overgeven en niet willen eten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Jullie lieve woorden doen me heel goed.......

Gisterenavond bleef dikkie steeds weglopen,hij wilde perse op de koude grond liggen en dat mocht hij van mij natuurlijk niet.Heb steeds warmwaterzakken en dekens achter hem aan gesjouwd.
Voor afgelopen nacht heb ik hem maar in de hondebench gelegd.Normaal slapen de honden erin,maar goed.Ik heb er 2 warmwaterzakken ingelegd.En een lekker kleedje.Een kattebakje paste er ook nog bij.Nu heeft hij heel de nacht in de kattebak gelegen in de hondebench.Vanmorgen voelde hij al wat warmer.Maar na eventjes op de grond gelegen te hebben was hij weer opnieuw koud.Heb hem dus maar weer in de bench gelegd,zonder kattebak deze keer.
Eigenlijk had hij al moeten plassen van het infuus,maar niets hoor :???:
Drinken heeft ie wel al zelf gedaan.Van eten moet hij nog steeds niet hebben.Dag 4 al..
Zometeen ga ik maar weer even de da bellen,om te vragen of het wel goed gaat zo.En nog maar 4 uurtjes voor de uitslag.Daar zie ik wel tegen op,maar beter zo snel danhet hele weekend moeten wachten.
Ik houd jullie op de hoogte en die stomme 1e da ga ik er zeker op aan spreken!
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Ik heb Dikkie net weggebracht.

Ik kwam beneden en Dikkie lag in de hondebench.Hij ademde heel vreemd.Dus ik meteen de da gebeld.Nou,ik moest de uitslag van het bloed maar afwachten...Niet dus!Ik heb hem getemperatuurd, 35,8 ipv 38,5 bijna 3 graden onderkoeld.Heb hem meteen naar de da gebracht.Schijt aan zijn bloeduitslag,hij heeft NU hulp nodig.
De da heeft hem weer onderzocht.Hij is nu foto's aan het maken omdat er misschien vocht in z'n longen zit.Ik hoop echt dat ze mijn manneke kunnen helpen......
Je verontrust me niet hoor,ben heel blij dat je meedenkt.Maar sinds dinsdag heb ik zelf het gevoel dat het niet meer goed komt,probeer dat gevoel ver weg te stoppen.Want ik wil knokken voor mijn lievelieverd.
En zal alles doen en laten doen om hem er boven op te krijgen...

Later meer...
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Fiona lees nu net dat je hem toch op hebt laten nemen! Heel verstandig van je. Tref je verdorie weer een DA die begint te sputteren, grrrrrr, je zou ze af en toe toch wat willen doen??

Vraag of ze Dikkie ook getest hebben op FIV (kattenaids) en FeLV (leukose)? Het lijkt namelijk allemaal heel erg op een "crisis" van een FIVkat.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Daar lijkt het inderdaad op.IK zou echt niet weten hoe het komt.Maandag avond wilde hij continu met me spelen.En dinsdagmorgen heel vroeg begon hij met braken...Heb al veel nagedacht maar heb geen idee hoe het kan komen.
Hij is nu bij de da gebleven,heb hem laten opnemen.Nu zit ik zelf dus heel erg in de stress.Ik mis hem nu al...
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Hallo,daar ben ik weer.
Vrijdag de bloeduitslag gehad.Het was niet best.Z'n leverfuncties en z'n nieren waren helemaal niet goed.Op de foto zagen de da's "iets".Door de telefoon had hij het over misschien een longontsteking maar dat de prognose slecht was.Ben er meteen heen gegaan.Daar vertelde hij echter dat hij een hele grote tumor zag,die zijn lever,nieren en longen had aangetast.Hij zij ook nog iets over de glucosewaarde die niet goed was maar dat dat kwam door de infusen(Dit kan echter niet,hij heeft bloed geprikt voordat mijn lieverd infusen kreeg.
De da zei dat er geen redden meer aan was,niets meer aan te doen en voor de kat zou het beter zijn hem meteen in te laten slapen.
NEE zei mijn gevoel,zo ziek is hij nog niet...Ik heb hem mee naar huis genomen.Ik had nl. de keus,of direct in laten slapen of zaterdag om half 10 's morgens.Mee naar huis dus!
Heel de nacht heb ik bij mijn lieverd gezeten.En ook gisteren.Hij ging steeds verder achteruit.Zijn ogen lagen steeds dieper en hij reageerde niet meer op alle geluidjes.Samen hebben we nog naar zijn foto's gekeken.Ik heb hem al z'n speelgoedjes laten zien,en daar keek hij echt naar.Hij werd steeds kouder en kouder.Vrijdag om 17uur nog maar 35 graden.
Vannacht heb ik ook weer bij hem gewaakt.Hij lag heel de tijd te spinnen.En ik voelde dat dat was omdat hij genoot.Vanmorgen heb ik hem bij me in bed genomen om vijf uur.De laatste uurtjes dacht ik.
Tegen 8uur stond hij ineens op,luisterde naar zijn vriendinnetje in de kattebak.Hij keek heel fit uit z'n ogen.Hij is van bed gesprongen en ging drinken.Vervolgens ging hij op tafel zitten,met zijn koppie in het zonnetje.Hij genoot daar echt zo van,lekker met z'n oogjes dicht genieten.Het zonnetje maakte zijn koppie lekker warm.Om 10 voor half 10 besloot hij dat het tijd was om even te gaan plassen!!Vervolgens liep hij mijn kamer uit en de twee trappen af naar de keuken.Het laatste stukje leek hij zelfs te rennen.Hij ging op tafel zitten!En dat betekent dat hij wil eten....Mijn manneke,sinds dinsdag had hij dat niet meer gedaan.Heb hem lekker laten vreten van de whiskas zakjes...Daarna heb ik hem mee naar buiten genomen.In een dekentje gewikkeld.Hij was zo fit!Hij keek alle vogeltjes na...Toen mijn hondjes kwamen kijken mauwde hij lelijk tegen ze.
Ik voelde dat het weer helemaal goed was met hem en heb de da gebeld of ik langs mocht komen voor nieuwe foto's(er moet iets mis gegaan zijn.)Dit was niet mogelijk,wachten tot morgenochtend negen uur!Een andere da gebeld,komende week een afspraak maken...Weer een ander:kom maar bijna meteen!
Deze da heeft dikkie onderzocht,z'n temperatuur was inmiddels boven de 37 graden!Hij voelde niets verkeerd en zei ook dat dit geen kat is die dood gaat.hij was vast wonderbaarlijk geneest.Hij heeft nog een foto gemaakt...GEEN tumor!dit geloofde ik niet,heb hem gevraagd de foto van een andere kant te maken..Niets!Allen VET.Tja dat hij te dik is weet ik.Heb aan de ander da's vaakgevraagd of ik er iets aan moest doen,niet nodig zeiden ze.Deze echter zei dat Dikkie echt nodig af moet vallen.Maar eerst eens opknappen.Vandaag heeft hij verder heel vaak gegeten en hij drinkt steeds.Ook spint hij nog steeds weer.En houdt mij erg goed in de gaten.Het lijkt er echt op dat mijn lieverd terug is.
Morgen ga ik de foto waar een tumor te zien zou zijn opeisen en breng hem naar de da van vandaag.Ben heel benieuwd wat hij te zeggen heeft...
Ook wil ik nog bloed laten prikken,misschien toch voor die kattenaids.
Jullie horen wel hoe dat afloopt..bedankt voor de steun tot nu toe

Liefs
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Fiona, ik ben met de stomheid geslagen! Dit verhaal lijkt zoveel op wat wij vorig jaar met Spetter hebben meegemaakt... Een dag opgenomen geweest bij de kliniek vanwege benauwdheid, rontgenfoto's gemaakt waarop te zien zou zijn dat hij een flink vergroot hart zou hebben en vocht bij de longen. Medicatie meegekregen en het advies hem maar lekker te verwennen in deze laatste periode. Ook bij mij zat het niet lekker met mijn gevoel, dus gevraagd om een echo welke ik na wat tegensputteren van de DA mocht laten maken. Na een week of 6 kon ik terecht voor de echo en die was helemaal goed. Dus gestopt met de medicatie.

Uiteindelijk ben ik na een aantal andere fouten ook weggegaan uit die praktijk en heb de gegevens opgevraagd waaronder ook de foto van Spetter. Onze FIVdierenarts was namelijk erg benieuwd naar die foto en had een beetje het vermoeden dat hij misschien wel een tumor had. Dus foto meegenomen naar hem en hem eens laten kijken. De foto was geheel verkeerd beoordeeld op de foto was GEEN vergroot hart te zien en ook geen vocht!! Wel leek Spetter zijn hart wat groter door... VET! Iets wat de vorige DA ook had moeten zien, want Spetter is inderdaad wat mollig.

We weten nog steeds niet wat de benauwdheid heeft veroorzaakt, ook Spetter was het aan het opgeven. Uiteindelijk is hij er helemaal bovenop gekomen maar bleek wel kattenaids (FIV) te hebben. Waarschijnlijk heeft hij vorig jaar zijn eerste echte "crisis" gehad en is daar wonder boven wonder zelf bovenop gekomen.

Ik hoop echt heel erg dat jouw Dikkie geen FIV heeft en dat dit alles veroorzaakt is door iets anders dan een tumor! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ga op je gevoel af! Ik heb zelf op die manier al 3x een test aangevraagd waar de DA niet echt het nut van inzag maar waar ik achteraf wel gelijk mee had, mij maken ze niets meer wijs. En al zou ik geen gelijk hebben dan is dat mijn verlies (financieel gezien dan), maar dan weet ik wel zeker dat het DAT niet is.

Heel veel sterkte nog de komende tijd, ik hoop dat je hier nog meer positieve berichten over Dikkie kan plaatsen.

Voor nu een hele dikke knuffel voor Dikkie!!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Wonderbaarlijk he!!
Het gaat steeds beter met Dikkie.hij blijft steeds eten en drinken.En is vanmorgen wederom naar de kattebak geweest.Het wachten is nu op een poepie.Hij gaat weer lekker voor het raam zitten en in z'n mandje liggen.Wel is hij nog supermega aanhankelijk.Hij kijkt steeds rond alsof hij zoiets heeft van,goh,niet verwacht dit alles ooit nog te zien...Hij zit nu naast me voor het raam,naar buiten te kijken hoe een duif bezig is.

Vanmorgen is m'n moeder naar de da gegaan voor dikkie's dossier en de foto.Het dossier kreeg ze mee.Daarin klopt er zeer veel niet van de laatste dagen.Er staat niets over een tumor en niets over inslapen,zeer vreemd.De foto kreeg ze niet mee..
Toen heb ik gebeld om te vragen of ik de foto mocht hebben voor een 2e opinion(?).Daar werd een beetje moeilijk overgedaan en ze zouden mij erover terug bellen.Dat deden ze gek genoeg ook.Ik mocht de foto meenemen,maar ze wilden hem wel terug,want wettelijk is hij van hun(volgens andere praktijken is hij van mij,want ik heb hem betaald).Ben meteen naar de praktijk gegaan.De 2 da's stonden met een boek in de handen bij de pc,te overleggen wat het kon zijn(dit ging volgens mij over dikkie)De foto lag naast ze en de lichtkast stond nog aan.De da begon meteen over dat ik nog moest betalen.Nou,ik had m'n pinpas bij hoor!Jammer voor hem,want nu moest de foto wel mee.Ik vroeg hem mij de foto nog eens te laten zien.En heb hem gevraagd de tumor nog eens aan te wijzen.Beweerd hij nooit gezegd te hebben dat hij een tumor heeft.Ik kreeg een heel ander verhaal!Nou,mijn schoen brak en ik wilde boos worden.Heb het niet gedaan,want ik moest die foto meekrijgen.Ik heb wel gezegd dat het maar goed is dat ik niet naar hem heb geluisterd!Dat hoopte hij voor mij ook.
Gisteren had mijn moeder nog gebeld en kreeg ze als antwoord voor een nieuwe fot:"die tumor zit er en zal echt niet meer weggaan",met zo'n misselijkmakende lach....
Nu heb ik voor vanmiddag een afspraak bij dezelfde praktijk als waar ik gisteren geweest ben(helaas een andere da).Ik twijfel nog of ik dikkie mee zal nemen.Hij heeft nl. een hekel aan auto rijden.Maar dat Fiv onderzoek wil ik toch laten doen voor de zekerheid.

Liefs karin
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Nou Karin het wordt wel steeds gekker he? Wat een idioterie! Had je toch bijna Dikkie in laten slapen voor iets wat er helemaal niet zit. :evil:

Wat ben ik blij dat je op je gevoel hebt durven vetrouwen en Dikkie mee naar huis hebt genomen. Je hebt hem echt letterlijk voor de dood weggetrokken.

Het lijkt mij dat jullie voor nu even genoeg hebben meegemaakt, laat die FIVtest even voor wat het is en laad jezelf even op. Geef Dikkie even de rust om helemaal te herstellen. FIV lijkt een vreselijk iets, is het natuurlijk ook maar het is voor de komende dagen/weken niet levensbedreigend. De prognose is bij FIV is vaak erg goed. Mijn eigen kat is daar het levende bewijs van, hij is al minimaal 6 jaar besmet en gelukkig nog steeds in goede gezondheid.

Als je meer wil weten over FIV kun je mijn site eens bezoeken http://www.kattenaids.nl .

Laat Dikkie vanmiddag maar lekker thuis, als ze hem pertinent willen zien kun je in de loop van de week altijd nog even een afspraak maken. Alle stress die je nu kunt voorkomen zal zijn genezing alleen maar ten goede komen. :wink:

Ik ben heel blij met dit goede nieuws! Heb van het weekend veel aan jullie gedacht!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Dikkie is vanmiddag gewoon thuis gebleven.Hij houdt niet van auto rijden en wordt er altijd ziek van,dat is hem gespaard gebleven.
Wel heb ik de foto's laten zien.De plek die aangewezen is als zijnde een tumor,is gewoon VET!!Dus ik wil iedereen waarschuwen daar rekening mee te houden.Want voor vet hoef je toch niet in te slapen he...
Wel zag zijn ene long er nogal vaag uit,dit zou een ontsteking of een tumor kunnen zijn.Maar het feit dat hij nu niet meer benauwd is,maakt dat onwaarschijnlijk...Ook had ze het nog over FIP en Fiv en leucose.Deze dingen willen ze toch graag nog onderzoeken.Maar ook dan blijft het vreemd dat hij zonder hulp weer beter is geworden.
De foto heb ik daar gelaten.Morgen gaan ze er nog met een paar da's naar kijken.IK ben best zenuwachtig voor wat ze gaan zeggen...Eigenlijk zou ik wel een nieuwe foto willen laten maken van zijn longen,misschien zijn ze nu weer in orde...
En Femke ik zal je site zeker eventjes bekijken,je weet maar nooit.
Ik ben heel gelukkig met Dikkie dat hij nu weer even beter is en hopelijk voor nog heeeel lang..
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Vet? Verdorie, ik dacht dat alleen mijn toenmalige DA zo'n rund was dat hij vet voor iets anders aan zag! Wat een vreselijk foute beoordeling van die foto zeg en wat een vreselijk foute prognose! Godsiemikkie wat een geluk dat je Dikkie niet in hebt laten slapen....

Wat ik eerder ook al zei, laat die testen even voor wat ze zijn, voor nu is het het belangrijkste dat Dikkie de kans krijgt om weer helemaal op te knappen daarna kun je de testen altijd nog laten doen.

Maak je maar niet te druk over wat ze vandaag zeggen, kijk naar Dikkie en je ziet zelf dat hij aan het opknappen is en dat is het belangrijkste!

Sterkte vandaag!!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Even een update,

Met Dikkie gaat alles goed.Hij eet als een gek(oeioei,dat wordt wat,volgende week moeten we beginnen met afvallen) en drinkt heel veel.Het is duidelijk dat zijn lichaam weer op krachten moet komen.
Het is zo mooi om te zien dat hij vanaales weer doet,kleine dingen als krabben aan de krabpaal etc...
Dikkie is wel een klein beetje veranderd,alleen in zijn voordeel gelukkig.Hij volgt alles precies wat er gebeurd,zo extreem heeft hij dat nooit gedaan,hij luisterd naar je en kijkt als je dat vraagt,hij is net een hondje geworden.Dikkie is nu veel meer betrokken bij alles.
Tegen mijn andere katje doet hij nog niet zo aardig,zij moet een beetje uit de buurt blijven,anders blaast hij.

Gisteren heeft de nieuwe da nog even naar de foto gekeken.Hij ziet inderdaad wel iets op de long,maar is ervan ovrtuigd dat het niets is.Waarschijnlijk is het een huidplooi..Wel moet er binnenkort een hartfilmpje gemaakt worden.Want misschien heeft hij wel een hartinfarct gehad...
De da die de foto gemaakt heeft belde gisterenmiddag.hij vroeg hoe het met dikkie ging.Ik vertelde dat het prima gaat!Dat vond hij fijn.En vervolgens :"Je zou de foto nog terug brengen".Die ligt nu bij een andere da-praktijk heb ik gezegd.Hij zou hem graag spoedig terug willen hebben :evil: .
Niets over wat die andere da ervan dacht,niets geen excuses!Bahbah,wat werd ik chagrijnig daar van.Die foto kan hij vergeten.Als dat het belangrijkste is voor hem :???:

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie meedeleven :grin:
Ik laat de uitslagen zeker weten..
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Vandaag heb ik toch maar even de da gebeld.Omdat Dikkie zoveel drinkt en dus ook wel erg vaak plast.dit heeft te maken met een injectie die hij zondag kreeg.Die werkt twee weken en een bijverschijnsel is veel drinken en plassen.Wel een beetje eng,want stel het zijn wel z'n nieren?

Met Dikkie gaat het nog steeds fantastisch goed.Hij is heel goed opgeknapt.
:grin:

Groetjes karin
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Hoi,

Het gaat nog steeds prima met Dikkie!Hij is helemaal weer de oude.Voor aanstaande donderdag maak ik een afspraak bij de da.Dan gaat hij proberen te achterhalen wat hij gehad heeft.Hij krijgt een hart echo/filmpje zoiets.Als dat niets uitwijst dan wil ik graag dat ze naar z'n longen kijken.En zijn bloed wordt onderzocht.Ik vind het heel eng en hoop dat er niets uitkomt.Want dan heeft hij tenminste niets ernsitgs.En heeft waarschijnlijk een bacteriele infectie opgelopen.

Groetjes karin
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Hoi,

Nou donderdag heeft de da eerst een ECG gemaakt.De uitslag daarvan krijg ik maandag of dinsdag.
Vervolgens heeft hij een echo van dikkie's hart gemaakt.Hiervoor moest er een deel kaal geschoren worden.Hierbij heeft de da Dikkie raak gesneden(en dat met een tondeuse!).En nu heeft hij er best wel een flink wondje zitten(Hoop niet dat hij hierdoor iets op heeft gelopen :???: ).De echo zelf was helemaal goed.Zijn hart werkt prima.Maar ja even de ECg afwachten nog.

Ook is Dikkie sinds gisteren op dieet.Er moet bijna 2 kilo af :shock:

Groetjes karin
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Hoi,

Zojuist heeft de da gebeld en de ECg zag er prima uit :grin:
Verder onderzoek ga ik niet laten doen.

Dikkie weegt 6,8 kilo en moet naar de 5 kilo.Bijna 2 kilo dus.Met dit dieet-voer gaat het echt goed.Hij heeft geen honger en wil niet steeds wat eten.
Ook is hij nu al veel actiever dan ooit.Hij speelt als een gek!Rennen door het huis,het is nu al een andere kat :grin: .WAt een activiteit :shock: .

Dikkie krijgt nu Obesity van Royal canin/waltham.Misschien ook iets voor die van jou Carol?

Groetjes
Gesloten