Vandaag Stitch naar de dierenarts gebracht voor zijn bloedonderzoek. Hij heeft het de afgelopen maanden super gedaan met eten en drinken. Toch merkte ik wat grotere plassen in de bak, en minder drinken. Hij heeft dus meer vocht verloren dan hij binnenkreeg. Hij was deze week ook wat verstopt. Grote harde knikkers ontlasting. Niet gek als je met vocht verliest. Vanmorgen ook voordat we gingen overgegeven. Dus ik verwachtte al dat de uitslag waarschijnlijk slechter zouden zijn.
Zijn ureum is weer gestegen, na daling in oktober. Zijn crea is ook ietsje gestegen. Nu blijkt hij toch ook een beste bloedarmoede te hebben. Het is wel regeneratief, dus hij maakt zelf nog wel bloedcellen aan, maar te langzaam. Nu heb ik begrepen dat dierenartsen ook niet zomaar EPO mogen geven, en dat bloedtransfusies godsgruwelijk duur zijn. De dierenarts duikt ook nog even de boeken in om te kijken wat nog kan. Dus net zelf ook maar even op zoek gegaan.
Iemand ervaring met bloedarmoede bij de kat en ijzer of runderbloedpoeder als supplement? Wij zijn nu wel zover dat treat the cat, not the numbers voor ons nu werkt, en eigenlijk merk je niet heel echt dat Stitch ziek is.
Hij ligt nu aan het vochtinfuus en kan hem om 17.15 ophalen, dan heb ik ook alle uitslagen.
Lees graag ervaringen.
Nierfalen en bloedarmoede
Re: Nierfalen en bloedarmoede
Hoe waren de uitslagen van Stitch?
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie