Overvloedig Eten ...

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Hoi Dirk ,

Ik heb hier ook eens wat opgezocht ivm een kat die een overmatige eetlust heeft. En dat zoals in jou geval (misschien) een medische oorzaak kan hebben.
Het kan ook zijn door nierziekte of, spijsverteringsstoornissen, soms ook bij kanker kan de eetlust toenemen omdat ze geen voedingsstoffen opnemen.
Aan de stoelgang kun je soms zien of ruiken dat er spijsverteringsstoornissen zijn. De kat scheidt dan vettige, stinkende feces af met onverteerd voedsel.
Het kan ook zijn dat er iets met de alvleesklier is dan, want dan gaat het voer door het lichaam zonder dat het goed verteerd wordt en wordt opgenomen.
Ook zelfs bij suikerziekte kan het zijn dat er toename is van eten. Maar ik denk dat hij dat niet zal hebben, want dan zul je gemerkt hebben dat hij ook veel drinkt.

Ik zet maar neer wat ik erover gevonden heb. Veel sterkte in elk geval en geef hem niet op hoor!!
Je kan misschien ook een urinestaaltje binnenbrengen bij de da. Dat zal niet veel kosten volgens mij om dat te laten onderzoeken.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gesloten