Vieze oogjes
Vieze oogjes
Onze Quincey en Missy hebben altijd last van vies, opgedroogt 'spul' in hun ogen. De ogen zijn verder niet ontstoken, en zij hebben er ook geen last van.
De rest van de katten hebben er ook geen last van. Quincey en Missy komen niet uit hetzelfde nest. Iemand tips>?
De rest van de katten hebben er ook geen last van. Quincey en Missy komen niet uit hetzelfde nest. Iemand tips>?
Je kan de oogjes gewoon proper maken (mooi maken
) met Rozenwater. Te verkrijgen in Kruidvat. Het voelt zacht aan en reinigt de oogjes. Kan je voor jezelf ook gebruiken.
Maar ik geloof dat er nog wel ergens iets over te vinden valt. moet je eens kijken bij 'zoeken'

Maar ik geloof dat er nog wel ergens iets over te vinden valt. moet je eens kijken bij 'zoeken'

Groetjes Angie 
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.

Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Hahaha ja klodders prut is het 
Misty en Rocky (broer en zus, zelfde nest) hebben het probleem met hun neusjes, altijd van die vieze, opgedroogde zooi erin...
En wij maar pielen *voorzichtig wegkrabbel, voorzichtig wegveeg*
Nou vinden ze het gelukkig *op Missy na* allemaal wel best, dus dat is mooi meegenomen!

Misty en Rocky (broer en zus, zelfde nest) hebben het probleem met hun neusjes, altijd van die vieze, opgedroogde zooi erin...
En wij maar pielen *voorzichtig wegkrabbel, voorzichtig wegveeg*
Nou vinden ze het gelukkig *op Missy na* allemaal wel best, dus dat is mooi meegenomen!

Wat naar mijn idee het beste helpt is wat water koken en af laten koelen, dat op een doekje doen en het daarmee schoonmaken. De ene kat is er gevoeliger voor dan de ander en ik denk dan ook niet dat je het kan voorkomen met het een of ander. Je kan het wel minimaliseren door het zo steriel mogelijk schoon te maken.
groetjes Sharon
dreumes schreef:Dana, ik zou het trouwens niet wegkrabbelen, dan kan het geirriteerd raken en dan zal het oog als reactie meer PRUT kunnen geven.
Hihi, ik krabbel het natuurlijk niet écht weg! Maar soms zit er zo'n 'brokje' los en dan haal ik het wel weg met mijn vingers *nadat ik ze eerst even gewassen heb*
Ik zou het ook met afgekoeld gekookt water schoondeppen. Weet je zeker dat het niet ontstoken is? Als je zegt dat het zo erg is. Het kan ook een hele lichte ontsteking zijn door weerstandstekort of een andere klacht, mickey had ook een licht ontstoken oogje als kitten, maar ze kreeg gelijk antibiotica omdat ze dan meestal een infectie onder de leden hebben. Overigens waren haar ogen ook niet echt rood, heel licht misschien, maar voornamelijk vuil.
mijn mazzeltje heeft als kitten niesziekte gehad en heeft nooit meer een echt goed oog gekregen rechts. Regelmatig maak ik het schoon, vaak met uitgekookt water. Nu hoorde ik vandaag van een vriendin dat het niet meer gekookt hoeft te zijn, schijnt weer achterhaald te zijn...(had ze van iemand die in ziekenhuis werkt ) dus.....
goed schoonhouden zou ik zeggen, maar ook weer niet teveel aan gaan zitten prutsen.....verder kun je er niets aan doen vrees ik.
goed schoonhouden zou ik zeggen, maar ook weer niet teveel aan gaan zitten prutsen.....verder kun je er niets aan doen vrees ik.
De drie musketiers stellen zich voor !!! viewtopic.php?t=5967
-
- Lynx