kat lijkt ineens geen puf meer te hebben

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gast

kat lijkt ineens geen puf meer te hebben

Bericht door Gast »

Mijn kater van vijf is sinds eergisteren (nadat hij langer dan normaal buiten was geweest) niet echt lekker. Hij speelt niet meer, hij eet een stuk minder en komt bijna niet meer knuffelen (terwijl hij dat normaal wel doet). Drinken doet hij wel, en tja, als ik hem natvoer voorzet eet hij dat wel maar laat de helft staan. Brokjes neemt hij niet, terwijl hij daar normaal ook wel dol op is. Hij ziet er niet doodziek uit, maar als je zijn koppie ziet straalt hij echt zoiets uit van; Baasje, ik voel me niet lekker, doe er es wat aan alsjeblieft. Zijn neusje is kurkdroog trouwens, en dat lijkt me geen goed teken...
Hij kotst verder niet ofzo, maar het is net alsof hij buiten iets raars heeft opgelopen ofzo. Nou is het net Pinksteren en dus niet een handig moment om een dierenarts te vinden die dienst heeft. Wat denken jullie; Aanzien tot na Pinksteren of toch vandaag al naar een dierenarts?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik zou in elk geval de dienstdoende arts even bellen en de symptomen beschrijven.
Sterkte!
Marije
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik denk ook dat jij beter kan inschatten hoe erg het is. Maar alles bij elkaar is het wel duidelijk dat hij niet zichzelf is.
Je kan inderdaad proberen om de dienstdoende da te bellen en het voor te leggen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Hoe lang is "langer dan normaal buiten geweest"? Lijkt de kat lusteloos, reageert hij nog wel? Kijk eens naar zijn voetzooltjes of deze er beschadigd uitzien. Als een kat behoorlijk geschrokken is kan hij/zij een schok opgelopen hebben. Misschien moeten rennen voor zijn leven? Allemaal dingen die je even moet nagaan.
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Bij twijfel altijd da bellen vind ik. En omdat het Pinksteren is, zou ik al helemaal niet tot na het weekend, want dat is nu dus gewoon dinsdag. Ik hoop dat je inmiddels contact hebt opgenomen met de da.
Je kan zelf kijken naar de kussentjes:
- kussentjes / nageltjes, als deze afgesleten of kapot zijn dan is de poes waarschijnlijk aangereden of heeft een noodstop moeten maken voor een auto of iets dergelijks.

Sterkte ik hoop dat het allemaal meevalt.
Gesloten