Hoi Karin,
Ik snap dat je bent geschrokken van Dikkie, maar onthoud dat het zijn instinct is en je het nooit af zult kunnen leren. Het is de natuur, hoe hard die soms ook is
Onze poes, Spooky, vangt ook heel wat muizen, en ook weleens een vogeltje

Onze vorige kat zelfs een keer een zeemeeuw!

Ik kon er ook heel moeilijk tegen, nog steeds, maar er is niks aan te doen

De meeste vogeltjes kunnen zelf wegkomen, maar de zwakkeren niet, die Dikkie gevangen heeft zal vast een 'zwakkere' geweest kunnen zijn.
Wel vind ik het 'knap' dat Dikkie met 1 meter touw een vogeltje heeft gevangen! :eek: De vogel is vast te dichtbij gekomen. Misschien volgende keren er bij blijven? Zomers zul je zelf ook wel veel buiten te vinden zijn?
Je zegt dat Dikkie, nu hij eenmaal een 'goede' vangst heeft gehad, hij dat de volgende keren ook zal proberen. Maar dat hangt er maar net vanaf. En het ligt ook niet aan de 'eerste keer', waarschijnlijk heeft Dikkie dit in zich gehad (de ene kat heeft meer jachtinstinct dan de ander).
Nathalie; een belletje zou ik eerlijk gezegd afraden, de kat wordt gek van dat gerinkel, baasje na een tijdje ook. Onze kat heeft geen belletje of wat dan ook maar ik merk dat de vogeltjes heel alert zijn (behalve de zieke en zwakkere). Wij hebben zomers zelfs vogels die brokjes komen eten! Ik zal eens een filmpje er van proberen te maken, ze eten een stuk of 5 op en de 6e gaat in het bekkie mee, die durven!