eten zou ik zeker even langs de dierenarts gaan.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Hasse
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2003 14:41

Bericht door Hasse »

Ik ben gisteren toch nog maar even langs een da gegaan (mijn eigen da-praktijk was gesloten) en hij bleek een temperatuur van 41,1 graden te hebben!!!! :shock: Volgens de da was het een soort van griep, zoals mensen zich ook ziek kunnen voelen door de griep, hij kon verder geen symptomen vinden van een andere ziekte.
Paco heeft een onderhuids infuus gehad (hij werd een dromedaris!) en vanochtend kwam hij in ieder geval wel zijn mandje uit en hij liep wat rond, ziet er al wel wat beter uit, volgens de da moet ie in de loop van het weekend wel weer beter worden.

Nou, gelukkig maar dat ik toch nog even langsgegaan ben... pfff....

Groetjes!
Paco en Tony...worden het vriendjes???!!!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hasse, inderdaad goed dat je een da hebt bezocht. Die griep kan erg hardnekkig zijn, dus let goed op of Paco genoeg blijft drinken en eten. Het infuus (op twee plaatsen inspuiten, zodat ze van die leuke fietstassen krijgen :smile: ) werkt zo'n 24 tot 36 uur, daarna moet het lichaam het zelf weer overgenomen hebben.

Ik ben benieuwd hoe het gaat!
Gebruikersavatar
Hasse
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2003 14:41

Bericht door Hasse »

Het gaat al wel wat beter, Paco wordt iets actiever en eet ook, ik zie hem alleen nog niet zo vaak drinken als hij normaal doet, maar ik hou het in de gaten. Hij is nog niet helemaal de oude, nog veel slomer en hangeriger (lusteloos) dan normaal, maar hij kan ook niet zo snel weer beter zijn natuurlijk.

Nou, hoop dat hij snel weer de oude is, zo ken ik hem niet!
Mijn vriend dacht echt even dat Paco zich verraden voelde doordat Tony erbij gekomen is :???: , maar dan had hij meteen in het begin toch al afstandelijk en vijandig gedaan? Hij doet ook niet raar tegen Tony, alleen wil Tony steeds spelen en daarin heeft Paco nog niet zo''n zin, logisch, heb ik ook geen zin in als ik ziek ben! :grin:

Groetjes!
Paco en Tony...worden het vriendjes???!!!
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Je zou eens aan de DA kunnen vragen of het zinnig is hem een vitaminenkuur te geven. Tenslotte heeft hij zo'n hoge koorts gehad en lijkt mij een zetje best wel nuttig.
Gebruikersavatar
Hasse
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2003 14:41

Bericht door Hasse »

Ik ben afgelopen week nog even langs de da geweest, ik moest sowieso voor de tweede enting voor Tony en dacht: laat ik Paco meenemen en hem nog even een check-up geven door mijn eigen da. Ze kon geen klinische zaken vinden die wezen op ziekte, geen koorts meer, hij eet en drinkt inmiddels ook weer helemaal als vanouds en speelt ook weer meer.
Wel heeft hij een zeer oogje sinds bezoek aan da: maar volgens mij heeft hij er stof ingekregen, bij het opmeten v/d meterstanden was hij zo nieuwsgierig dat hij de meterkast indook, waar nogal wat spinnenwebben en stof vandaan kwamen... :???: en sindsdien kreeg hij er wat last van. Hou het wel ff goed in de gaten.

Maar gelukkig is hij verder weer beter!

Groetjes!
Paco en Tony...worden het vriendjes???!!!
Gebruikersavatar
Hasse
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2003 14:41

Bericht door Hasse »

Nou, om het verhaal dan helemaal compleet te maken :lol: : voor de zekerheid is mijn vriend vanmiddag toch nog maar even langs de da gegaan (we lopen de deur plat bij haar de laatste tijd, lijkt het wel!). Ze heeft dmv een vloeistof gekeken of het hoornvlies beschadigd was (en na een uurtje ofzo kreeg hij een felgroene neus!!! :shock: ), maar daarmee was niets aan de hand. Ik heb nu een oogzalf meegekregen, hopelijk gaat het snel weer helemaal goed met 'm!

Groeten!
Paco en Tony...worden het vriendjes???!!!
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Hier ook een lusteloze zieke kat. Had 40 graden koorts en eet sinds gisteravond niet meer en heeft (daarom wisten we dat hij echt ziek was) geen interesse in buiten.
Boris heeft volgens de da ook een virusinfectie en heeft een injectie en een kuurtje gekregen en mag zeker 3 dagen niet naar buiten, ook niet als hij erom zeurt.
Ik hoop maar dat hij weer snel opknapt, want hij is zo timide. Helemaal onze Boris niet :sad:
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Hoi Anouschka,

Het gaat iets beter. Hij heeft gisteravond en vannacht een paar keer goed gedronken en vanmorgen heeft hij wat brokjes gegeten. Wel voelt hij nog erg warm aan, dus de koorts is nog niet echt weg. Wel is hij levendiger dan gisteren. IK vond ook nog een kots van vannacht, dus echt beter is hij nog niet.

Ook doet hij erg lelijk tegen onze andere 2 katten, maar dat is gebruikelijk als Boris bij de dierenarts is geweest. Dan moet hij zich af reageren en soms duurt dat wel 2 weken.
Gesloten