Mijn kat wil niet luisteren

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

precies en zo doe ik het ook. Eraf als ik eten aan het maken ben (ook hun eten!) en erop als ik klaar ben. Altijd meestal al terwijl het een en ander op het fornuis staat was ik gelijk de dingen af waarmee ik te werk ben geweest (anders gaan ze daar gelijk aan zitten) en de allerlaatste dingetjes gooi ik in mijn gootsteenbak die al vol met een sopje staat en dan eerst eten en vervolgens hoef ik alleen nog maar de borstel erover heen te halen en schoon is alles weer en katten kunnen niet gaan zoeken naar etensresten of dingen aflikken enzo...

Op de hete platen zet ik pannen met laagje water zodat hun pootjes niet verbranden kunnen. Je went eraan.

En voor dat ik ga koken doe ik altijd even een Glorix Hygiene spray erover heen. Het werkt prima voor mij zo en voor hun ook. Tja je moet wel wat vaker je koelkast, tegels, magnetron, keukenkastjes schoonmaken van hun tegenaan zitten, op liggen, springen, pootafdrukken... maar ik vind dat beter te verdragen dan elke keer op springen en naar de keuken te moeten lopen en ze elke keer te moeten straffen. Ik win die strijd niet dan er maar mee leren omgaan!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Carol schreef:Ik heb nog 1 tip niet voorbij zien komen en dat is een ui in een paar stukken snijden en op het aanrecht leggen als je aan het koken bent bijvoorbeeld. Er zijn echt maar heel weinig katten die die geur lekker vinden.
.
Tja dan heb ik weer net die uitzondering ben ik bang. Dat maakt Xandor dus niks uit, die gaat er rustig met zijn neus bovenhangen.

Ik moet er stiekem ook altijd wel om lachen, gisteren aten we spaghetti en we hadden de pannen nog niet afgewassen. Dus zagen we Xandor na 10 minuten de kamer inwandelen, als likkend met een oranje mond :lol:
groetjes Sharon
Gast

Re: Mijn kat wil niet luisteren

Bericht door Gast »

[quote="Harry_Gerrit"] Ik heb bijna geen last van ze alleen springen ze steeds op het aanrecht en op de tafel. [/quote]

Eerlijk gezegd, mijn kat mag bijna alles. Voor het aanrecht heeft hij alleen interesse als er iets te eten is. Dan ben ik er zelf bezig en dus wil ik niet dat hij in de weg zit. Toen we elkaar pas kenden, heb ik hem wel eens gezegd dat hij uit de weg moest.

Zelf heeft hij een oplossing gekozen: Hij zit op een krukje, te kijken wat ik doe. Kennelijk erg interessant. Als hij buiten is, komt hij er voor binnen, op het geleuid af. Zet ik iets in de oven, dan gaat hij daar naast zitten wachten tot het klaar is.

Ik geef hem nooit iets te eten op het aanrecht, maar hij mag altijd iets van mijn eten hebben. Nadat ik zelf klaar ben met eten. Hij zit dus geduldig te wachten, zonder zeuren. Ben ik klaar, dan gaan bord en schalen op de keukenvloer, tot hij alles heeft kunnen bestuderen. Want het is meer nieuwsgierigheid. Ik moet hem niet mijn eten voorzetten in zijn voerbakje, want dat eet hij dan echt niet. Is de kat klaar met zijn onderzoek, dan gaat alles in de afwasmachine.

Het aanrecht zelf is voor hem helemaal niet meer interessant.
Gesloten