insektenbeet

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Gast

insektenbeet

Bericht door Gast »

Mijn kater is vandaag door een insekt gestoken. Zijn pootje is reeds goed dik. Is er iets wat ik kan doen of moet doen.

Bedankt
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Onze Indy is vorig jaar in het raamkozijn in zijn pootje (in zijn voetkussentje) gestoken door een wesp. Zijn poot (hand) zwol echt op tot 2x zo dik en breed. Hij werd helemaal panisch en we zijn toen met hem naar de DA gereden. Hij kreeg er een injectie en daardoor was de volgende dag de zwelling helemaal verdwenen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik zou zeggen direct naar de DA rijden met je kat.

Hoe gaat het nu met hem?
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Ik zou ook zeggen da. Maar tja aangezien ik vrij laat reageer denk ik dat je al geweest bent. Hoe gaat het met hem? Was het een allergische reactie??
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gast

Bericht door Gast »

De dag erna was het opgezwollen pootje weer helemaal normaal. We zijn niet naar de DA gereden, omdat ze er geen last van had. Ook met dat gezwollen pootje kon hij nog zeer goed lopen, krabben, springen en gek doen. Bedankt voor de informatie

groetjes mitzi
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Even een vraagje voor eventueel in de toekomst...

Als katten een wespenbeet krijgen (of van een ander beest), kan je dan niet hetzelfde doen als bij mensen? Nl. uitzuigen en dan azijn erop doen?
Of niet?
Is maar uit nieuwsgierigheid hoor...
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Geen idee Skatje. Maar dat is wat ik gedaan heb toen Pini in haar pootje is geprikt. Volgens mij kan azijn geen kwaad. Het is toen niet dik geworden en ze heeft er geen last van gehad.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

Hoi Mitzi,

Wij hebben het 2 jaar geleden ook gehad. Pootje was helemaal dik. We noemden het een olifantenpootje. Zijn met haar naar de DA geweest en daar kreeg ze een prikje tegen de zwelling. En thuis moest ik ijs op haar pootje houden (gaat lekker makkelijk met een tegenstribbelende kat). Had wat ijsblokjes in een washand gedaan.
En de volgende dag was het al een heel stuk minder.

Marinka
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je moet inderdaad koelen om de zwelling tegen te gaan. Dat kan ook door een vochtig gemaakt washandje in de vriezer te leggen en bijna te bevriezen. Daarna op de plek leggen en een nieuw washandje invriezen (het ontdooit snel). Het is minder pijnlijk dan ijs omdat het soepel is; ijs kan door scherpe randjes irriteren.
De beet uitzuigen lijkt me altijd goed; of er azijn op kan, weet ik eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Een paar druppeltjes Resque helpt ook tegen de zwelling. Natuurlijk wel even controleren of de eventuele angel eruit is.
Enuhhhhh uitzuigen? Lijkt me wat voor een foto. Volgens mij kom je dan aardig onder de krabben te zitten.
Gast

Bericht door Gast »

Joppie was laatst schijnbaar ook gestoken door een insekt.
Het pootje was ook twee x zo dik maar het was weekend dus geen DA.
Na een aantal uur was het weer weg en sprong hij weer als een kitten in het rond.
Soms moet je ook niet te snel naar de DA gaan. Je bent vaak een hoop geld kwijt terwijl het allemaal vanzelf over gaat.
Kijk het gewoon een tijdje aan en dan kun je als nog gaan.
Gesloten