Maar vanmiddag was er iets vreemds. Ik was even boven en de kittens waren in de woonkamer. Toen ik weer beneden kwam zat kat 2 op de ene stoel, en kat 1 op de andere. Ik hoorde dat er achter het huis een kat wegrende dus ik ging beter kijken. En jawel, ik had het raam open staan er er stonden een paar vochtige kattenpootjes (het regende) in de vensterbank. Dat kon overigens niet van mijn katjes zijn, want die kunnen nog niet zo hoog springen. Dus die andere kat was binnengeweest. Toen ik beter keek, zat kat 2 helemaal te trillen, hij was heel bang. Ik ging hem aaien, en terwijl hij dat normaal nog niet zo snel toelaat, deed ie dat nu wel.
Even later stond de ene kitten aan de ene kant van de kamer, en de ander in de andere hoek. Ze stonden allebei helemaal met hun vacht overeind, jeweetwel, helemaal bol hun rug. En te trillen. Ik begreep er niks van! Toen begon kat 2 een lange tijd een soort jankgeluid te maken. En kat 1 gromde soms terug. En daar stonden ze zo tegenover elkaar, wel een kwartier lang denk ik. Een paar keer liep ik naar ze toe om te aaien, als wat afleiding ofzo (ik wist ook niet wat ik moest) maar daar reageerden ze niet op. Een tijdje later ben ik maar weer naar boven gegaan.
Toen ik weer terugkwam, ging het nog precies hetzelfde. Kat 1, die vaker naar mij toe komt, ging tussen mijn benen staan, als beschutting ofzo. Maar allebei nog steeds met hun haren overeind en te trillen, alsof ze elkaar ieder moment konden aanvallen.
Weer een tijdje later heb ik ze hun 'avondmaal' gegeven en was het even over. Maar na het schoonlikken stonden ze weer tegenover elkaar. Kat 1 probeerde kat 2 te likken (vriendschappelijk) maar kat 2 reageerde daar heel fel op. En zo ging het dus nog een tijdje door. Ze reageerden absoluut niet op mij als ik even aaide ofzo, of als ik met een touwtje (waar ze zo fan van zijn) heen en weer ging. Dus ik liet het maar...
Ik moest werken dus ik ging er maar vandoor, niet met een fijn gevoel want ik vond het zo vreemd! Maargoed. Toen ik op mijn werk kwam bleek ik verkeerd ingepland

Wat betekende dit? Is het normaal? Of zou het soms met die ene kat die vermoedelijk binnen was geweest te maken hebben?
Het is een beetje een lang verhaal, maare, dankjewel!!
Oja, misschien is het handig om dit erbij te vertellen: ze zijn zo'n negen wekend oud/jong.