Dag iedereen,
Ik zit al enkele weken met een enorm dilemma, en ik wil even raad van gelijkgezinde kattenvrienden. Ik heb al 5 jaar een binnenkat Noxie. Ik hou heel veel van hem. Mensen rondom mij vinden soms dat ik overdrijf, want het is “maar een kat”. Dit negeer ik mooi!
Mijn vriend en ik willen echter gaan samenwonen, dus ik ga verhuizen. Mijn vriend is jammer genoeg heel erg allergisch, waardoor er geen optie is om Noxje als binnenkat mee te nemen. Ik zit dus heel erg te denken aan hem meenemen en trainen als buitenkat. De tuin is afgesloten door hagen, waardoor hij waarschijnlijk wel de tuin zal kunnen verlaten, vermoed ik. De buurt ligt op het platteland, zonder drukke banen, en heb nog maar 1 andere poes in de buurt zien lopen. Hij is gecastreerd en gechipt, en wordt natuurlijk ook gevaccineerd. Is er kans op slagen? Zal hij gelukkig zijn zo, of doe ik hem iets enorm wreed aan. Vroeger had ik bij mijn ouders ook altijd buitenkatten en die zijn ook lekker oud geworden…
Momenteel is er nog geen tuinhuis - die komt er binnen een aantal jaar. Ik zou voor nu zo’n klein kattenhuisje plaatsen dat geïsoleerd is en daarover een ren. Na verloop van tijd zou ik de ren weghalen. Lijkt dit iets?
Ik zou hem liever niet herplaatsen, aangezien ik dat emotioneel enorm moeilijk vind. Ik voel me verantwoordelijk voor hem en wil hem bij mij. Maar ik wil natuurlijk ook dat hijzelf gelukkig is.
Graag jullie advies en ervaring hiermee.
Binnenkat mee verhuizen als buitenkat of herplaatsen?
-
- Kitten
Re: Binnenkat mee verhuizen als buitenkat of herplaatsen?
Mijn vrouw is vreselijk allergisch voor katten en toch hebben we er twee (binnenkatten, langharig). Nu is iedereen, en elke allergie, anders. Maar wie weet heb je wat aan de tips.
Wij stofzuigen om de dag. En niet oppervlakkig, nee echt grondig. We stoffen ook om de dag.
De katten staan op hoog kwaliteit voer. Hoe slechter het voer, hoe meer last van haar allergie ze had.
De katten mogen niet op de slaapkamer komen, niet in de (schone) was, dat soort dingen.
Mijn vrouw gebruikt astma medicijnen, en is ook bij de longarts geweest (daar liep ze al ivm kanker) om te overleggen wat wijsheid was samen met de katten. Het is een traject geweest maar ze hebben de meest ideale puf en pil combinatie gevonden.
We hebben oogdruppels in huis (gewoon bevochtigend) zodat ze haar ogen kan spoelen als er incidenteel een haar in komt.
Geen hoogpolig tapijt of kleed. PVC vloeren met vloerkleden die makkelijk te reinigen zijn. Deze kleden reinigen we ook met een handstoomreiniger indien de allergieën teveel opspelen.
Meubels van microleder zodat ze makkelijk schoon te maken zijn en af te rollen indien er plukken haar op zitten.
Kabelbinders voor losse kabels. Niet alleen omdat het mooi oogt, maar ook omdat het makkelijker stof- en haarvrij te houden is.
Wie weet helpt dit iets.
Wij stofzuigen om de dag. En niet oppervlakkig, nee echt grondig. We stoffen ook om de dag.
De katten staan op hoog kwaliteit voer. Hoe slechter het voer, hoe meer last van haar allergie ze had.
De katten mogen niet op de slaapkamer komen, niet in de (schone) was, dat soort dingen.
Mijn vrouw gebruikt astma medicijnen, en is ook bij de longarts geweest (daar liep ze al ivm kanker) om te overleggen wat wijsheid was samen met de katten. Het is een traject geweest maar ze hebben de meest ideale puf en pil combinatie gevonden.
We hebben oogdruppels in huis (gewoon bevochtigend) zodat ze haar ogen kan spoelen als er incidenteel een haar in komt.
Geen hoogpolig tapijt of kleed. PVC vloeren met vloerkleden die makkelijk te reinigen zijn. Deze kleden reinigen we ook met een handstoomreiniger indien de allergieën teveel opspelen.
Meubels van microleder zodat ze makkelijk schoon te maken zijn en af te rollen indien er plukken haar op zitten.
Kabelbinders voor losse kabels. Niet alleen omdat het mooi oogt, maar ook omdat het makkelijker stof- en haarvrij te houden is.
Wie weet helpt dit iets.
Ik begrijp dat Nox nu een binnenkat is en gewend aan menselijke aandacht.
Wanneer het echt geen optie is om Nox binnen te laten leven met de tips die Anne hierboven heeft gegeven dan zou ik toch herplaatsing overwegen. Dit in het belang van Nox.
Wanneer je vriend er voor open staat kan je ook eerst kijken hoe het gaat met Nox in huis en de tips voor Anne en pas wanneer dat niet blijkt te werken te herplaatsen.
Wanneer het echt geen optie is om Nox binnen te laten leven met de tips die Anne hierboven heeft gegeven dan zou ik toch herplaatsing overwegen. Dit in het belang van Nox.
Wanneer je vriend er voor open staat kan je ook eerst kijken hoe het gaat met Nox in huis en de tips voor Anne en pas wanneer dat niet blijkt te werken te herplaatsen.
Sorry, maar ik zeg vriend eruit. Je kat is de liefde van je leven!
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Sookie & Momo
RIP Miyuki ❤
Groetjes van Mina, Sookie & Momo
RIP Miyuki ❤
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Nou Mina dat is dan weer erg drastisch.
Ik ben het eens met Mirjam (Dinky).
De kat meenemen en dan buiten sluiten vind ik erg dieronvriendelijk. Zelfs een tuinhuisje komt pas over jaren.
Dus of vriend aan de medicatie of de kat herplaatsen. Dat lijkt me een veel betere optie voor Noxie.
Of jullie blijven apart wonen en latten.
Ik ben het eens met Mirjam (Dinky).
De kat meenemen en dan buiten sluiten vind ik erg dieronvriendelijk. Zelfs een tuinhuisje komt pas over jaren.
Dus of vriend aan de medicatie of de kat herplaatsen. Dat lijkt me een veel betere optie voor Noxie.
Of jullie blijven apart wonen en latten.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Je kunt overigens ook investeren in een goede kwaliteit robotstofzuiger en -dweil om elke nacht de woonkamer extra aan te pakken voor je. Dat soort praktische dingen zijn misschien nog winstpunten.
Er zijn ook luchtreinigers speciaal om allergenen uit de lucht te filteren
Slikt je vriend al medicatie?
Slikt je vriend al medicatie?
grt Anne, Hobbel 15 Pluto 5 Louie 4 Donna 3 Pino en Pip 1 Yoshe 0 en Lora (hond) 3
rust zacht alle engeltjes
rust zacht alle engeltjes