Hartstilstand??

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gast

Hartstilstand??

Bericht door Gast »

Beste Poezenmensen,

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik me afvraag of meer mensen hetzelfde hebben meegemaakt als wij. Ik zal bij het begin beginnen.

Mijn ouders hebben 3 katten. De middelste heette Rokus Jan en hij is vorige week donderdag op 9-jarige leeftijd overleden :(
Hij gedroeg zich donderdag normaal. Mijn moeder zag hem nog in de Blauwe Regen van de buren klimmen, en er was niks abnormaals aan zijn gedrag te ontdekken. Wel bleek (later) dat hij op veel plekken in huis had geplast. (Nu was hij een redelijke piskat, maar zoveel op een dag gebeurde eigenlijk nooit.)

s'Avonds lag Rokus heerlijk op de bank te slapen, tussen mijn ouders in. Opeens stond hij op, en slaakte een kreet. Ook kreeg hij een dikke staart. Daarna ging hij liggen en was hij dood. Verdriet alom natuurlijk, we hadden hem al sinds hij een klein rood mannetje was... en vanuit het niets was hij gewoon weg!
Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt?? Is hartstilstand een mogelijke reden geweest?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Jeetje wat verschrikkelijk zeg. Ik heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt maar zo te lezen lijkt het erg op een hartstilstand.
Heel veel sterkte met dit verlies hoor.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bella heeft vorig jaar iets dergelijks meegemaakt; misschien wil zij reageren.
Op zich is het voor jullie afschuwelijk, maar voor de kat vind ik het fijn dat hij niet geleden heeft... Misschien dat dat een kleine troost is. Veel sterkte!
Gast

Bericht door Gast »

Daar heb je zeker gelijk in. Voor Rokus was het de beste dood. Hij lag lekker tussen papa en mama in te slapen en toen was het afeglopen. Het maakt het verdriet er niet minder om, maar gelukkig is hem een vreselijke lijdensweg van ziektes en pijn bespaard.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo,

Mijn prachtige Felix kwam vorig jaar vanuit een hoek aangerend met zo'n vaart dat hij mij omverliep. Ik schrok heel erg en liep achter hem aan toen hij nog de paal invloog. Daar lag hij slap en ik haalde hem eruit. Op mijn schoot stierf hij.
Ik heb altijd gedacht dat ik bovenop hem was gevallen, maar eigenlijk kan dat niet eens. Hij liep me vanaf de achterkant omver. Nu denk ik inderdaad ook weleens dat hij iets met zijn hart heeft gehad.

Ik heb sinds een maand een prachtige kater, toevallig ook rood die herplaatst is, omdat hij plaste in huis. Ik vond hem erg benauwd en hij leek een blauwe tong te hebben.
Na uitgebreid onderzoek bleek hij hartproblemen te hebben en daar krijgt hij nu medicijnen voor.
Toen ik jou verhaal las moest ik ook aan hem denken. Zouden die plasproblemen met de hartproblemen te maken kunnen hebben? Was jullie kat een sproeier of plaste hij her en der in huis?

Veel sterkte met jullie verlies.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Hoi,

Ik heb het helaas ook meegemaakt. Billy, kater van net 6 vond ik op een dag dood in de wasmand.
Ik zou die dag met hem naar de da voor een check-up gaan. Billy had zijn kniebanden gescheurd tijdens het wegsprinten. Omdat hij niet reageerde op mijn roepen, ben ik met de reisbox naar boven gegaan alwaar ik hem dood aantrof. De avond ervoor hadden mijn man en ik het er nog over dat hij zo vreemd zat te kijken....echt zo'n tunnelblik die dwars door je heen keek. Hij zat smorgens ook nog even op mijn krantje, terwijl ik die aan het lezen was en ik heb hem gekscherend met een kus op zijn bolletje (de laatste :cry: ) van mijn krant af gejut :???: Hij lag gestrekt op zijn buik, pootjes voor zich uit, kinnetje plat. Het vlies was al over de ogen getrokken en hij had zijn plas al laten lopen. Hij was zelfs al stijf aan het worden :cry:
Voor Billy waren er net veel stressvolle veranderingen geweest, positieve en ook negatieve stress.
De periode na het weggaan van Bill, is niet te beschrijven. Wat een verdriet en wat was ik kwaad. De da heeft hem nog gezien, een uur nadat ik hem dood trof. Hij kon verder niets zien en kon alleen constateren dat hij inderdaad overleden was :???: :cry:
Ik ben gaan zoeken naar antwoorden en verhalen en kwam op deze grandiose site terecht. Als je op de hoofdpagina kijkt zie je een link naar "ziektes", klik daar op "Hart" en je zult wat meer uitleg over een hartstilstand bij katten krijgen.

Heel veel sterkte met de verwerking.
Groetjes,
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Anonymous

Bericht door Anonymous »

helaas hebben wij vandaag het zelfde meegemaakt met onze dribbel.
een poes van 10 jaar oud.
heel de dag niets met haar aan de hand,en toen ze net gegeten had ging ze nog even naar buiten.
ze komt na een half uurtje terug naar binnen,slaakt een kreet ook kreeg ze een dikke staart en ineens was ze dood.
verschrikkelijk hoor en je staat zo machteloos.
maar inderdaad denken wij ook aan een hartstilstand.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Jeetje :shock: ik schrik hier echt heel erg van. Dit moet echt vreselijk voor jullie zijn.
Hebben jullie eventueel een mogelijkheid sectie te laten plegen en zouden jullie dit willen? Je kan dan alles uitsluiten en het kan bij wijze van om een giftige plant in de tuin gaan of zoiets.

Heel veel sterkte!
Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wat een verschrikkelijke verhalen :-(

Ze zetten me wel aan het denken. Toen ik mijn Mickey dood vond, had hij ook nog een dikke staart en plasjes laten lopen.

Waarschijnlijk heeft hij dus ook een hartstilstand gehad....

Ik wil iedereen hierbij heel veel sterkte wensen....
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Het kan ook nog hcm zijn, een verdikte hartspier waardoor het hart ook opeens stopt met kloppen.
Afschuwelijk om dit mee te moeten maken, veel sterkte!
Gebruikersavatar
yvonne
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2005 14:59
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door yvonne »

Veel sterkte met het verlies, Ontzettend zo'n drama heb ik op 5 juli j.l.
meegemaakt. Dipsy zat nog even bij me ging eten en zakte door zijn
achterlijf heen kreeg het heel benauwd als een flits naar de DA binnen 5 minuutjes waren we er al ontzettend hijgen, ik sprong tegen de muren op in de behandelkamer en werd krankzinnig van verdriet en moest maar even naar huis ik zei de DA belt u maar als u daar aan toe bent????????/
Wist ik veel ik dacht goddank is Dips nu bij de DA die hem beter maken zal. Mijn vriend belde voorzichtig aan het eind van de middag de DA en kreeg het vreselijke bericht te horen! Mijn ogen puilde uit van de schrik en de shock ik heb 3 weken aan een stuk gehuild en ben er nog niet overheen. Vannacht droomde ik weer van mijn Dips. In mijn dromen was hij toch weer bij me. Ik stop nu want ik jank van verdriet . In ieder geval heel veel sterkte knuf van mij Vonnuh
Mijn alliessie mijn zwartuh dipsy
Gesloten