|
Uit: niesziekte in de familie door Frank
In de week na het ongeluk van Tijger bleef ze wat snotteren en af en toe niezen... Na een week begon ineens Dribbel, haar zoon, ook te niezen en kreeg het zo benauwd dat ze met zijn mond open zat de hele dag. Toen was het duidelijk dat Tijger meer was overkomen dan alleen de aanrijding.
De DA schreef Dribbel antibiotica en een pijstiller voor en daar zit hij nu zes dagen op. Gewaarschuwd hield ik ook Dropje in de gaten en bij de allereerste tekenen kreeg ook zij een kuur voorgeschreven.
Moeder is van de niesziekte nu blijkbaar hersteld, maar moet nog herstellen van haar ongeluk en een ongemerkt gaan onstekende wond. Met een krabkraag en in haar kleine kooi maakt ze het nu naar omstandigehden goed en ze eet en drinkt naar hartelust.
Dochter Dropje lijkt goed te reageren op de kuur en is wat aan het zieken, maar eet en drinkt nog wel. De beide dames lijken minder last te hebben van de ziekte dan de kerel van het stel. En daar gaat mijn vraag dus eigenlijk over, maar nu hebben jullie er ook een achtergrond bij....
Bij Dribbel leek het allemaal wat beter te gaan. Hij kon weer ademen met zijn bekkie dicht. Hij at en dronk ook gewoon. Afgelopen donderdag werd de ziekte echter weer heviger, en liet hij het eten staan. Donderdag en vrijdag heeft hij nog wel wat gedronken, maar nu ook niet meer.
Het is weekend, en alle hulp in de afgelopen weken hebben mijn budget behoorlijk aangetast. De DA vindt het belangrijk dat Dribbel in elk geval voldoende vocht binnenkrijgt (100/150 ml/dag) en raad aan hem intensief te verzorgen, wat ik ook voortdurend doe. Dit weekend ga ik bijeenschrapen wat ik kan en als de situatie niet verbetert ga ik maandag direct weer naar de DA.
Tijger en kids
Laatst bijgewerkt door Emma Boom op 02 dec 2004 04:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|