Ik ben nieuw hier, maar kon geen topic vinden om mij voor te stellen. Ik heb momenteel 3 nestjes met jonge katjes. Waaronder 2 van mijn maine coon zusjes. Vader is een kat uit de buurt. (Te laat met steriliseren) 1 vd maine coon kittens is donker rood en heeft redelijk lang haar. Hij heet Mango. Toen hij 3 weken was heb ik ze ontwormd met vitaminthe (spul van dierenarts) ook de moeders. Vlak daarna begon zijn haar opeens af te breken. Vooral op zijn rug, aan weerszijden vd ruggengraat en in zijn nek, kaken, achter de oortjes. Zijn haar ziet er ook erg poreus uit. Je ziet geen kale plekken maar lichtere plekken waar de vacht is afgebroken, de lichte ondervacht is zichtbaar. Hij heeft sindsdien ook last van zijn stoelgang omdat zijn darmen vol met haar zitten. Hij zit soms deels verstopt en heeft (volgens mij) daarom dunne poep en soms klonten haar komen er uit. Verder komt hij heel goed aan, is zeer levendig en eet goed. Heeft verder geen symptomen. Het is uitgebreid onderzocht bij de dierenarts. Getest op alle schimmels en paracieten, zelfs hertesten. Alles negatief. Een allergie zou niet kunnen volgens de dierenarts en nu zeggeb ze dat de moeder het heeft gedaan met wassen en dat ik moet afwachten. Dit zie ik alleen niet. Ook niet 1 van zijn 10 siblings heeft ook maar een klein kaal plekje. Het breid zich wel uit doordat hij en de moeder wast, omdat het haar dus heel broos is. Ik vraag mij dus af hoe dit kan? Heeft iemand een soortgelijke ervaring of weet er meer van. Hij drinkt nog bij zijn 2 moeders . Ik zal zo even een duidelijke foto toevoegen.