Overvloedig Eten ...

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gast

Overvloedig Eten ...

Bericht door Gast »

We hebben nu een goed half jaar twee katten uit hetzelfde nest. De een is een echte jager; speels, lekker stevig en een goede eter. De andere is het tegenovergestelde. We denken dat hij enorm veel pijn heeft in zijn (korte) leventje omdat hij een hele dag niets anders doet dan op de meest zielige wijze janken. Geen gezond janken in ieder geval!

Wat ik mij afvraag: Ik kan op het internet erg veel vinden over kattenziektes als katten te weinig eten... maar Onze kat wil juist erg veel eten maar wordt daar helemaal niks zwaarder door ... Dan zou ik zelf al snel aan een of andere worm denken, maar de dierenarst gelooft dit niet zo snel (en wormenkuren heeft hij al verscheidene keren gehad) ... Hij zal wel chronisch ziek zijn, volgens de dierenarst ... Het klinkt mischien een beetje materialistisch ... Maar we hebben het momenteel financieel niet goed genoeg om de kat uitgebreid te laten onderzoeken ... Waarschijnlijk krijgt hij dus een dezer dagen een spuitje en ... zo is het wel ... heeft hij (waarschijnlijk) ook niet meer dagelijks pijn ...

Ik zou erg graag reacties willen hebben op het 'overloedig eetprobleem' van onze kat!

mvg,

Dirk Bruinsma
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Hoi Dirk,

Je schrijft dat je de katten nu een half jaar hebt en dat ze uit 1 nest komen, betekend dit dat ze ook nog maar een half jaar oud zijn? Het eerste waar ik aan denk is eigenlijk een schildklierprobleem, maar als ze nog maar een maand of 8 oud zijn dan is dat ook niet heel waarschijnlijk.

Toch vind ik persoonlijk dat inslapen om financiele redenen "not done" is, is er niet iemand die de kat van je over wil nemen? Kun je met de dierenarts geen betalingsregeling treffen? Er moet toch ergens een mogelijkheid zijn om je kat nog een kans te gunnen?

Ik zou toch de dierenarts eens vragen om een algeheel bloedbeeld, je kunt daar een heleboel in zien! Zo komen ontstekingen, parasieten (wormen en vlooien), nierproblemen, leverproblemen, schildklierproblemen e.d. aan het licht of kun je ze uitsluiten.

Ik hoop dat je je kat toch nog een kans kunt en wil geven, ik kan uiteraard niet in jullie portomonnee kijken, maar denk en hoop dat er ergens toch een mogelijkheid moet zijn om je kat uitgebreider te laten onderzoeken.

Heel veel sterkte en wijsheid de komende tijd!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik sluit me bij Femke aan, Dirk. Inslapen is echt "not done" in deze situatie. Wie weet kun je het arme beestje helpen en kan hij nog jaren gelukkig leven.

Je moet niet aan katten beginnen als je niet voor ze kunt zorgen, ook in slechtere tijden!

Heb je door dat je op een forum vol kattenliefhebbers zit? Ik zou persoonlijk liever mijn tv oid verkopen dan mijn kat in laten slapen omdat ik de medische kosten niet kan betalen.

Ik probeer mijn berichtje een beetje vriendelijk te houden omdat je wel hier hulp zoekt en dus wellicht het poesje nog een kans wilt geven. Je kunt met je dierenarts gaan praten en je probleem voorleggen. Waarschijnlijk kun je, zoals Femke ookal zei, een betalingsregeling treffen (dan hoef je je tv niet eens te verkopen :wink: ).

Ik hoop dat je hem een kans geeft.

Groeten,
Marije
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Een bloedonderzoek kost je 40 euro. Ook al heb je het niet breed, dat moet toch op te brengen zijn?
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Daarnaast een dierenarts laat toch niet zomaar een katje inslapen?
Breng het desnoods naar het asiel, waar het katje nog toekomst heeft in een lief gezin die het wel financieel aankunnen, maar in laten slapen ...nee.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik sluit me aan bij de rest.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je woont niet ver bij mij uit de buurt. Als het katje jonger dan een jaar is en je ziet geen andere oplossing, mag je hem ook hier brengen.
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Emma, ik hoop van harte dat als Dirk het echt niet kan betalen zijn kat verder te laten onderzoeken dat hij op jouw aanbod ingaat! Zo krijgt deze kat toch nog de kans die hij verdiend.

Vind het hartstikke lief van je!!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik hoop dat hij het nog leest..het is zijn enige berichtje op het forum.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb nu al jullie berichten gelezen, en wil even kwijt dat ik om de reden dat ik de kat juist NIET aan zijn einde wil brengen, een bericht op deze forum zet! Ik vind het zelf ook erg on'dierlijk' ! Ik heb jullie berichten even uitgeprint en zal ze vanmiddag, als mijn moeder moe uit haar werk komt, even voorleggen. Hopelijk dat ze dan ook inziet dat het niet echt een oplossing is! Ik vind het ook erg lief van Emma om aan te bieden de kat (mijn katje) 'over te nemen'. Ik hoop niet dat het zover gaat komen!!!

Bedankt
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

He gelukkig, Dirk.
Ik ben wel erg 'benieuwd' waardoor het katje lijkt te janken of waarom de dierenarts denkt dat hij pijn heeft. En mocht het nodig zijn dat hij hier komt, dat was gemeend dus dan kun je me mailen of pb-en :wink:
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

En uit ervaring kan ik zeggen dat dierenartsen best schappelijk zijn op financieel gebied. Ik moest een tijdje geleden vrij vaak achter elkaar naar de DA met mijn katten en ik kan dat gewoon in termijnen afbetalen. Succes!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Hoi Dirk,

Ik ben blij dat jullie toch alle opties nog eens gaan bekijken. Het probleem van een berichtje hier op het forum is dat wij ook allemaal maar achter onze beeldschermpjes zitten en geen dierenartsen zijn. Hetgeen dus betekent dat we je geen sluitend antwoord kunnen geven, je kan met onze opties naar de DA, maar daar moet je toch weer gaan betalen.

Ik hoop echt van harte dat jullie iets kunnen regelen met de DA en weet anders dat jouw katje goed terecht zal komen bij Emma! Het is toch fijn om te weten dat inslapen nu niet meer de enige optie is denk ik?

Sterkte!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gast

Sterkte

Bericht door Gast »

Wat hoop ik dat we horen hoe het verder gaat.
Femke heeft alles al gezegd. Emma, wat een goeierd ben je toch.
Heel veel sterkte Dirk, ik hoop dat je tot de enig juiste beslissing komt.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hallo Dirk,

Wat vond je moeder ervan? Hebben jullie al een besluit genomen?

Groeten,
Marije
Gesloten